به گزارش خبرآنلاین، سنترلاک نوعی لاستیک خودرو بهشمار میآید که بهجای استفاده از چهار یا پنج پیچ یا مهرهی معمولی، با یک مهرهی مرکزی واحد به محور متصل میشوند. این طراحی بیشتر در خودروهای مسابقهای و سوپراسپرتهای ردهبالا بهکار میرود و بهدلیل سرعت و سهولت در تعویض چرخها، در دنیای خودروهای مسابقهای بسیار محبوب است.
به نقل از زومیت، خود لاستیکها 6٬696 دلار قیمت دارند؛ اما تجهیزات و ابزارهای اضافی مورد نیاز، هزینهای نزدیک به 13٬000 دلار به این مبلغ اضافه میکنند و در نهایت، قیمت کل مجموعه را به حدود 20٬000 دلار میرسانند که با در نظر گرفتن نرخ فعلی دلار حدود دو میلیارد تومان قیمت دارد.
طبق گزارش BMW Blog، لاستیکهای سنترلاک به توپیهای جدید نیاز دارند که قیمت آنها حدود 11٬038 دلار است. بهعلاوه برای نصب آنها باید ابزار مخصوص (567 دلار)، سوکت سنترلاک (323 دلار) و یک آچار ترکمتر با حداقل گشتاور هزار نیوتنمتر (1٬270 دلار) تهیه شود.
افزونبر قطعات اصلی، برخی اقلام جانبی ارزانتر مانند گریس Sythes Glep 1 با قیمت 49٫27 دلار و خمیر آلومینیومی Wuerth Al 1100 به قیمت 51٫99 دلار مورد نیاز هستند.
بیشک 20 هزار دلار مبلغ کمی نیست؛ اما لاستیکهای سنترلاک نهتنها ظاهری جذاب و شبیه خودروهای مسابقهای به M3 و M4 میدهند، بلکه راحتی بیشتری فراهم میکنند و تعویض آنها بسیار سریعتر است.
![عکس ؛ لاستیک 2 میلیارد تومانی بیامو](/Upload/Public/Content/Images/1403/11/23/1130470178a.jpeg)
رینگهای مشکی مات مدل 963M با طراحی 10 پره، مناسب جدیدترین مدلهای بیامو M2 و M3 و M4 هستند. این رینگها در محور جلو 19 اینچی و در محور عقب 20 اینچی هستند و بهترتیب با تایرهای 275/35 ZR19 در جلو و 285/30 ZR20 در عقب سازگارند.
5858