درمان‌های طبیعی و مکمل برای گاستروآنتریت

ویروسی که در دستگاه تنفسی سبب ایجاد علائم سرماخوردگی می‌شود، ممکن است از طریق دست‌ها، خوراکی‌ها یا نوشیدنی‌ها به معده‌ی شما راه یابد و سبب گاستروآنتریت یا (آنفولانزای معده) شود، در واقع بجای اینکه ویروس سرماخوردگی در بینی، ریه و برونش‌ها فعالیت کند، در معده و روده‌ی تکثیر می‌شود و سبب تحریک روده و معده می&zw ...

درمان‌های طبیعی و مکمل برای گاستروآنتریت

ویروسی که در دستگاه تنفسی سبب ایجاد علائم سرماخوردگی می‌شود، ممکن است از طریق دست‌ها، خوراکی‌ها یا نوشیدنی‌ها به معده‌ی شما راه یابد و سبب گاستروآنتریت یا (آنفولانزای معده) شود، در واقع بجای اینکه ویروس سرماخوردگی در بینی، ریه و برونش‌ها فعالیت کند، در معده و روده‌ی تکثیر می‌شود و سبب تحریک روده و معده می‌شود.

در این حالت موارد اساسی زیر را رعایت کنید: 

آب فراوان بنوشید، غذاهای سبک بخورید (بدون سس و ادویه)، و استراحت کنید. این بیماری همراه با اسهال و استفراع است، بنابراین کم‌آبی بدن یکی از پیامدهای آن است. برای جبران آب بدن سعی کنید علاوه بر آب، انواع دمنوش‌های گیاهی (مثلا ترکیب بابونه و نعناع) بنوشید. اگر نشانه‌های بیماری بیش از یک یا دو روز باقی ماند، با پزشک خود مشورت کنید. حجم غذا را کم کنید و بیشتر سوپ و مایعات بنوشید. پس از قطع اسهال و استفراغ از غذاهای کم چربی و مقدار کمی گوشت استفاده کنید. پنیر محلی، ماست، تخم مرغ آب‌پز منابع پروتئینی مناسبی هستند. 

درمان‌های خانگی گاستروآنتریت

شیرِنارگیل : شیرِنارگیل حاوی الکترولیت‌های حیاتی است و سرشار از پتاسیم می‌باشد، که به جبران کمبود آب ناشی از اسهال و استفراغ کمک می‌کند. خطرناکترین مسئله درگاستروآنتریت کودکان، کم آبی و عدم موازنه الکترولیت‌های بدن است. در واقع شیرِنارگیل الکترولیتی طبیعی بدون شکر و رنگ است. اگر کودک‌تان به این بیماری مبتلا شده است هر 10 دقیقه یک بار مقداری از شیرِنارگیل به او بخورانید تا از کم آبی و اسپاسم روده‌ای جلوگیری شود.

آب برنج : یک روش سنتی و مناسب برای درمان اسهال است. یک مشت برنج را در یک قابلمه‌ی متوسطِ پر از آب بریزید و بپزید. هر یک ساعت مقداری از این آب برنج را بنوشید. برای مزه دار کردن آن از عسل و دارچین استفاده کنید. می‌توانید بجای دارچین، کمی زنجبیل یا نعناع به آن بیافزایید تا درد معده و تهوع را کاهش دهد. 

پوره‌ی سیب : در حالی که سیب تازه ممکن است سبب نفخ معده یا اسهال شود، پوره‌ی سیب اثر عکس دارد. سیب دارای پکتین (فیبر طبیعی و محلول در آب) است که باعث حفظ آب بدن و افزایش حجم مدفوع و کاهش اسهال می‌شود. 

نان تُست (برشته) : درمان مؤثری برای تهوع، به ویژه در زنان باردار است. نان تست اسید معده و مایعات دیگر درون معده را  جذب می‌کند و معده آرام و آماده‌ی پذیرش چای گیاهی می‌شود. 

ماست : حاوی باکتری‌های مفیدی برای ردوه است. و برای درمان سوءهاضمه‌ی ناشی از این بیماری بسیار مؤثر است. می‌توانید ماست را با پوره سیب، یا موز، و عسل مخلوط و میل کنید. 

درمان‌های جایگزین و مکمل

درمان هومیوپاتی

هومیوپاتی بوسیله پزشکان هومیوپات صدها سال است که انجام می‌شود. هومیوپاتی برای درمان گاستروآنتریت کاملاً بی‌خطر و موثر است و با درمان‌های دارویی سنتی تداخل ندارد. اما بهتر است با توصیه پزشک به این درمان اقدام کنید. 

روغن‌های معطر

بعضی از روغن‌های معطر حاوی مواد ضدمیکروب و ضداسپاسم هستند که سبب کاهش نشانه‌های ناراحتی حاصل از این بیماری می‌شود. تنفس این روغن‌های معطر یا استفاده از آنها در وان آب گرم بسیار مؤثر است. روغن آویشن، اُکالیپتوس، بابونه آرام‌بخش هستند و اسپاسم ناشی از اسهال و استفراغ را کاهش می‌دهند. این روغن‌ها هیچگاه مصرف خوراکی ندارند زیرا حتی در مقدار کم ممکن است سبب مسمومیت شوند. این روغن‌ها را از دسترس اطفال دور نگه دارید.

گروه ترجمه پارسی طب

 

به نقل از :
livestrong.com

 

commonsensehome.com

offthegridnews.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر