وبلاگ مشرق

خطری که رئیسی را تهدید می‌کند/ اقدامات خوب اما ناکافی وزارت بذرپاش

سازمان تعزیرات برای مقابله با "گرانفروشی" الزاماتی را در پیش دارد که اگر به آنها دست نیازد؛ بعید است که به اهداف خود در کاهش گرانی دست یابد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

سازمان تعزیرات و الزامات مبارزه با گرانی

خطری که رئیسی را تهدید می‌کند/ اقدامات خوب اما ناکافی وزارت بذرپاش

احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات اخیراً طی سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به نظارت‌های این سازمان بر بازار و قیمت‌ها گفته است:

"در سال گذشته پلمب 20 هزار و خرده ای واحد صنفی متخلف را داشتیم. "

به گزارش ایسنا، او همچنین از جریمه 26 میلیارد تومانی شرکت هواپیمایی کیش‌ایر نیز خبر داده است. [1]

*عزم سازمان تعزیرات برای برخورد با "گرانی بیقاعده"، خاصّه پس از لبیک رسمی این سازمان به گلایه مقام معظم رهبری از گرانی‌ها در سال 99، ستودنی است. [2]

لکن باید به آقای اصانلو و همکاران محترمشان گوشزد کرد که اثر این عزم و اقدامات مهمی از قبیل پلمب واحدهای متخلف –که عمدتا گرانفروشی کرده‌اند- حتما بایستی در زندگی مردم نیز احساس شود. که متأسفانه هم‌اکنون چنین احساسی وجود ندارد.

و بلکه احساس عمومی آنست که قیمت‌گذاری‌ها دلبخواه است و برخورد بازدارنده‌ای هم صورت نمی‌گیرد!

راه حل اما مشخص است:

در نظر گرفتن جرایم سنگین منجر به بازدارندگی، قاطعیت در اجرا، اعمال "تشهیر" در قبال مجازات‌شوندگان جرم گرانفروشی و اعلام رسانه‌ای تأثیرات سازمان تعزیرات پیرامون کاهش قیمت اقلام گران فروخته شده.

اگر سازمان تعزیرات به این 4 پیوست و باید مهم ورود نکند؛ بعید است که به اهداف خود در بحث گرانی دست یابد.

***

توضیحاتی که برای وعده ساخت 2 میلیون مسکن طی 2 سال لازم است!

اقدامات خوب اما ناکافی وزارت بذرپاش

خطری که رئیسی را تهدید می‌کند/ اقدامات خوب اما ناکافی وزارت بذرپاش

روز یکشنبه گذشته و همزمان با هفته دولت، به دستور رئیس جمهوری 101 هزار و 278 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور بهره‌برداری و افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، افتتاح‌های مسکن در هفته دولت شامل واحدهای مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده، خود مالکی، مسکن روستایی و مسکن های حمایتی دولت و واحدهای باقیمانده مسکن مهر در سراسر کشور بوده است. [3]

*زحمات دولت در هر زمینه‌ای که لمس شود حتما بایستی مورد توجه و تقدیر قرار گیرد.

لکن مسئولان وزارت راه و شهرسازی باید بدانند که قول و قرار دولت با مردم و وعده انتخاباتی آقای رئیسی ساخت سالی 1 میلیون مسکن بود.

یعنی به عبارتی در هفته دولت امسال که عملا دولت سیزدهم وارد سال سوم از عمر خود شده، حدود 1 میلیون و 900 هزار مسکن، ‌ تحویل داده نشده است!

بماند که 101 هزار مسکن فعلی طبق متن خبر، شامل مسکن مهر و بافت فرسوده و خودمالکی هم هست.

پر واضح آنکه کارآمدی قابل کتمان نیست و مسئولان محترم وزارت راه می‌توانند با کارآمدی بیشتر و در پیوست آن ارائه توضیح به مردم در جهت اقناع عقلانی؛ خدمات بیشتری را به ایران اسلامی ارائه کنند.

گفتنیست، وزیر راه در جلسه‌ای دیگر نیز اظهار کرده است که یک‌میلیون و 520 واحد طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور در حال ساخت است. [4]

***

خطری که رئیسی را تهدید می‌کند

خطری که رئیسی را تهدید می‌کند/ اقدامات خوب اما ناکافی وزارت بذرپاش

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور رئیسی در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا به مناسبت هفته دولت گفته است:

"بنده خود نیز همراه هیئت دولت به استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور سفر می‌کنم تا مصوبات سفر اجرایی شود. کاری که ما در این دولت انجام می‌دهیم مشابهی در دولت‌های گذشته نداشته است"! [5]

*جا دارد ستاد دولت و رئیس‌جمهور محترم حتما در مقابل چنین حرف‌هایی که برای دولت و شخص رئیس‌جمهور خطرناک هستند، بایستند و اجازه ندهند که ساحت دولت در نظام جمهوری اسلامی به چنین رفتارهایی آلوده شود.

اینکه "کارهای ما مشابهی در دولت‌های گذشته نداشته " اولا حرف درستی نیست زیرا ایران اسلامی دولت‌هایی مثل دولت حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در سال‌های جنگ و خدمات بینظیر آن به مردم و کشور را نیز دیده، ثانیا این مردم هستند که بعنوان رأی‌دهندگان و آورندگان اصلی دولت باید درباره یکتا بودن عملکرد دولت قضاوت کنند نه خود مقامات دولت و ثالثا کارآمدی قابل کتمان نیست و در فضایی که مردم با مشکلاتی از قبیل گرانی مواجه هستند؛ بیان چنین حرف‌هایی می‌تواند تلقی نادرستی ایجاد کند.

بدیهیست که ستاد دولت هم با چنین رفتارهای متملقانه‌ای موافقت نخواهد داشت.

***

1_isna.ir/xdPvs4

2_https://tazirat.gov.ir/module/News/Shownews/page-3365/index.aspx?NewsId=108972&NewsDate=13990814

3_ isna.ir/xdPv3B

4_ https://irna.ir/xjNjHL

5_ isna.ir/xdPvxz

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان