دردهای دهة ۳۰ به بعد و راهکارهای بهبود آن‌ها

دردهایی که با افزایش سن ایجاد می‌شوند و راه‌هایی برای بهبود آن‌ها وجود درد در قسمت‌هایی از بدن به عنوان بخش طبیعی از روند افزایش سن نیست؛ اما بسیاری از افراد با افزایش سن تغییراتی را در درون خود تجربه می کنند

دردهای دهة 30 به بعد و راهکارهای بهبود آن‌ها

دردهایی که با افزایش سن ایجاد می‌شوند و راه‌هایی برای بهبود آن‌ها وجود درد در قسمت‌هایی از بدن به عنوان بخش طبیعی از روند افزایش سن نیست؛ اما بسیاری از افراد با افزایش سن تغییراتی را در درون خود تجربه می کنند. در این شرایط، گرفتگی عضلات و مشکلات دیگری وجود دارد که باعث ایجاد درد می‌شود، اما شما می‌توانید با راهکارهایی به بهبود آن‌ها کمک کنید:

در 30 سالگی

سردرد
سی سالگی می‌تواند برای شما مرحلۀ گیج کننده‌ای از زندگی باشد. استرس محل کار و کارهای خانه می‎تواند باعث خستگی و ایجاد سردرد شود؛ همچنین وقتی تمام روز خود را پشت کامپیوتر یا لپ تاپ سپری می‎کنید، به ماهیچه‎ها و مهره‌های گردن خود آسیب می‎زنید که خود می‌تواند موجب سردرد شود.
برای اینکه احساس بهتری داشته باشید، سعی کنید تمرینات تنفس عمیق را انجام دهید؛ یک ماساژ ملایم و دوش آب گرم می‎تواند به شما کمک کند تا آرامش بیشتری پیدا کنید.
برای بهبود یا کاهش سردردی که در اثر استفاده طولانی مدت از کامپیوتر ایجاد می‌شود، سعی کنید با کشش گردن خود به چپ و راست، عضلات آن را ورزش دهید؛ سپس سعی کنید به آرامی گوش خود را به شانه‌تان نزدیک کنید.
کمپرس گرم یا داروهای تسکین دهنده درد نیز در این موارد می‌توانند به شما کمک کنند.

سندرم تونل کارپال

سندرم تونل کارپال به عنوان یکی از عوامل ایجاد درد در مچ دست است که در اثر فشار بر اعصاب این ناحیه ایجاد می‌شود. تایپ کردن، کار با تلفن همراه یا تبلت و انجام بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند باعث ایجاد این مشکل شود؛ علاوه بر این، صدمات و آسیب‌های گذشته نیز می‌تواند یکی از عوامل ایجاد آن باشد.
برای اینکه احساس بهتری داشته باشید بهتر است اصول تایپ کردن را رعایت کنید. اگر می‌توانید در فواصل زمانی مناسب در هنگام تایپ کردن، ارسال پیام‌های کوتاه یا انجام بازی‌های رایانه‌ای استراحت کنید. اطمینان حاصل کنید که فضای کارتان به درستی آماده شده باشد. هنگام تایپ کردن توجه داشته باشید که:
 طوری پشت صندلی‌تان بنشینید که شانه‌های‌تان آرام و راحت باشد.
 آرنجتان را کنار بدنتان نگه دارید و مچ دستتان را راست نگه دارید.
 پاهای خود را صاف روی زمین بگذارید یا از یک زیرپایی استفاده کنید.
 سعی کنید از یک مچ بند استفاده کنید.
 فیزیوتراپی و ورزش‌هایی که عضلات بازو و مچ دست را بهبود بخشیده و قوی می‌کنند نیز می‌توانند به شما کمک کنند. اگر دردتان بهبود نیافته به پزشک مراجعه کنید؛ زیرا ممکن است به عمل جراحی نیاز داشته باشید.

در 40 یا 50 سالگی

درد پشت یا کمردرد
عوامل متعددی می‌تواند باعث ایجاد کمر درد یا درد پشت شود؛ به عنوان مثال فشار روی ستون فقرات در اثر وضعیت بد بدنی، محل کار نامناسب و عادات خواب اشتباه و... می‌تواند این مشکلات را ایجاد کند.
برای اینکه احساس بهتری داشته باشید:
 به وضعیت بدنی خود و اینکه چگونه اجسام را بلند می‌کنید، توجه نمایید.
 به محل کار خود نگاه کنید؛ ببینید آیا ارتفاع صندلی‌تان مناسب است؟ صفحه کامپیوتر شما در موقعیت درستی قرار گرفته است؟ اگر نیاز به تغییراتی وجود دارد، حتما این کار را انجام دهید.
 اگر صبح، هنگامی که از خواب بیدار می شوید کمردرد دارید، بهتر است تشک خود را عوض کنید یا سعی کنید وضعیت خوابتان را اصلاح کنید.
 استفاده از داروهای ضد درد مانند استامینوفن، ایبوبروفن و ناپروکسن با تجویز پزشک می‌تواند در از بین بردن درد و تورم موثر باشد.
 فیزیوتراپی یا ورزش‌هایی مانند پیلاتس یا یوگا به شما کمک می‌کند. البته لازم است قبل از انجام هر نوع ورزش و درمانی با پزشک خود مشورت کنید.
فشار عضلانی و التهاب تاندون‌ها
فشار مکرر به بازوها هنگام انجام کارهایی مانند تمیز کردن، انجام کارهای خانه و ... می‌تواند به درد مزمن شانه‌ها منجر شود. انجام فعالیت‌های تناسب اندام تکراری مانند وزنه برداری و ... نیز می‌تواند مشکل ساز باشد.
برای اینکه احساس بهتری داشته باشید:
 تمرینات کششی انجام دهید؛ اما تمرینات خود را بیش از انداره طولانی نکنید و از انجام فعالیت‌های ورزشی شدید خودداری کنید. شدت فعالیت باید در حد متوسط باشد.
 استفاده از داروهای ضد درد و ضد التهاب نیز می‌تواند به شما کمک کند.

60 تا 70 ساله و بالاتر

آرتروز: این بیماری در اثر فرسوده شدن و ورم مفاصل ایجاد می شود. بیش از 12 میلیون آمریکایی 65 سال و بالاتر به این بیماری مبتلا هستند.
برای اینکه احساس بهتری داشته باشید:
 تحرک فیزیکی بیشتری داشته باشید و وزن خود را کنترل کنید.
 سبک زندگی فعال به شما کمک می‌کند، فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که فشار زیادی به مفاصلتان وارد نکند. در این سن، بی‌تحرکی، خطر بیشتری برای آسیب‌های فیزیکی فراهم می‌کند. یک برنامه ورزشی انتخاب کنید که برای عضلات و استخوان‌ها مناسب باشد به عنوان مثال فعالیت های ایروبیک که برای سلامت قلب نیز مفید است می‌تواند به شما کمک کند.
 حرکات آهسته و حرکات کششی آرام می‌تواند به انعطاف پذیری و بهبود شرایط شما کمک کند. تمرینات قدرتی با کاهش بار و فشار بر روی مفاصل، می‌تواند به کاهش درد کمک کند.
 سعی کنید وزن مناسب و متعادل داشته باشید. اضافه وزن می‌تواند فشار اضافی روی مفاصل شما تحمیل کند؛ بنابراین با کاهش وزن احساس بهتری خواهید داشت. اگر مطمئن نیستید که چه وزنی برای شما مناسب است با پزشک خود مشورت کنید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان