آغاز یک روز جدید با موز؟

موز از میوه های مورد علاقه ی تقریبا تمام افراد است.این میوه خامه‌ای، شیرین و منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است.اما باید صبح خود را با موز آغاز کنیم؟

موز از میوه های مورد علاقه ی تقریبا تمام افراد است.این میوه خامه‌ای، شیرین و منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است.اما باید صبح خود را با موز آغاز کنیم؟

متخصص تغذیه ژاپنی Hitoshi Watanabe به کسانی که مایل به کاهش وزن هستند توصیه میکند که صبح ابتدا یک عدد موز خورده و سپس یک لیوان آب با دمای اتاق بنوشند.بعد از آن میتوانند طبق معمول همیشه وعده صبحانه خود را با دیگر مواد غذایی آغاز کنند.اما در صورت رعایت این نوع رژیم غذایی مصرف الکل و شیرینی پس از وعده غذایی ممنوع است.از نکاتی که این متخصص تغذیه بر آن تاکید دارد مصرف یک لیوان آب با دمای اتاق پس از صرف هر وعده ی غذایی است.

اگرچه این رژیم به طور شگرفی در سراسر جهان به محبوبیت زیادی دست یافت اما این متخصص میگوید که این رژیم معجزه نمیکند.درست است که مصرف موز و آب در وعده ی صبحانه سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد اما این وعده غذایی کم کالری است.بسته به نوع موزی که مصرف میکنید میتواند حاوی 72 تا 135 کالری،10 تا 20 گرم شکر و تنها 2 تا 4 گرم مغز میوه باشد و به همین دلیل پس از مصرف آن حس گرسنگی به سرعت به سراغ شما می آید.

مخالفین این رژیم ادعا میکنند که خوردن هرچیزی که دلتان میخواهد برای ناهار و شام یا خوردن تنقلات با فعالیت کم فیزیکی در طول این رژیم دستور العمل مناسبی برای کاهش وزن نیست.

بیشتر متخصصین تغذیه میگویند که کاهش وزن تنها درصورتی ممکن است که علاوه بر مراقبت بر آنچه در طول روز مصرف میکنیم کمی هم فعالیت فیزیکی مان را بالا برده و عضلاتمان را درگیر کنیم.آنها همچنین به طرفداران رژیم این متخصص ژاپنی توصیه میکنند که به جای مصرف موز، یک شیک خوشمزه و مخلوطی سالم از این میوه که تنها 150 کالری و 12 گرم پروتئین دارد تهیه کنند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان