طرز تهیه بهترین رب انار

بهترین رب انار باید دارای رنگی قرمز باشد که می‌تواند از قرمز روشن تا قرمز تیره متفاوت باشد، در حقیقت این موضوع وابسته به نوع انار استفاده شده و روش طبخ آن است.

رب انار یکی از چاشنی‌های خوشمزه‌ای است که با استفاده از آب انار تهیه می‌شود و برای تهیه انواع غذاها به عنوان چاشنی خاص استفاده می‌گردد، این چاشنی متفاوت دارای طعم‌های متفاوتی است که بنابر سلیقه و طبع غذایی می‌توان از آن استفاده کرد.

images_1713795752_662672a8dd55e.jpg

بهترین رب انار چه ویژگی هایی دارد؟

اگه شما قصد تهیه رب انار را داشته باشید، متوجه می‌شوید که انواع مختلفی از این مدل رب در داخل بازار وجود دارد، تا جایی که حتی خیلی از بانوان این چاشنی خاص رو خودشان در داخل منزل آماده می‌کنند و به عنوان رب انار خانگی آن راب قروش گذاشته و یا مصرف می‌کنند.

از بین انواع مختلف برند‌های شرکتی و رب انار شهر‌های مختلف، بهترین رب انار برای تهیه غذا کدوم آنهاست؟ چطور می‌توانیم تشخیص دهیم که کدام رب انار اصل و مرغوب می‌باشد؟

در ادامه چند مورد از ویژگی‌های بهترین رب انار را برای شما ذکر کردیم که با کمک این راهنما بتوانید راحت‌تر این موضوع را تشخیص دهید.

توجه به غلظت رب انار

یکی از مهم ترین ویژگی‌های رب انار خوب مربوط به غلظت آن هستش، اگر می‌خواهید تشخیص دهید که رب انار شما مرغوب است و ناخالصی ندارد، باید کمی از آن را هم زده، در این صورت اگر رب انار حالت خمیری به خود بگیرد و به راحتی در داخل آب حل نشود یعنی رب انار شما خالص و مرغوب است.

اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که این موضوع همیشه نشانی از کیفیت بالا نیست، برخی از تولید کننده‌ها رب انار را زودتر از حرارت بر می‌دارند و آب رب انار کامل کشیده نمی‌شود؛ به همین خاطر رب کامل داخل آب حل نمیشود.

این رب انار شاید در امتحان غلطت سنجی موفق بیرون بیاید، اما به مرور با سرعت بیشری داخل یخچال کپک می زند.

توجه به رنگ رب انار

بهترین رب انار باید دارای رنگی قرمز باشد که می‌تواند از قرمز روشن تا قرمز تیره متفاوت باشد، در حقیقت این موضوع وابسته به نوع انار استفاده شده و روش طبخ آن است.

اگر رنگ رب انار قرمز روشن باشد یعنی در حرارت پایین تهیه شده و در مدت زمان کمی پخته شده است. اما اگر رنگ رب انار رو به تیرگی باشد، برعکس این موضوع صدق می‌کند.

به طور کلی هرچقدر رنگ رب انار تیره تر باشد نشان از کیفیت و مرغوبی محصول است.

چشیدن و مزه رب انار

همونطور که در ابتدای متن به آن اشاره کردیم رب انار دارای طعم‌های مختلفی مانند طعمِ ترش، ملس و شیرین است. به طور کلی این موضوع سلیقه‌ای است و مزه به دست آمده ارتباط مستقیم با انار انتخاب شده از شهرهای مختلفی دارد که برای طبخ استفاده شده‌اند.

اما اگر رب اناری مزه‌ای خارج از این سه طعم داشته باشد، به طور مثال طعم آن به تلخی بزند، یعنی کیفیت لازم را ندارد.

images_1713795836_662672fc9ac06.jpg

تفاوت خاصیت رب انار‌های شیرین و ترش

بین خواص رب انار شیرین و ترش تفاوت چندانی وجود ندارد، اما از نظر درمانی بین این دو برخی تمایز‌ها وجود دارد که در ادامه در مورد هر کدام صحبت می‌کنیم.

طبع رب انار شیرین و تاثیر آن بر بدن

انار شیرین دارای طبع معتدلی است، با این حال اگر به طور مداوم مصرف شود موجب نفخ می‌شود.

از سویی یکی از ویژگی‌های مثبت آن تحریک قوای جنسی در آقایان با طبع گرم است.

همچنین شیرین بودن انار موجب باز شدن رگ‌های خونی شده و به این طریق روند خون رسانی در بدن بهتر انجام می‌شود.

این رب انار برای کبد نیز مفید است و موجب جوانسازی چهره می‌گردد.

طبع رب انار ترش و تاثیر آن بر بدن

انار ترش دارای طبع سرد و خشک است، برعکس اار شیرین قابض است و موجب یبوست می‌شود.

استفاده از مصلح‌های انار ترش مانند عسل، گلاب و گلپر موجب تعادل سازی طبع شده و استفاده از آن را راحت تر می‌کند.

البته که رب انار ترش دارای خواص مخصوص به خود است، سردی انار ادرار آور است و برای دفع سموم بدن مفید تلقی می‌شود.

این نوع انار حرارت معده را کاهش داده و برای هضم غذا نیز موثر است.

تفاوت رب انار سنتی و رب انار کارخانه ای

در قدیم رب انار تنها به روش سنتی تهیه میشده است، اما امروزه به طور صنعتی با بسته بدنی‌های بهداشتی نیز تولید و به بازار ارائه می‌گردد. این در حالی است که بین این دو روش تهیه تفاوتی وجود دارد و سوال پیش آمده آن است که کدام یک بهتر است؟

images_1713795789_662672cdb6600.jpg

رب انار صنعتی

در روش صنعتی، ابتدا میوه‌های سالم و باکیفیت جدا شده، سپس با دستگاه‌های مدرن و پیشرفته شست و شو داده می‌شوند تا تمامی آلودگی‌ها از آنها پاک گردد. در نهایت انار را داخل دستگاه‌های مخصوص قرار داده و آب آن را جدا می‌کنند.

در این روش این موضوع حائز اهمیت است که از دستگاه‌های پرس با کیفیت استفاده شود تا پوست انار روی کیفیت رب انار تاثیری نگذارد.

بعد از آبگیری انار، آب انار را روی حرارت متعادل قرار می‌دهند تا غلظت لازم را به دست بیاورد.

مرحله مهم قبل از بسته بندی برای هر کارخانه مواد غذایی، مرحله پاستوریزاسیون محصولات است تا محصول کاملا از هرگونه باکتری و آلودگی گندزدایی شده و آماده بسته بندی گردد.

در آخر هم رب انار با کیفیت و سلامت بسته بندی شده و در ظروف استاندارد و مناسب به بازار عرضه می‌گردد.

تمامی این مراحل با دستگاه های پیشرفته صورت می‌گیرد.

رب انار خانگی

برای تهیه رب انار خانگی در ابتدا لازم است تا متناسب با طعمی که می‌خواهید داشته باشید انار‌ها را تهیه کرده، پس از آن به خوبی آنها را شست و شو داده و انار را دون کنید.

در محله بعد از آماده سازی انارها آنها را در آب جوشانده تا به حدی که بتوان گوشت انار را از دانه‌ها جدا کرد.

سپس باید انار‌ها را داخل یک صافی ریخته و با فشار، گوشت انار و آب آن را از دانه‌های سفید رنگ جدا کرد.

ترکیب به دست آمده را مجدد جوشانده و به طور مداوم هم زده تا از ته گرفتن انار جلوگیری شود.

زمانی که رب انار غلظت لازم رو به دست آورد، مقداری نمک به آن اضافه میشود، توجه داشته باشید که برای هر 8 کیلو رب انار یک قاشق نمک کافی است.

بهترین رب انار برای خرید

تا اینجا به خوبی با انواع رب انار، ویژگی‌های و روش تهیه آنها آشنا شدید. در آخر اگر بخواهیم بهترین رب انار را معرفی کنیم می‌توانیم به رب انار شرکت کامبیز اشاره کنیم.

این رب انار اگرچه به روش صنعتی تهیه می‌شود، اما غلظت و رنگی شبیه به رب انار‌های خانگی را دارد، با این تفاوت که بهداشتی‌تر، با کیفیت‌تر و پاستوریزه است و به عنوان محصول سلامت به بازار عرضه می‌گردد.

علاوه بر آن رب انار کامبیز به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد توانسته استاندارد‌های جهانی را به دست بیاورد و در سطح جهان نیز از این رب انار به عنوان محصولی خوش طعم و استاندارد یاد گردد.

بنابراین پیشنهاد ما به شما آن است که حتی برای یک بار از این رب انار با کیفیت برای تهیه فسنجان و یا مرغ ترش استفاده کنید تا متوجه ویژگی‌های مثبت آن شده و این محصول را به عنوان یکی از پایه ‌های ثابت سبد غذاییتان تبدیل کنید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با ویژگی‌های بهترین رب انار آشنا سازیم. در آخر این مورد را در نظر داشته باشید که همیشه قیمت پایین یا بالا نشان از کیفیت رب انار نیست و بهترین راه برای تشخیص مرغوبیت کالا آن اسنت که خودتان آن محصول را استفاده کنید.

برای تهیه بهترین رب انار از شرکت کامبیز میتوانید به سایت فروشگاهی سلامت محور وج کالا مراجعه نمایید.

همچنین شما باید توجه داشته باشید که طبع بدنتان چیست و برای چه مصارفی رب انار را خریداری می‌کنید. در این صورت است مه انتخاب بهتری خواهید داشت.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع گردیده باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان