۸ راه ساده برای سم‌ زدایی بدن

با زندگی ماشینی که این روزها در همه جوامع گسترش‌یافته است، روزانه سموم مختلف با درصد سمیت مختلف وارد بدن شما می‌شوند، انباشته شدن این سموم باعث بیماری‌های عفونی همچنین کاهش عملکرد شما خواهد شد

با زندگی ماشینی که این روزها در همه جوامع گسترش‌یافته است، روزانه سموم مختلف با درصد سمیت مختلف وارد بدن شما می‌شوند، انباشته شدن این سموم باعث بیماری‌های عفونی همچنین کاهش عملکرد شما خواهد شد. در بیش موارد از داروهای شیمیایی که خود باعث وارد شدن آسیب‌های بیشتر به بافت بدن می‌شود استفاده می‌شود و در مواردی از آب‌درمانی و آب‌های معدنی بهره گرفته می‌شود. در اینجا به شما هشت راه در دسترس تر گفته خواهد شد که می‌توانید به‌راحتی بدن خودتان را از سموم پاک سازید. همراه بنیتا باشید.

مصرف قند خودتان را پایین بیاورید

کاهش مصرف قندCreddit: shape

مَت دّوور (Matt Dower), مدیر آبگرم و سم‌زدایی می‌گوید: سم‌زدایی غذایی یکی از راه‌های مؤثر برای کاهش سموم واردشده به بدن شما است. همان‌گونه که می‌دانید شکر یک سم سفید است. کاهش سموم در بدن شما باعث خواهد شد سوخت‌وساز بدن شما افزایش یابد و متابولیسم بدن شما به حالت عادی بازگردد. این کار را می‌توانید با کاهش دادن مصرف قند و شکر خودتان شروع کنید. شما می‌توانید به‌جای شکر و قند از عسل، ملاس و شیرین‌کننده‌های مصنوعی (به میزان کمتر) استفاده کنید. او همچنین می‌افزاید: درصورتی‌که شما قند زیادی مصرف کنید، بدن شما شروع به تولید انسولین بیشتری خواهد کرد، به لوزالمعده شما فشار وارد خواهد شد و به‌مرورزمان شما دچار دیابت خواهید شد. این اتفاق در درازمدت باعث به وجود آمدن سرطان و بیماری‌های مزمن و خستگی زودرس می‌شود.

آب زیاد بنوشید

آب و سمومCreddit: shape

دُوور همچنین به ما می‌گوید که شما باید روزانه نصف لیوان بلند را به همراه نیمی از آب‌لیمو تازه سر بکشید. به نظر او لیمو تازه می‌تواند یون‌های بدن را تنظیم کند همچنین روند هضم غذا را بهبود ببخشد. این بهبود بخشیدن به گوارش باعث خواهد شد تا سموم از بدن شما خارج شود.

بدن خودتان را ورزیده کنید

ورزشCreddit: shape

آقای دُوور به ما در مورد ورزش هم توصیه‌های جدی دارد. بر اساس گفته او ورزش کردن باعث افزایش گردش خون و جریان آن در غدد لنفاوی خواهد شد. این کار باعث خواهد شد که هضم در بدن شما افزایش یابد، استرس‌ها کاهش بیابد، ازنظر روحی تقویت شوید و همچنین مفاصل شما به‌مراتب قوی‌تر شود. این یک واقعیت اثبات‌شده است که کسانی که ورزش منظم دارند با عرق کردن و همچنین افزایش کار دستگاه گوارشی، سموم بیشتری از بدن خودشان دفع می‌کنند.

چای زیادی بخورید

چایCreddit: shape

اشلی کارر (Ashley Karr) روانشناس و پژوهشگر سلامتی، می‌گوید: چای سرشار از انتی اکسیدان است، اگر چای شما گیاهی باشد این مواد بیشتر و غنی‌تر هم خواهد شد، از طرفی آب موجود در چایی بدن شمارا هیدراته و آبدار خواهد کرد. کافیین موجود در چای متفاوت‌تر از کافیین موجود در قهوه است و برای بدن شما مفید است. چای کبد شمارا از کبد پرچرب هم محافظت خواهد کرد.

غلات و سبزیجات استفاده کنید

غلات و سبزیجاتCreddit: shape

چاد سارنو (Chad Sarno)، سرگروه تحقیق و توسعه سلامت مواد غذایی، به شما کمک می‌کند تا بتوانید برنامه غذایی خودتان را برای سم‌زدایی تنظیم کنید. به توصیه ایشان، شما باید از میوه‌ها و سبزی‌ها، در وعده‌های غذایی خودتان استفاده کنید، اگر توانایی دارید آن‌ها را به‌عنوان رژیم غذایی اصلی خودتان جایگزین کنید. علاوه بر میوه و سبزی‌ها، از غلات، لوبیا، حبوبات و غلات سبوس‌دار، آجیل و دانه‌های روغنی هم استفاده کنید. استفاده از مواد غذایی مغذی به‌این‌علت است که غذاهای فرآوری شده ویتامین و یاز های بدن شمارا نمی‌توانند تأمین کنند و اساساً دارای مواد مغذی نیستند. سبزی‌ها دارای کالری کم هستند و می‌توانید به میزان زیادی از آن‌ها استفاده کنید.

با آلاینده‌های زیستی مقابله کنید

آلاینده‌های زیستی

آلودگی‌های موجود در هوا، آلرژی‌هایی که در اطراف شما هستند را فراموش نکنید. عوامل آلرژی‌زا در هوا هستند و باعث به وجود آمدن علائم آلرژیک همانند قرمز شدن چشم، پف کردن صورت شود. دکتر تراویس جو استوک (Travis Stork)، میزبان برنامه تلویزیونی بحث روزانه، به شما توصیه می کند که خلت و مخاط بینی خودتان را هرروز تمیز کنید. تمیز کردن بینی و گلو باعث خواهد شد که آلودگی از بدن شما دفع شود. خارج کردن خلط باعث خواهد شد که شما بهتر نفس بکشید و همچنین خواب راحت به شما خواهد بخشید. برای این کار می‌توانید از خلط‌آور های طبیعی استفاده کنید؛ و یا با استفاده از فشار ان را از بینی و گلو خودتان خارج کنید.

سونا بروید

سوناCreddit: shape

فوریس رایلی (Forbes Riley)، مؤسس باشگاه تناسب‌اندام و از طرفداران پر و پا قرص سم‌زدایی از بدن است. او کسی است که در سن 42 سالگی و بعد از زایمان دوقلوهای خودش، شروع به کاهش وزن کرد. بر اساس گفته او، هیچ‌چیز بهتر از استفاده از سونا و عرق کردن و خارج کردن سموم به‌وسیله عرق کردن نیست.

لایه‌برداری و ماساژ بروید

لایه‌برداری و ماساژCreddit: shape

کریستینا چودوس (Christina Chodos)، مشاور بهداشت و مربی شم زدایی در شیکاگو می‌گوید: برس زدن پوست، ماساژ پوست، استفاده از روغن‌های مخصوص سم‌زدایی، از پوست شما می‌تواند به شما در زدودن سموم بدنتان کمک کند.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان