آموزش دوخت پارگی زانوی شلوار و نکات کلیدی برای حرفه ای شدن کار

برای دوخت پارگی زانوی شلوار ترفندها و روش های مختلفی وجود داشته که در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی خیلی راحت می توانید بدون داشتن مهارت زیاد در زمینه خیاطی و تنها با چند تکنیک ساده این مشکل را برطرف ساخته و لباس موردنظر را ترمیم نمایید.

آموزش دوخت پارگی زانوی شلوار و نکات کلیدی برای حرفه ای شدن کار

یکی از مشکلاتی که ممکن است پس از مدتی استفاده از لباس های مختلف اتفاق بیفتد فرسودگی و پاره شدن بخشی از لباس می باشد. پارگی زانوی شلوار یکی از این موارد بوده که به ویژه در خصوص کودکان بیشتر رخ می دهد و بهتر است به جای این که لباس دور انداخته شود توسط راهکارهایی که در این زمینه موجود بوده ترمیم و باسازی گردد. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان به آموزش نحوه دوخت پارگی زانوی شلوار بپردازیم.

نحوه دوخت پارگی زانوی شلوار

نحوه ترمیم پارگی زانوی شلوار

بهتر است بدانید که براساس مقدار پارگی و نوع پارگی روی شلوار ها بایستی راهکاری را برای ترمیم آن ها انتخاب کنید. به عنوان مثال از گلدوزی روی پارگی ها تا ایجاد طرح های خلاقانه همگی ترفندهایی بوده که می توانید از آن ها بهره مند شوید و برای دوخت پارگی زانوی شلوار بکار گیرید.

با کمک رفو کردن لباس می توان سوراخ ها و منافذ خیلی کوچکی که در پارچه شلوار ایجاد شده را ترمیم نمود و آن ها را از بین برد. به منظور انجام این کار باید از نخی مطابق با جنس اصلی پارچه و همرنگ آن بهره مند شد. این نوع پارگی ها از آسان ترین نوع پارگی برای رفو به حساب آمده که با کمک راهکارهای مربوطه به راحتی می توانید آن را ترمیم نمایید.

نحوه دوخت پارگی زانوی شلوار

به منظور ترمیم کردن این پارگی ها و سوراخ های کوچک بایستی محل سوراخ را با کمک قیچی صاف نمایید. بعد از آن از قسمت پشت پارچه الیافی منظم به شکل تار بدوزید. توجه کنید که این تارها بایستی به طور کامل در کنار هم قرار گرفته شوند تا بتوانند برای رفو کارایی داشته باشند. در ادامه ترفندهایی کاربردی برای یادگیری شما عزیزان معرفی و شرح داده ایم.

طریقه دوخت پارگی زانوی شلوار

ترمیم شلوار در بخش های نازک شده

به منظور رفوی پارگی شلوار بایستی در بخش پشتی پارچه و دور تا دور بخشی که نازک شده را توسط کوک های ریز و در راستای پود پارچه به طور کامل بدوزید و بعد روی کوک ها را دوخت دندان موشی انجام دهید. این عمل بایستی به نحوی انجام گیرد که از بخش رویی شلوار قابل دید نباشد.

رفوی پارگی های کوچک L مانند در شلوار

برای رفع پارگی شلوار که به شکل یک خط صاف یا ال مانند بوده، می توان با زدن بخیه به صورت زیگزاگ رفو کرد. به نحوی که دو لبه پارچه شلوار را در کنار یکدیگر نیز بگذارید و به مرور آن ها را زیگزاگ نمایید.

نحوه ترمیم پارگی زانوی شلوار

رفوی پارگی های بزرگ توسط وصله زنی

برای رفع پارگی شلوار که در پی به وجود آمدن سوراخ های بزرگ با لبه های نامرتب در شلوار ایجاد شده بایستی توسط وصله زدن انجام گیرد که در ادامه به طور کامل بیان شده است.

به منظور انجام وصله زنی برای ترمیم قسمت پارگی باید پارچه ای انتخاب گردد که از نظر جنس و رنگ به طور کامل مطابق با جنس پارچه شلوار باشد. برای انجام این کار می توان از لباس های کهنه و غیر قابل استفاده بهره مند شوید و اگر که این مدل لباس با پارچه مدنظرتان را نیافتید می توانید از محل جیب شلوار بدین منظور استفاده نمایید.

طریقه رفوی پارگی زانوی شلوار

در ادامه کار دوخت پارگی زانوی شلوار بایستی در ابتدا حاشیه های ناصاف و ریش ریش شده بخش پاره شده را توسط قیچی صاف نمایید. این عمل موجب شده که پارچه وصله زده شده به شکل اصولی و مرتب بر روی کار قرار گرفته شود. دقت نمایید که در این مرحله زیاده رویی نکنید زیرا سبب پاره شدن زیادتر شلوار خواهد شد.

بخش بعدی برش زدن مقداری کافی از پارچه وصله می باشد. توجه نمایید که مقدار پارچه وصله بایستی به نحوی باشد که تمامی پارگی را پوشش بدهد و همینطور تقریبا دو الی دو و نیم سانتی متر نیز ار بخش پاره شده بزرگتر باشد. همینطور حالت پارچه وصله نیز بایستی مطابق و همانند بخش پارگی باشد. بدین گونه در صورتی که پارگی به صورت یک مثلث باشد پارچه وصله نیز بایستی کاملا شبیه مثلث بریده شود. بعد از آن بایستی پارچه وصله را در بخش داخلی شلوار دوخت زده تا در زمان بکار بردن لباس قابل مشاهده نباشد.

آموزش رفوی پارگی زانوی شلوار

بکار بردن وصله های آماده برای دوخت پارگی زانو

در اغلب فروشگاه های وسایل خیاطی وصله های حاضری به صورت نوشته، شکل های مختلف و مارک های زیبایی وجود دارد که می توان از آن ها برای ترمیم بخش های پاره شده شلوار به ویژه پارگی در بخش زانو و یا جیب استفاده نمود. نحوه دوختن این مدل وصله ها بر روی بخش پارگی شلوار همچون دوخت وصله معمولی می باشد. به این صورت که بعد از فیکس کردن این مدل از وصله ها توسط سوزن و یا چسب بر روی پارچه شلوار از بخش داخلی شلوار شروع به دوخت آن ها نمایید.

آموزش ترمیم پارگی زانوی شلوار

نکات کلیدی و مهم

  • زمانی که برای رفوی پارگی شلوار اقدام به دوخت پارچه وصله می کنید، دقت نمایید که پارچه وصله دقیقا روی بخش پاره شده قرار بگیرد. بدین منظور می توانید پیش از انجام کار به دوخت وصله توسط سوزن ته گرد یا سنجاق آن را در جای خود فیکس نمایید.
  • به منظور این که کار دوخت پارگی زانوی شلوار خیلی دقیق تر صورت بگیرد بهتر است شلوار و پارچه وصله را پیش از شروع به رفوی پارگی شلوار اتو بزنید. برای دوختن پارچه وصله می توان هم از چرخ خیاطی استفاده نمود و هم با کمک نخ سوزن و توسط دست شروع به انجام کار نمود.
  • برای فیکس شدن کار می توان دو الی سه مرتبه به دوختن پارچه وصله بپردازید.
  • در پایان کار دوخت پارگی زاوی شلوار نخ های اضافی را ببرید و کار را تمیز و مرتب نمایید.
  • برای دوختن وصله های حاضری بهتر است از دوخت زیگزاگ استفاده گردد زیرا دوخت زیگزاگ کناره ها را به صورتی ظریف و مرتب به هم دیگر متصل می کند.

ترفندهای دوخت سوراخ زانوی شلوار

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم، ضمن این که می توانید برای یادگیری نحوه ساخت کیسه بوکس و ساخت بند ساعت بر روی لینک های داده شده کلیک کرده و از این مطالب بازدید نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان