انقلاب اسلامی باعث شد به زنان و دختران تعرض نشود /ازدواج و فرزندآوری در اولویت زنان باشد / ۳ هزار دانشجوی آمریکایی در زندان‌ها به سر می‌برند

امام جمعه اراک گفت: مسئله ازدواج، فرزندآوری، خانه داری، مادری و تربیت فرزند باید اولویت اول دختران و بانوان باشد و اشتغال و بقیه امور جزو کارهای فرعی است.

انقلاب اسلامی باعث شد به زنان و دختران تعرض نشود /ازدواج و فرزندآوری در اولویت زنان باشد / 3 هزار دانشجوی آمریکایی در زندان‌ها به سر می‌برند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز 21 اردیبهشت ماه، نماز جمعه در سراسر کشور برگزار شد. ائمه جمعه در پشت تریبون های نماز جمعه به مسائلی چون حجاب زنان، جنگ غزه، اعتراض دانشجویان آمریکایی علیه رژیم صهیونیستی و ... پرداختند.

امام جمعه شهرکرد: در سایه جمهوری اسلامی ایران همگان در امنیت زندگی می‌کنند

در این میان، آنگونه که ایسنا روایت کرده، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی در بخشی از خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت، توجه ویژه به روز دختر را مورد اهمیت دانست و تصریح کرد: در تاریخ نسبت به زنان و دختران بی‌مهری‌های فراوانی شده است و حتی تا 50 سال گذشته ناخواسته و ندانسته دختران را مایه ننگ می‌دانستند.

فاطمی الگو گرفتن از رفتار پیامبر مکرم اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت را مهم دانست و افزود: بزرگان دین و امامان معصوم و پیامبر اسلام هیچ ابایی از تکریم و احترام گذاشتن به بانوان و زنان نداشتند.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به احادیث روایت شده از بزرگان دین گفت: آنانی نسبت به دیگران برتر و بهترند که نسبت به خانواده‌شان مهربان‌تر و با احترام‌تر برخورد کنند و پیامبر اسلام، نسبت به اهل خود و خانواده‌اش بهترین رفتار را داشته است که باید الگو قرار بگیرد.

فاطمی احترام گذاشتن به زنان و حفظ حرمت آنان را از ویژگی‌ انسان‌های بزرگوار و محترم دانست و گفت: تنها آدم‌های پست به خودشان اجازه می‌دهند که نسبت به زنان و دختران بی‌احترامی کنند.

وی در ادامه گفت: گزارشات فراوانی از تعرضات به زنان در غرب وجود دارد و در بعضی از کشورهای غربی به صورت ناگهانی برای بیش از نیمی از زنان و دخترانشان مزاحمت و ناامنی ایجاد شده است.

فاطمی وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را باعث ایجاد امنیت دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران باعث شده است که حکومتی شکل گیرد که در آن امنیت مورد توجه بالایی باشد و همگان در امنیت بتوانند زندگی کنند و تعرضی به هیچکس از جمله زنان و دختران شکل نگیرد.

امام جمعه زنجان: در اسلام زن و مقام مادر، دارای کرامت است

همچنین، آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، با اشاره به آغاز ایام ذی‌القَعده ماه بندگی خدا و دهه کرامت، اظهار کرد: بالاترین مقام و منزلت، مادر شدن است‌.

وی با بیان اینکه دهه کرامت زمان مناسبی برای ترویج معارف اهل‌بیت (ع)، افزایش آگاهی نسل جوان نسبت به مکتب ائمه اطهار (ع) هدایت جوانان در مسیر تقواست، افزود: تقوا، معیار مقام برتری است و چه دختران و زنانی در جامعه ایران اسلامی داریم که در عرصه‌های مختلفی علمی و معنوی در میدان هستند ‌و در عین حال باتقوا هستند.

خاتمی با اشاره به اهمیت مقام مادر و توصیه پیامبر اسلام در رابطه با خدمت به مادر، تاکید کرد: در اسلام زن و مقام مادر، دارای کرامت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به سالروز تصویب قرارداد ننگین کاپیتولاسیون، ادامه داد: روزگاری مستشاران آمریکایی تعیین‌کننده سرنوشت این کشور بودند؛ حقوق آمریکایی‌ها در یک کارخانه بیشتر از کارگر ایرانی بود و به قول امام (ره) اگر آشپز آمریکایی شاه ایران را با خودروی خود زیر می‌گرفت، حق اعتراض در دادگاه‌های ایرانی علیه آن‌ها وجود نداشت و این بود حقارتی که شاه برای ایران به ارمغان آورد.

او با بیان اینکه قانون اجازه استفاده مستشاران نظامی آمریکایی از بند دوم کنوانسیون وین، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در 23 اردیبهشت 1358، توسط نظام جمهوری اسلامی ایران لغو شد، اضافه کرد: به گفته مقام معظم رهبری رژیم پهلوی سبب تحقیر و پس‌رفت ایران شد و انقلاب اسلامی به این حقارت‌ها پایان داد.

خاتمی با اشاره به اینکه نهضت تنباکو، واقعه‌ای تاریخی‌ بود که در اعتراض به اعطای امتیاز انحصار تجارت توتون و تنباکو شکل گرفت، بیان کرد: فتوای تاریخی تحریم توتون و تنباکو به وسیله میرزای شیرازی ضربه‌ای بود که بر پیکر استعمار وارد شد و مایه افتخار تاریخ والای ایران است.

وی هم چنین با اشاره به پانهادن رژیم جعلی اسرائیل به فلسطین در 76 سال گذشته، افزود: این رژیم جعلی با مدیریت انگلیس، اروپا و آمریکا تشکیل شد و تاکنون کاری جز آدم‌کشی، جنایت و فاجعه نداشته است‌. نزدیک به 3 هزار دانشجوی آمریکایی که تنها یک حرف دارند کودکان را نکشید در زندان‌ها به سر می‌برند یا اخراج و تهدید شده‌اند و این است معنی آزادی بیان غربی‌.

وی با بیان اینکه آنانی که دم از حقوق بشر می‌زنند، اکنون شبانه به خوابگاه‌ها می‌روند و دانشجویان را دستگیر می‌کنند، ادامه داد: آرمان انقلاب، منطق، دلسوزی و رعایت کرامت انسانی در جهان خود را اکنون نشان می‌دهد و این نشانه گسترش تفکر انقلابی است.

امام جمعه ارومیه: حاکمیت در برابر هجمه دشمن در حوزه حجاب کار فرهنگی انجام دهد

از سوی دیگر،حجت الاسلام محمد حیدری زاد، در خطبه های نماز جمعه ارومیه، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه و روز دختر افزود: دختران ایران اسلامی طلایه داران عفت و پاکی، نجابت، علم و فضیلت، صبر و مقاومت هستند.

وی با اشاره به اینکه دختران و زنان ایران همیشه در صحنه مبارزه با طاغوت و استکبار در قبل و بعد از انقلاب حضور داشته اند، تصریح کرد: خروش انقلابی زنان و دختران علیه رژیم ستم شاهی، حضور دوشادوش کنار مردان در دفاع مقدس و حضور مقتدرانه در عرصه های علم و کار های جهادی نمونه ای از این افتخارات هستند.

امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به اینکه دختران و زنان باوقار ایرانی باید به این نکته توجه کنند که شیاطین و دشمنان برنامه بسیار خطرناکی برای لگد مال کردن نجابت و عفت و شرافت زنان ایرانی در نظر گرفته اند، خاطرنشان کرد: دختران ایران اسلامی با متانت،معرفت و بینش قرآنی در برابر این برنامه ها بایستند و در کنار آن خانواده و حاکمیت نیز موظف هستند در برابر برنامه های دشمن و برخی ساختار شکنان، هم کار فرهنگی و هم کار قانونی انجام دهند.

حجت الاسلام حیدری زاد با تاکید به اینکه دنیا شاهد انقلاب فرهنگی در دانشگاه های آمریکا و غرب است که یک اتفاق نادر و شگفت انگیزی محسوب می‌شود، اظهار کرد: اساتید و دانشجویان دانشگاه های غرب و آمریکا نشان دادند که جامعه نخبگان غرب کاملا برعلیه ارزش های لیبرالیسم غرب ایستاده اند و چهره واقعی و خشن آمریکا و غرب را که خود را مهد دموکراسی و آزادی بیان می دانستند را نمایان کردند.

وی ادامه داد: امروز غرب کانون دولتهایی است که مسبب تمام جنایات و نسل کشی ها در دنیا هستند و حرکت دانشجویان و اساتید دانشگاهی در دنیا این پیام را دارد که خون شهدای غزه ماهیت پلید و شیطانی آمریکا و غرب را به دنیا به نمایش گذاشت.

امام جمعه اراک: ازدواج، فرزندآوری، خانه داری، مادری و تربیت فرزند باید اولویت اول دختران و بانوان باشد

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نیز در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه اراک با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت‌های فردی، جامعه، اسلام، حجاب و خانواده افزود: از خانم‌های محترم درخواست داریم که به خاطر حرمت اسلام و جامعه، حجاب را حفظ کنند.

دری نجف آبادی با بیان اینکه غربی‌ها با کار سیاسی با اسلام و نظام مبارزه می‌کنند تصریح کرد: مقام‌ معظم رهبری، سال‌ها پیش به جوانان دنیای غرب نامه نوشتند و آنها را به مبارزه با جنایتکاران دعوت کردند، امروزه می‌بینیم که وجدان‌ جوانان غربی از خواب بیدار شده و به دعوت مقام معظم رهبری لبیک گفتند.

امام جمعه اراک با تاکید بر لزوم حمایت از جنبش‌های دانشجویی اروپا و آمریکا گفت: جنایتکاران، جوانان غیرتمند و شجاع دانشگاه‌های آمریکا را که علیه اسرائیل جنایتکار شعار می‌دهند متهم به مزدوری کرده‌اند درحالیکه خودشان مزدور هستند.

وی با اشاره به روز دختر تصریح کرد: مقام و شخصیت دختر در اسلام، اهمیت و جایگاه او در جامعه را نشان می‌دهد. مسئله ازدواج، فرزندآوری، خانه داری، مادری و تربیت فرزند باید اولویت اول دختران و بانوان باشد و اشتغال و بقیه امور جزو کارهای فرعی است.

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان