اگر این کارها را هر شب قبل از خواب انجام دهید پوست زیباتری خواهید داشت

این چند مورد از نکات زیبایی قبل از خواب را دنبال کنید و اطمینان داشته باشید که صبح فردا هیچ‌کس به شما شک نخواهد کرد که تمام شب را نخوابیده اید. در ادامه‌ی ماجرا با بنیتا همراه باشید.

این چند مورد از نکات زیبایی قبل از خواب را دنبال کنید و اطمینان داشته باشید که صبح فردا هیچ‌کس به شما شک نخواهد کرد که تمام شب را نخوابیده اید. در ادامه‌ی ماجرا با بنیتا همراه باشید.

معلوم است که اید‌ه‌ی کلی زیبایی در حین یک افسانه نیست. به تازگی، بیمارستان مرکز پزشکی دانشگاه کیس(Case)، در کلیولند، با همکاری شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی استی لادر (Estée Lauder) به انجام یک مطالعه در مورد اثرات کیفیت خواب بر روی پوست پرداخته‌ است. یکی از یافته‌های جالب آن‌ها این بود که افرادی که خواب کمی دارند آثار پیری پوست در آن‌ها افزایش می‌یابد، از جمله افزایش خطوط ریز روی پوست، تغییر رنگ‌دانه‌های پوست و تضعیف پوست به عنوان یکی از نتایج کاهش کشسانی پوست به شمار می‌رود. این نتایج باعث تعجب «الما بارون» نشده است، او که دارای مدرک (M.D) و متخصص پوست است سرپرست پژوهشی است که منجر به انجام این مطالعه برای (UHCMC) شد. او می‌گوید: «پوست، درست مثل سیستم ارگان‌های دیگر بدن است که تحت تاثیر منفی از کم خوابی قرار می‌گیرد، فرد کم‌خواب پوست خود را نیز رنج می‌دهد».

پوست تازه

 اما آیا تمام ناسازگاری‌های پوست با نه ساعت خواب در شبانه روز حل می‌شود؟ خیر! دومین مسئله‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که: با استفاده از محصولات موثر در زمان خواب، هنگامی که بدن شما به حالت تعمیر می‌رود پوست خود را زیباتر سازید. در ادامه، توصیه‌ها و مواردی را مطرح خواهیم کرد که صبح وقتی بیدار می‌شوید کمتر نگران پوست خود باشید و از زیبایی خود در دراز مدت خرسند باشید.

محصول مرتبط: لوسیون پاک کننده آرایش چشم میبلین مدل Cils Demasq حجم 125 میل

https://goo.gl/SZUNVF

1 - اضافه کردن یک دوز از رتینول (Retinol)

این ماده برای تحریک تولید کلاژن (collagen) و افزایش حجم سلول، ثابت شده است و  نتیجه ی آن خطوط کمتر است. قبل از خواب حتما از یک کپسول رتینول استفاده نمایید این کپسول می‌تواند با کرم شب مورد علاقه‌ی شما مخلوط شود و در هنگام استراحت شبانه، خطوط و چروک پوست شما را از بین ببرد.

2 - وقتی خواب هستید سخت‌ترین مشکلات پوستی شما قابل حل هستند پس نگران نباشید

شما نمی‌توانید مشکلات مزمن پوست خشکتان را یک شبه حل کنید؛ اما لوسیون جدید تولید شده وعده‌ی بهبود سریع پوست را داده است (البته باید روزانه استفاده شوند). مرطوب کننده (Curél) هیدرا قرار است درمان پوست مرطوب را بلافاصله پس از استحمام یا استفاده از وان، قبل از خشک کردن پوست آغاز کند. استفاده از آن را به عنوان بهانه‌ای برای یک حمام آرامش بخش گرم برای خودتان، قبل از رفتن به تخت خواب تبدیل نمایید.

3 - قبل از خواب حتما صورتتان را پاک کنید

حتی اگر تنها کاری که شما قبل از خواب انجام می‌دهید، پاک‌سازی پوستتان باشد، یک گام بسیار موثر در سلامت پوست خود برداشته‌اید. پاک کردن آرایش و ناخالصی قبل از خواب می‌تواند منافذ مسدود شده که به نوبه خود می‌تواند آکنه (یک نوع بیماری پوستی) را آغاز کند و در نهایت به یک چهره‌ی نامنظم منجر شود را باز نماید. «لیندا بوئز» (M.D) یک متخصص پوست در میامی فلوریدا می‌گوید: تمیز کردن صورت قبل از خواب، پوستی پاک و روشن و خواب عمیق و آرامش‌بخش شب را به دنبال خواهد داشت. بعد از پاک کردن صورت با شیرپاک‌کن حتما صورت خود را بشویید و اگر بسیار خسته هستید و توان انجام این کار را ندارید حتما قبل از خواب، با دستمالی مرطوب به خوبی صورت خود را پاک کنید.

4 - با چشمتان رفتاری دوستانه داشته باشید

دکتر بوئز، توصیه می‌کند که هنگام خواب سر خود را کمی بالاتر از بدن قرار دهید این امر سبب کاهش تجمع طبیعی مایعات اضافی که منجر به پف کردن صورت موقع بیدار شدن از خواب است می‌شود. در نظرگرفتن یک محصول مانند کرم آب‌رسان شبانه‌ی چشم نارگیل که مرهم آب‌رسانی و ترمیم است، پیشنهادی فوق‌العاده است. مصرف از این محصول موجب حفظ طراوت پوست است که در طول شب در حال تغذیه کردن است.

5 - رطوبت بدن خود را در شب حفظ کنید

پوست شما شب‌ها به 20 درصد آب بیشتر نیاز دارد، زیرا در این زمان به ترمیم خود مشغول است از این رو بیشترین قسمتی از پوست که تبخیر مایعات را نشان می‌دهد صورت شما است. لذا لازم است قبل از خواب صورت خود را با ماسک آب‌رسان بپوشانید و از طرف دیگر قسمت‌های دیگری از بدن مانند آرنج‌ها، پاشنه‌ی پاها و لب‌ها، در طول شب‌ نیازمند مراقبت بیشتری هستند.

می‌توانید یک سری هم به "اگر صبح زمان لازم برای دوش گرفتن ندارید، به این 8 ترفند نیاز خواهید داشت" بزنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر