تسلا تاکنون موفق به جمعآوری یک میلیارد دلار سرمایه برای تزریق به کارخانهی تولید تسلا 3 شده است. مدلی که تولید آن از جولای امسال آغاز میشود.
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، پیشازاین گفته بود درحالیکه شرکت او سرمایهی کافی برای برآورده ساختن تقاضا برای تولید تسلا 3 دارد، راه اندکی برای تحقق این هدف باقی مانده است.
این شرکت موفق به جمعآوری سرمایه برای کمک به تولید و کاهش ریسک مالی مرتبط با روند تولید شده است. چنین امری منجر به افزایش قیمت هر سهم تسلا میشود. به نظر میرسد جمعآوری این سرمایه بهواسطهی خبر تولید مدلهای آیندهی تسلا نظیر مدل Y آسانتر هم شده باشد.
تصور میشد تولید انبوه خودروهای الکتریکی تسلا تا سال 2018 به تأخیر میافتد، اما ماسک به سرمایهگذاران اطمینان داد که این شرکت تا پایان امسال (سال 2017) هر هفته بیش از 5 هزار دستگاه تسلا 3 تولید خواهد کرد. بهعلاوه تسلا در سال آینده نیز تولید هر هفتهی خود را به 10 هزار دستگاه میرساند.
ماسک خاطرنشان کرد که این خودروی الکتریکی سدان که با قیمت 35 هزار دلار به بازار میآید، تا ماه جولای معرفی خواهد شد. درحالیکه این مدل در این ماه با تولید محدود عرضه میشود، از ماه سپتامبر به بعد با حداکثر ظرفیت کارخانه تولید خواهد شد.
تسلا میگوید به دنبال تولید مجموع 47 تا 50 هزار دستگاه مدل S و X در نیمهی نخست امسال است ولی هنوز هیچ عدد و رقمی در مورد مدل 3 اعلام نکرده است.
بااینحال تسلا همچنان به قول خود برای تولید 500 هزار دستگاه در سال 2018 و یک میلیون دستگاه در سال 2020 پایبند است. انتظار میرود تا آن زمان، ظرفیت تولید کارخانهی 3.8 میلیارد پوندی گیگافکتوری نیز به حداکثر برسد.
بهعلاوه تسلا هنوز تغییری در افزایش حجم خودروهای پیشفروش برای مدل 3 - که انتظار میرود در همان سال اول بهطور کامل به فروش برسد - اعمال نکرده است. پیشفروش اولیهی تسلا 373 هزار دستگاه است.
در این میان، جیسون ویلر، مدیر مالی تسلا، در ماه آوریل شرکت را به مقصد یک شغل دولتی ترک خواهد کرد و دیپک آهوجا، مدیر اسبق مالی تسلا، مجدداً به این شغل بازخواهد گشت. آهوجا در سال 2010 و پس از 15 سال کار در فورد به تسلا پیوست.