فیلم‌های ترسناکِ آزاردهنده‌ای که برای بار دوم تماشایشان نخواهید کرد ـ قسمت دوم

فیلم‌های ترسناک قرار است که مارا بترسانند و باعث شوند که احساس راحتی نداشته باشیم؛ اما بعضی اوقات فیلم‌های هستند که خیلی فراتر از حد نرمال و قابل تحمل یک فیلم ترسناک می‌روند به شکلی که بعد از دیدنشان هرگز نمی‌خواهیم برای بار دیگر به تماشایش بنشینیم

فیلم‌های ترسناک قرار است که مارا بترسانند و باعث شوند که احساس راحتی نداشته باشیم؛ اما بعضی اوقات فیلم‌های هستند که خیلی فراتر از حد نرمال و قابل تحمل یک فیلم ترسناک می‌روند به شکلی که بعد از دیدنشان هرگز نمی‌خواهیم برای بار دیگر به تماشایش بنشینیم. در ادامه بدون هیچ ترتیب خواصی به معرفی 13 تا از این دست فیلم‌های آزاردهنده می‌پردازیم.
فیلم‌های ترسناکِ آزاردهنده‌ای که برای بار دوم تماشایشان نخواهید کرد ـ قسمت اول

8 ـ یتیم‌خانه The Orphanageاین یکی از افسرده کننده ترین فیلم‌هایی است که تاکنون دیده‌ام؛ اما با این حال در زیبایی‌ای گوتیک واری پیچیده شده است. البته در بعضی زمان‌ها کمی بیش از اندازه گوتیک می‌شود. این فیلم شامل تصاویر تسخیر کننده‌ای از کودکانی با مشکلات ویژه است بخصوص یکی از آن‌ها که با کیسه‌ای پارچی که بر سر کشیده شده در اطراف می‌گردد. تعداد زیاد از صحنه‌های ترسناک وجود دارد که شما را از جا بپراند.
آنچه آزاردهنده است اما پایان فیلم است. پایان فیلم چنان به شکل دیوانه کننده‌ای احساسات شما را برمی‌انگیزاند که احساس می‌کنید قلبتان از سینه بیرون کشیده شده است و این احساسی است که نمی‌خواهید برای بار دوم تجربه‌اش کنید.
9 ـ Excision«Excision» داستان آزاردهنده و شوکه کننده‌ای درباره دختری است که اشتیاق وسواس گونه‌ای به خون و جراحی دارد. لحظه‌های زیادی وجود دارد که می‌خواهید فوراً این فیلم دیوانه‌وار را متوقف کنید اما بیش از اندازه به داخل فیلم کشیده شده‌اید و نمی‌توانید نگاهتان را برگردانید. مجبورید تا انتهای فیلم را نگاه کنید و وقتی این کار را کردید خودتان را آمده‌ی یک ضربه سریع و شوکه کننده بکنید. میان احساس منگی و تهوعی که دارید حتماً به با خود فکر می‌کنید که دیگر نمی‌خواهید یک هم‌چین فیلم “خواصی ” را دوباره ببینید.
10 ـ کانیبال هولوکاست  Cannibal Holocaustاولین سؤالی که پس از دیدن این فیلم به ذهنتان خطور می‌کند این است که چرا این فیلم ترسناک چندش آورِ بدون جوهره و محتوا و البته با میزان زیادی از زیر متن‌های نژادپرستانه به عنوان یک فیلم کلاسیک شناخته می‌شود؟ این فیلم به‌عنوان اولین فیلمی از ساب ژانر found footage شناخته می‌شود (ساب ژانری که موضوع فیلم بر پایه‌ی یافتن یک فیلم یا صحنه‌های فیلم‌برداری شده مثلاً مستند توسط کس دیگری است که عموماً درباره اتفاقات ترسناکی است که منجر به مرگ یا ناپدیدی آن افراد شده است). البته بعضی از این صحنه‌ها به سختی قابل دیدن هستند. فیلم درباره روزهای آخر یک گروه فیلم‌ساز مستند در آمازون است که مملو از صحنه‌های آشکار کشتن و شکنجه انسان‌ها و حیوانات است.
پخش این فیلم در خیلی از کشورها ممنوع شد و کارگردان آن با نقدهای زیادی بابت کشتن حیوانات واقعی در فیلم مواجه شد. چیزی که کاملاً غیرضروری بوده است. کارگردان فیلم بعداً می‌گوید که آرزو می‌کرده که هیچ‌وقت این فیلم را نمی‌ساخته! اگر تاکنون این فیلم را ندیده‌اید که خودتان خوش‌شانس بدانید. اگر این فیلم را از روی کنجکاوی نگاه کرده‌اید، حاضرم شرط ببندم که دوباره این کار را نخواهید کرد.
11 ـ بازی‌های مسخره Funny Gamesاگر بار اول از پس تماشای این فیلم برآمدید، به خاطر تماشای این فیلم دیوانه کننده سلامت ذهن خود را زیر سؤال خواهید برد. هم نسخه اورجینال فیلم که در سال 1997 ساخته شده و هم نسخه عین به عین بازسازی شده‌ی آن در سال 2007 توسط میشائیل هانکه Michael Haneke ساخته و کارگردانی شده است!
فیلم به ماجرای دو پسر جوان مشکل‌دار می‌پردازد که دست به آزار، شکنجه و قتل اعضای یک خانواده می‌زنند. فیلم صحنه‌های خشونتِ شوکه کننده زیادی ندارد اما اتفاقات مرگبار داستان را به شکل بی‌رحمانه‌ای واقعی به تصویر می‌کشد. اگر همین نکته به اندازه کافی آزاردهنده نباشد که نخواهید دوباره آن را ببینید، صبر کنید تا زمانی که کاراکترهای اصلی مستقیماً با شما شروع به صحبت کنند و شما را عمیقاً از حس گناه پر کنند.
12 ـ مسافرخانه: قسمت دوم Hostel: Part IIدر حالی که تماشای این فیلم سرگرم‌کننده‌تر از قسمت اول آن است، صحنه‌های قتل به شدت خشونت‌بار و خون‌بارش این فیلم را تنها برای یک‌بار قابل دیدن می‌کند. مگر اینکه شما از تکه پاره شدن و بیرون کشیدن دل و روده مردم بی‌هیچ دلیل واضحی، خوشتان بیاید.
فیلم دوم از سری فیلم‌های «مسافرخانه» دو خط داستانی “جذاب ” را باهم مخلوط می‌کند؛ زنان به اسارت درآمده و مردانی که پول زیادی پرداخت کرده‌اند که بتوانند از کشتن آن‌ها لذت ببرند. پایان این فیلم برایتان خوشایند خواهد بود زیرا نگرش زن ستیزانه‌ی شایع در غالب فیلم‌های ترسناک نهایتاً در این فیلم دچار یک چرخش اساسی می‌شود؛ اما با این وجود هم بعید بدانم که دلتان بخواهد که این فیلم را برای بار دوم تماشا کنید.
13 ـ مه The Mistیکی از فیلم‌های محبوب من که بر اساس کتاب‌های استیون کینگ Stephen King ساخته شده است. داستان درباره اعضای یک شهر کوچک است که به خاطر مه مرموزی که کل ناحیه را دربر گرفته است در یک فروشگاه پناه می‌گیرند. مه مرموزی که تقریباً تمام وسایل الکتریکی را از کار می‌اندازد و با خود “بلایا “ی ترسناکی را به ارمغان می‌آورد. این فیلم یکی از درخشان‌ترین و بحث برانگیزترین پایان‌های تمام تاریخ را داراست. پایان فیلم نسبت به پایان کتاب به‌طور کلی فرق کرده‌است. کینگ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که فیلم به مراتب قوی‌تر و تأثیرگذارتر از خود کتاب درآمده‌است. این پایان چنان جنجالی و شوکه کننده است که بسیاری از مخاطبین آن اظهار داشته‌اند که هرگز این فیلم را برای بار دوم تماشا نخواهند کرد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان