بهترین پمپ آب خانگی

از جمله بهترین پمپ های آب خانگی پمپ های آب بشقابی و یا پمپ آب سانتریفیوژ می باشد. توپ های سانتریفیوژ توسط نیروی گریز از مراکز سبب افزایش فشار آب ورودی می شوند.

از جمله بهترین پمپ های آب خانگی پمپ های آب بشقابی و یا پمپ آب سانتریفیوژ می باشد. توپ های سانتریفیوژ توسط نیروی گریز از مراکز سبب افزایش فشار آب ورودی می شوند. پمپ آب خانگی بشقابی و از رایج ترین انواع پمپ آب خانگی میباشند. و به طور معمول در امور خانگی و صنعتی استفاده میشوند.
یکی دیگر از علل استقبال گسترده مصرف کننده ها از پمپ های بشقابی و سانترفیوژ سادگی ظاهری آن و همینطور هزینه کم نگهداری و بهره‌برداری و تعمیر راحت این نوع پمپ ها می باشد.
همانگونه که از قبل ذکر کردیم ساختار و شکل ظاهری پمپ های بشقابی بسیار ساده می باشد. عموما ساختار داخلی پمپ های بشقابی یا سانتریفیوژ به شکلی می باشد که به طور معمول تشکیل شده از یک یا چند پروانه و تعدادی پره منحنی شکل میباشند.
از جمله نکات حائز اهمیتی که میبایست در استفاده از این نوع پمپ ها به آن توجه کرد، پر بودن محفظه داخل پمپ از آب می باشد.

عامل های تاثیر گذار درانتخاب پمپ آب خانگی

به منظور انتخاب یک پمپ مناسب میبایست به متراژ ساختمان، تعداد طبقات، مقدار مصرف آب و تعداد شیرهای آب موجود توجه داشت.

به عنوان نمونه پمپ آب خانگی نیم اسب بخار به منظور استفاده در ساختمان های یک طبقه با ماکزیمم متراژ 150 متر مربع و پمپ آب یک اسب بخار بشقابی جهت استفاده در آپارتمان های سه طبقه با شش واحد و با ماکزیمم متراژ هر واحد 75 متر کاربرد دارند. البته می توان در آپارتمان های چهار طبقه و هشت واحدی با حداکثر متراژ 68 متر نیز از این پمپ آب استفاده کرد.

همچنین پمپ آب خانگی یک اسب بخار دو پروانه به منظور استفاده در ساختمان های چهار طبقه 8 واحدی با ماکزیمم متراژ 75 متر و پمپ یک و نیم اسب بخار دو پروانه جهت استفاده در آپارتمان های پنج طبقه 10 واحدی با حداکثر متراژ 100 متر به کار می روند.

اگر به دنبال خرید پمپ آب کوچک 12 ولت ارتفاع زیاد هستید، میتوانید از پمپ آب کوچک ارزان خانگی استفاده کنید.

برند های معتبر پمپ آب خانگی

در بازار امروز برند های گوناگونی از انواع پمپ ها موجود است. اعم از انواع پمپ های ایرانی و خارجی که هر کدام با توجه به بودجه و نیاز شما میتواند مناسب باشد. در ادامه به معرفی با کیفیت ترین و بهترین پمپ های آب خانگی میپردازیم.

پمپ آب خانگی پنتاکس

پمپ آب خانگی پنتاکس یکی از برندهای نام آشنا و معروف در میان پمپ های آب خانگی میباشد. که از نوع زمینی و سه فاز می باشد. پمپ آب پنتاکس محصول کشور ایتالیا است. و با بهره مندی از مدرن ترین تکنولوژی در طراحی هیدرولیک، افزون بر بهره وری بالاتر نسبت به نمونه های مشابه، عمر بیشتری نیز دارد و در اندازه های کوچکتر و مناسب تر موجود است. و هدررفت گرمایش را کاهش می دهد و نهایتا برق کمتری مصرف می کند و سر و صدای کمتری نیز ایجاد می کند. در اصل پمپ هایی که به عنوان پمپ آب بی صدا معروف هستند آلودگی صوتی کمتری دارند و مناسب مصارف خانگی میباشند.

پمپ آب گراندفوس

مهمترین تولید شرکت Grundfos دانمارک پمپ آب گراندفوس می باشد، در سال 1945شرکت گراندفوس توسط پاول دی جنسن و به منظور ساخت پمپ آب (Grundfos Water Pump) تاسیس شد، همواره با رویکرد تولید بهترین الکتروپمپ ها تا کنون به کار خود ادامه داده است. شرکت گراندفوس به شکل مستقیم و غیر مستقیم در 83 کشور جهان دارای شبکه فروش میباشد. و هر سال بالغ بر 16 میلیون پمپ را به این کشورها ارسال یا در آنها تولید می نماید که این وظیفه بر عهده حدود 20000 نفر کارمند فعال می باشد.

پمپ آب لوارا

یکی از بزرگترین تولید کنندگان پمپ در جهان پمپ آب لوارا ایتالیا می باشد. تنوع محصولات این شرکت تولید کننده پمپ، یک مجموعه از نیازهای سیالات در کلیه صنایع را پوشش می دهد. پمپ های تولیدی توسط این شرکت دارای بالاترین کیفیت در مقایسه با دیگر محصولات هم رده می باشد. و با کاربردهایی مانند پمپ های خانگی، پمپ های شناور، پمپ های لجن کش و کف کش، پمپ های لازم در صنایع آب و فاضلاب و تجهیزات وابسته به آن میباشد.

پمپ آب ابارا

پمپ آب ابارا توسط شرکت EBARA ژاپن با استفاده از تجربه و اصول مدیریتی بخصوص ژاپنی ها و تکنولوژی و دقت ایتالیایی، تولید و عرضه می شود. این شرکت همچنین با زنجیره نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش در کلیه ایران، انواع پمپ آب با بروز ترین تکنولوژی و آخرین دانش مهندسی را در بیش از شانزده هزار مدل با پوشش گسترده از پمپ آب خانگی تا صنایع بزرگ عرضه کرده است. پمپ آب ابارا در کشورهایی همچون، ایتالیا، برزیل، چین، تایوان، مالزی تولید میشود و به شکل محلی در کشورهای هدف مونتاژ آنها صورت می گیرد. یکی از بزرگترین برندهای تولید پمپ آب در جهان شرکت ابارا میباشد. که در تلاش است تا محصولات خود را با بالاترین کیفیت و کارایی تولید نماید. محصولات این شرکت در گروه های مختلفی از جمله خانگی، تجاری، صنعتی، کشاورزی، آبیاری و فاضلاب قرار می گیرند.

تاثیر فشار آب بر فعالیت پمپ آب و انتخاب پمپ آب مناسب

فشار آب کم و زیاد هر کدام خسارات گوناگونی را در طی زمان بر پمپ آب معمولی وارد می کنند. به عنوان مثال اگر فشار آب ورودی برای پمپ آب تا حدی کم باشد که پمپ آب روشن شود اما جریان خنک کنندگی پمپ بر قرار نشود، در طول زمان پمپ آب کارایی خود را کاهش داده و ممکن است در نهایت بسوزد.

اگر فشار آب به شکل معمول بسیار زیاد باشد. پروانه های پمپ بوسیله خود فشار آب به گردش در میاید. و هنگامی که پمپ در حال فعالیت است. برای ساختمان های چند طبقه احتمال دارد فشار آب بر دور موتور موثر باشد و همین امر سبب سوختن پمپ آب شود.

توجه داشته باشید که اگر ساختمان چند طبقه دارید و یا محل مسکونی شما نوسانات شدید آب داشته باشد. ما به شما استفاده از پمپ آب با مخزن تحت فشار را پیشنهاد میکنیم. که با جلوگیری از تاثیر فشار آب صدمه های احتمالی به پمپ آب را کاهش میدهد.

پمپ آب خانگی بی صدا

به طور معمول پمپ آب خانگی به منظور ایجاد فشار آب شهری در لوله های ساختمانی استفاده می شود. پمپ آب عموما در پارکینگ و یا طبقه همکف قرار دارد و صدای روشن خاموش و فعالیت آن به گوش ساکنین ساختمان نمیرسد. اما در برخی از موارد احتمال دارد بنا به دلایلی همچون کمبود جا برای پمپ آب و همچنین عدم توافق ساکنین ساختمان جهت خرید پمپ موجب شود ساکنین ساختمان به صورت جداگانه پمپ آب تهیه کنند و در خانه خود نصب کنند. برای اینکه مشکلاتی همچون صدای زیاد پمپ آرامش ساکنین خانه را بر هم نزند استفاده از پمپ آب خانگی بی صدا گزینه بسیار مناسبی میباشد.

پمپ آب نیم اسب

در حال حاضر با توجه به افزایش جمعیت و گسترش ساخت و سازها، استفاده از یک پمپ آب مناسب، به منظور افزایش فشار در کلیه واحد ها، یک امر ملزوم و ضروری می باشد. از طرف دیگر انتخاب یک پمپ آب متناسب با واحد شما و یا حتی با هد و دبی لازم شما، یک مسئله مهم تر می باشد.

پمپ آب نیم اسب، جزو پمپ های سانتریفیوژ میباشند که به علت جثه کوچک و میزان اسب بخار 0.50، اغلب در امور خانگی و کوچک استفاده می شوند. این پمپ ها تنها میتوانند آب های تمیز را پمپاژ کنند و در امور مسکونی و صنعتی کوچک، بسیار مناسب می باشند.

مزایای استفاده از پمپ آب نیم اسب

  • اقتصادی، مطمئن، سهولت در استفاده
  • طراحی جمع و جور
  • مصرف انرژی پایین
  • جابجایی آسان

پمپ آب نیم اسب بشقابی

شرکت هایی همچون پنتاکس، الکتروژن و یا دلتا اقدام به تولید پمپ های آب نیم اسب می کنند. با این وجود که شرکت هایی همچون پمپیران چنین اقلامی را ندارند. پمپ آب نیم اسب بشقابی از انواع پمپ آب بشقابی به حساب میایند.

پمپ آب نیم اسب پنتاکس اصل

علت اصلی کیفیت بالای محصولات پنتاکس Pentax، کنترل دائمی پمپ‌ها پس از تولید میباشد که این موضوع به‌ تنهایی توانسته موجب اطمینان به محصولات پنتاکس Pentax شود.

کنترل کیفیت و عملکرد محصولات در شرکت پنتاکس Pentax بوسیله حرفه‌ای‌ترین روش‌ها انجام می‌شود. اخذ گواهینامه استاندارد، کنترل خط های تولید و کنترل در آزمایشگاه نمونه‌هایی از این روش‌ها هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان