با انجام این ۱۰ کار در پاییز سلامتی تان را تضمین کنید

شاید شما هم از جمه افرادی باشید که فرا رسیدن فصل پاییز را دوست ندارند زیرا روزها کوتاه شده و هوا زود تاریک می‌شود

شاید شما هم از جمه افرادی باشید که فرا رسیدن فصل پاییز را دوست ندارند زیرا روزها کوتاه شده و هوا زود تاریک می‌شود. از میوه‌های خوشمزه تابستانی خبری نیست و هوا هم کم کم سرد می‌شود. اما ما به شما می‌گوییم که اینطور نیست و به این دلایل پاییز پادشاه فصل ها است و با انجام یکسری کارهای کوچک می‌توانید این فصل را برای خودتان زیباتر و دلچسب‌تر کرده و با حفظ سلامتیتان از آن لذت ببرید. با بنتیا همراه باشید تا این نکات کوچک را با هم بررسی کنیم.

 

به استقبال غذاهای فصلی بروید

غذاهای پاییزیCredit: iStock

کدو تنبل علاوه بر قابلیت تزئین شدن برای هالووین، موارد استفاده بهتری نیز دارد. آن‌ها سرشار از ویتامین ایمن کننده بدن یعنی ویتامین A هستند و همچنین کالری و کربوهیدرات کمی دارند. برای استفاده می‌توانید آن‌ها را کباب کرده، سوپ درست کنید، آب‌پز و یا له کنید. سبزی‌های پاییزی دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید به رژیم غذایی سالم خود اضافه کنید. مانند چغندر که سرشار از فیبر است، کلم بروکسل که سرشار از ویتامین C است، و یا سیب زمینی شیرین که سرشار از پتاسیم است. دکتر شانا لوین (Shanna Levine) پزشک مراقبت‌های اولیه و مربی پزشکی دانشگاه نیویورک می‌گوید پاییز بهترین زمان برای مصرف این نوع سبزیجات است بنابراین سعی کنید نسبت به تغییر فصل هوشمندانه عمل کنید. در همین رابطه 6 غذای سالم و مفید برای پاییز را مطالعه کنید.

 

در جشن هالووین آبنبات بخرید

آبنباتCredit: iStock

دکتر لوین می‌گوید هیچ‌موقع آبنبات مورد علاقه‌تان را خریداری نکنید، این بهترین راه حل برای جلوگیری از خوردن تنقلات است. یک راه‌حل دیگر برای جلوگیری از خوردن آبنبات و شکلات این است که آن‌ها را قبل از مراسم هالووین تهیه کنید تا مجبور شوید آن‌ها را به کودکانی بدهید که در این مراسم طبق رسمی شبیه به قاشق زنی (trick-or-treaters) درب منزل شما را زده و درخواست آبنبات‌ می‌کنند. اگر نمی‌توانید جلوی میلتان به خوردن شکلات را بگیرید، می‌توانید اندازه‌های کوچک آن‌ها را بخرید.

 

واکسن آنفولانزا بزنید

واکسن آنفولانزاCredit: iStock

دکتر لوین می‌گوید من فکر می‌کنم همه باید واکسن آنفولانزا بزنند. مخصوصا افرادی که شرایط خاص دارند و مستعد بیماری هستند. مانند افرادی که در حال حاضر سیگار می‌کشند یا آن را ترک کرده‌اند، افرادی که بیماری خود ایمنی دارند (بیماری که دستگاه ایمنی به اشتباه به خود بدن حمله می‌کند)، افرادی که دیابت دارند و افراد سالمند. او همچنین می‌گوید افرادی که در مراکز بهداشتی یا جوامعی مانند کتابخانه و مدرسه کار می‌کنند نیز حتما باید این واکسن را بزنند. این واکسن تا 60 درصد خطر ابتلا به بیماری آنفولانزا را کاهش می‌دهد.

 

از طعم دهنده‌هایی با طعم کدو برای اسپرسو خودداری کنید

طعم دهنده اسپرسوCredit: iStock

می‌دانید که در فصل پاییز استفاده از ادویه کدو تنبل برای قهوه اسپرسو مرسوم می‌شود. دکتر لوین می‌گوید یکی از سخت‌ترین کارها برای مردم این است که از خوردن این ادویه اجتناب کنند. اگرچه این ادویه‌ها ممکن است به شما حال و هوایی پاییزی بدهند اما میزان چربی، شکر، و کالری‌شان بسیار زیاد است. سعی کنید با انتخاب شیر کم‌چرب یا بدون چربی نوشیدنی‌تان را سالم‌تر کنید. او همچنین می‌گوید دارچین یک ادویه پاییزی است که برای سلامتی بسیار مفید بوده و حتی به جای شیرین کننده هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

از خودتان در برابر سرماخوردگی محافظت کنید

سرماخوردگیCredit: iStock

حتی اگر همه افرادی که در اطرافتان هستند سرما خورده‌اند و عطسه می‌کنند، باید با انجام چند کار ساده از خودتان محافظت کنید. دهان خود را هنگام عطسه و سرفه کردن بپوشانید. دستانتان را مرتب بشووید. تا می‌توانید استراحت کنید و رژیم غذایی سالم داشته باشید.

 

یک طرفدار ورزش باهوش باشید

ورزشCredit: iStock

پاییز مهم‌ترین فصل برای دوستداران ورزش است و چون مسابقات ورزشی زیادی برگزار می‌شود، هر روز هفته می‌توانید به تماشای فوتبال، بیسبال، هاکی و بسکتبال بنشینید. اما اصلا خوب نیست که برای مسابقات بزرگ، رژیم غذایی خود را نادیده بگیرید و یک عالمه بال مرغ و نوشابه بخورید. دکتر لوین می‌گوید از نوشابه‌های رژیمی استفاده کنید و بعد از هر لیوان نوشابه، یک لیوان آب بنوشید. همچنین می‌توانید از سبزیجات استفاده کنید یا برای همبرگر خود از گوشت بوقلمون به جای گوشت گاو استفاده کنید.

 

حواستان به کمد لباستان باشد

لباسCredit: iStock

خیلی آسان است که در فصل تعطیلات بدون اینکه متوجه شوید چند گرم وزن اضافه کنید. اما لباس‌هایتان می‌توانند اولین سرنخ باشند. دکتر لوین می‌گوید به عنوان مثال شلوار جین یا دیگر لباس‌های مورد علاقه‌تان را ملاک قرار دهید نه اعدادی که ترازو نشان می‌دهند. اگر احساس کردید لباس‌هایتان کمی تنگ شده‌اند یعنی اینکه اضافه وزن پیدا کرده‌اید.

 

از منزل بیرون بروید

تفریح بیرون از خانهCredit: iStock

دکتر لوین می‌گوید من فصل پاییز را دوست دارم زیرا هوا عالی است. از این فرصت استفاده کرده و قبل از فرا رسیدن سرمای زمستان، تا می‌توانید اوقات خود را بیرون از منزل گذرانده و ورزش کنید. فرقی نمی‌کند این ورزش فوتبال باشد یا دویدن و پیاده روی، مهم این است که فعال باشید. او همچنین می‌گوید می‌توانید هر روز برای خودتان یک مقصد مشخص کنید تا انگیزه حرکت کردن را پیدا کنید، همچنین می‌توانید از یک اپلیکیشن گام شمار استفاده کنید تا قدم‌هایتان را بشمارید.

 

به یک روتین پایبند باشید

روتین خوابCredit: iStock

هر چقدر که از فصل تابستان فاصله می‌گیریم، روزها کوتاه‌تر شده و آفتاب هم کمتر می‌شود. بنابراین ممکن است ساعت بدنتان کمی به هم بخورد. دکتر لوین می‌گوید من مردم را تشویق می‌کنم روتین همیشگی خود را حفظ کنند. هر زمان که مناسب بود به رخت خواب رفته و حداقل 7 ساعت بخوابند و پس از برخواستن برای هفته خود برنامه ریزی کنند، به باشگاه ورزشی بروند یا ناهار را بیرون از منزل صرف کنند.

 

در خوردن شیرینی‌جات اعتدال را رعایت کنید

شیرینیCredit: iStock

هر چقدر هوا خنک‌تر می‌شود، خوردن کیک و شیرینی هم دلچسب‌تر می‌شود، داشتن اعتدال کلید اصلی است. پس نترسید از اینکه به خوردن کمی شیرینی و کلوچه پاسخ مثبت بدهید. دکتر لوین می‌گوید خودتان را محروم نکنید، می‌توانید به خودتان اجازه دهید که هر روز مقدار کمی شیرینی بخورید اما زیاده روی نکنید. مثلا به جای خوردن دو عدد شیرینی، یک عدد بخورید یا شیرینی‌هایی که خودتان درست کرده‌اید را به محل کارتان ببرید، اینجوری می‌دانید که داخل شیرینی از چه مواد اولیه‌ای استفاده شده است. این‌ها راز‌های رعایت اعتدال در غذا خوردن هستند.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر