ماهان شبکه ایرانیان

چاقی و کبد چرب

افراد چاق و کبد چرب عضو مرکز تحقیقات گوارش و کبد گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم در کشورمان اضافه وزن و ۲۰ درصد این افراد کبد چرب دارند یعنی حدود ۵ درصد افراد جامعه کبد چرب دارند و این موضوع درکودکان هم رو به افزایش است.

چاقی و کبد چرب
افراد چاق و کبد چرب
عضو مرکز تحقیقات گوارش و کبد گفت: حدود 30 تا 40 درصد مردم در کشورمان اضافه وزن و 20 درصد این افراد کبد چرب دارند یعنی حدود 5 درصد افراد جامعه کبد چرب دارند و این موضوع درکودکان هم رو به افزایش است. سیاوش ناصری مقدم در مورد دلایل و علائم کبد چرب خاطرنشان کرد: کبد چرب علامت خاصی ندارد و فقط از روی آزمایش و سونوگرافی قابل تشخیص است و بیشتر در افرادی دیده می‌شود که وزنشان بالا است یا چربی و قند خون بالایی دارند و از طرفی فعالیت فیزیکی یا تحرک کافی ندارند.
وی ادامه داد: کبد چرب معمولاً با ‌تغییر شیوه غذا خوردن و روی آوردن به فست فودها و غذاهای آماده و تغییر شیوه زندگی ایجاد می‌شود. کبد چرب نشانگر فقدان سلامت عمومی است زیرا چربی در کبد جمع می‌شود و می‌تواند در عروق بنشیند، رگ‌ها را تنگ کند یا مشکلات عروقی، قلب و مغز و حتی کاهش طول عمر را در پی داشته باشد.فوق تخصص گوارش و کبد خوردن غذاهای چرب و سرخ کرده را در ایجاد کبد چرب موثر دانست و افزود: افرادی که کالری بیش از اندازه و معمولاً روغن‌های چندبار استفاده شده مصرف می‌کنند در معرض خطر کبد چرب قرار دارند ولی آنچه بیش از همه در جلوگیری از چرب شدن کبد موثر است فعالیت فیزیکی به اندازه کافی، داشتن وزن مناسب، کنترل میزان قند و چربی خون و داشتن رژیم غذایی متعادل و بهترین راه درمانی است چرا که دارو در درمان کبد چرب چندان تاثیری ندارد.دبیر انجمن متخصصان گوارش و کبد ایران تصریح کرد: افراد باید از بروز بیماری کبد چرب مطمئن شوند چون ممکن است علائم آزمایشگاهی و سونوگرافی کبد چرب با سایر بیماری‌های کبدی اشتباه گرفته شود.وی با اشاره به اینکه اکثر افراد چاق دچار مشکل کبد چرب هستند اذعان داشت:‌ اما کبد چرب در افراد لاغری که قند و چربی خون بالا دارند هم دیده می‌شود.به گفته ناصری مقدم زندگی شهری و صنعتی به عنوان یکی از عوامل موثر ایجاد کبد چرب مطرح است چرا که به دلیل رفاه اجتماعی افراد تحرک فیزیکی چندانی ندارند و همین امر به مشکلات دامن می‌زند.وی گفت: ممکن است در صورت عدم توجه به درمان کبد چرب 10 تا 15 درصد این افراد به ناراحتی‌های کبدی دچار شوند به شرطی که التهاب در کبد وجود داشته باشد که فقط با نمونه‌برداری قابل تشخیص است.عضو هیأت علمی علوم پزشکی تهران بیان داشت:‌ حدود 30 تا 40 درصد مردم در کشورمان اضافه وزن و 20 درصد این افراد کبد چرب دارند یعنی حدود 5 درصد افراد جامعه کبد چرب دارند و این موضوع در کودکان هم رو به افزایش است چرا که کودکان هم در حال چاق شدن هستند و مردم در حال خوردن غذاهای مصنوعی مانند پفک و نوشابه می‌باشند که سلامت عمومی را هم در معرض خطر قرار می‌دهد.وی توصیه کرد تا افراد برای جلوگیری از ایجاد کبد چرب از پُرخوری بپرهیزند و زنجیره سبد غذایی را رعایت و از طرفی ورزش کنند حتی اگر در قالب پیاده‌روی باشد.به گفته ناصری مقدم افرادی که خواب کافی و به موقع ندارند هم در معرض ابتلا به کبد چرب هستند چرا که این امر سبب به هم خوردن متابولسیم قند و چربی در بدن شده و رسوب چربی در نقاط مختلف بدن اتفاق می‌افتد. همچنین افرادی که دیر غذا می‌خورند و دیر می‌خوابند خیلی بیشتر به کبد چرب مبتلا می‌شوند.

افراد چاق و کبد چرب عضو مرکز تحقیقات گوارش و کبد گفت: حدود 30 تا 40 درصد مردم در کشورمان اضافه وزن و 20 درصد این افراد کبد چرب دارند یعنی حدود 5 درصد افراد جامعه کبد چرب دارند و این موضوع درکودکان هم رو به افزایش است.

سیاوش ناصری مقدم در مورد دلایل و علائم کبد چرب خاطرنشان کرد: کبد چرب علامت خاصی ندارد و فقط از روی آزمایش و سونوگرافی قابل تشخیص است و بیشتر در افرادی دیده می‌شود که وزنشان بالا است یا چربی و قند خون بالایی دارند و از طرفی فعالیت فیزیکی یا تحرک کافی ندارند.

وی ادامه داد: کبد چرب معمولاً با ‌تغییر شیوه غذا خوردن و روی آوردن به فست فودها و غذاهای آماده و تغییر شیوه زندگی ایجاد می‌شود. کبد چرب نشانگر فقدان سلامت عمومی است زیرا چربی در کبد جمع می‌شود و می‌تواند در عروق بنشیند، رگ‌ها را تنگ کند یا مشکلات عروقی، قلب و مغز و حتی کاهش طول عمر را در پی داشته باشد.

فوق تخصص گوارش و کبد خوردن غذاهای چرب و سرخ کرده را در ایجاد کبد چرب موثر دانست و افزود: افرادی که کالری بیش از اندازه و معمولاً روغن‌های چندبار استفاده شده مصرف می‌کنند در معرض خطر کبد چرب قرار دارند ولی آنچه بیش از همه در جلوگیری از چرب شدن کبد موثر است فعالیت فیزیکی به اندازه کافی، داشتن وزن مناسب، کنترل میزان قند و چربی خون و داشتن رژیم غذایی متعادل و بهترین راه درمانی است چرا که دارو در درمان کبد چرب چندان تاثیری ندارد.

دبیر انجمن متخصصان گوارش و کبد ایران تصریح کرد: افراد باید از بروز بیماری کبد چرب مطمئن شوند چون ممکن است علائم آزمایشگاهی و سونوگرافی کبد چرب با سایر بیماری‌های کبدی اشتباه گرفته شود.وی با اشاره به اینکه اکثر افراد چاق دچار مشکل کبد چرب هستند اذعان داشت:‌ اما کبد چرب در افراد لاغری که قند و چربی خون بالا دارند هم دیده می‌شود.به گفته ناصری مقدم زندگی شهری و صنعتی به عنوان یکی از عوامل موثر ایجاد کبد چرب مطرح است چرا که به دلیل رفاه اجتماعی افراد تحرک فیزیکی چندانی ندارند و همین امر به مشکلات دامن می‌زند.

وی گفت: ممکن است در صورت عدم توجه به درمان کبد چرب 10 تا 15 درصد این افراد به ناراحتی‌های کبدی دچار شوند به شرطی که التهاب در کبد وجود داشته باشد که فقط با نمونه‌برداری قابل تشخیص است.عضو هیأت علمی علوم پزشکی تهران بیان داشت:‌ حدود 30 تا 40 درصد مردم در کشورمان اضافه وزن و 20 درصد این افراد کبد چرب دارند یعنی حدود 5 درصد افراد جامعه کبد چرب دارند و این موضوع در کودکان هم رو به افزایش است چرا که کودکان هم در حال چاق شدن هستند و مردم در حال خوردن غذاهای مصنوعی مانند پفک و نوشابه می‌باشند که سلامت عمومی را هم در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی توصیه کرد تا افراد برای جلوگیری از ایجاد کبد چرب از پُرخوری بپرهیزند و زنجیره سبد غذایی را رعایت و از طرفی ورزش کنند حتی اگر در قالب پیاده‌روی باشد.به گفته ناصری مقدم افرادی که خواب کافی و به موقع ندارند هم در معرض ابتلا به کبد چرب هستند چرا که این امر سبب به هم خوردن متابولسیم قند و چربی در بدن شده و رسوب چربی در نقاط مختلف بدن اتفاق می‌افتد. همچنین افرادی که دیر غذا می‌خورند و دیر می‌خوابند خیلی بیشتر به کبد چرب مبتلا می‌شوند.

 


 

1-درمان در طب نوین : در طب نوین درمان اختصاصی برای کبد چرب وجود ندارد، ولی شما با کنترل بیماری های زمینه ای از قبیل کاهش وزن، چربی های خون، دیابت و یا قطع نمودن داروهای مسبب (قطعا با نظر پزشک معالج نه به طورخودسرانه) می توانید از پیشرفت این بیماری جلوگیری نمایید.


2- درمان وپیشگیری در طب سنتی :
در طب سنتی با استفاده از خواص بعضی گیاهان و عصاره گیری از انها میتوان ترکیباتی بدست آورد که بوسیله آنها براحتی و با موفقیت کامل کبد چرب درمان میشود، در ذیل به یکی از نسخه های مجرب و آزموده شده که به راحتی کبد چرب را درمان نموده اشاره میکنیم.
افشره پاکسازی کبد شلیور
در تهیه این عصاره گیاهانی بکار رفته که همگی در دفع مواد زائد از خون و کبد نقش بسزایی دارند. همچنین با توجه به اینکه این دارو از لطافت زیادی برخوردار است قابلیت جذب شدن و  نفوذ به اعماق مویرگهای بدن را دارد ، بر این اساس درمان بیماریهایی به شرح ذیل با استفاده از این دارو به سادگی انجام پذیر است: غلظت خون ، چربی خون ، ، خواب رفتن اعضای بدن و ضعف کبد. و همچنین چون این دارو توانایی سم زدایی و چربی زدایی بالایی دارد درمان بسیار قابل توجهی برای انواع بیماریهای کبدی است و مخصوصا کبد چرب را به سهولت درمان مینماید.
ضمنا این عصاره سرشار از ویتامینه   C، B،A میباشد و برای درمان بیماریهای صفراوی از قبیل کبودی رنگ چهره و لبها ، احساس گرمای زیاد بدن ، صفرا مزاجی و یرقان بسیار موثر میباشد

همچنین مصرف این عصاره میتواند از بروز کبد چرب پیشگیری کند

جهت مشاهده لیست داروخانه هایی که در شهرهای مختلف محصولات پارسی طب در آنها عرضه میشود کلیک کنید.

Email : support@parsiteb.com 

02188848211

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان