این فیلم ها می توانند جایزه های اسکار امسال را از آن خودکنند [قسمت اول]

در این لیست فیلم‌های شادی مانند سرزمین لا لا (La La Land) و فیلم‌های درام و جدی مانند نور مهتاب (Moonlight) و چندین فیلم عجیب و دور از انتظار وجود دارد که مطمئنا مراسم اسکار امسال را به یکی از چالش برانگیز ترین اسکار‌‌ها تبدیل ‌خواهد کرد؛ برای بررسی این موضوع با بنیتا همراه باشید.

در این لیست فیلم‌های شادی مانند سرزمین لا لا (La La Land) و فیلم‌های درام و جدی مانند نور مهتاب (Moonlight) و چندین فیلم عجیب و دور از انتظار وجود دارد که مطمئنا مراسم اسکار امسال را به یکی از چالش برانگیز ترین اسکار‌‌ها تبدیل ‌خواهد کرد؛ برای بررسی این موضوع با بنیتا همراه باشید.

 امسال، داوران مراسم اسکار باید یک مسابقه‌ی سخت و نزدیک به هم را داوری کنند. بعد از گمانه زنی‌ها و گذشتن از جشنواره‌های فیلم ونیز، تورنتو و تلورید و مشخص شدن برنده‌های این مراسم، حال نوبت به اسکار رسیده تا پیشتازان دریافت مهم‌ترین جایزه‌ی سینمایی سال را مشخص کنند. پنج ماه بیش‌تر نمانده تا برندگان نهایی این مراسم مشخص شوند و جوایز خود را دریافت کنند.

فیلم‌هایی که در سال 2016 اکران شده‌اند فیلم‌های قوی‌ای هستند که توجه و تحسین منتقدان را به همراه داشته‌اند و این کار داوران اسکار را کمی سخت می‌کند. امسال شاهد طیف وسیعی از انواع ژانر‌ها هستیم که می‌تواند توجه همه‌ی سلیقه‌ها را به‌ خود جلب کند. مسلما فیلم موزیکال «سرزمین لا لا» یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های امسال است. دیمین شزل این فیلم را کارگردانی کرد و بازیگران خوبی مانند «اما استون» و «رایان گاسلینگ» در این فیلم بازی می‌کنند پس تعجبی ندارد که در جشنواره‌ی فیلم تورنتو و تلورید و ونیز مورد تشویق و تحسین قرار بگیرد و جوایز را درو کند؛ اما سال 2016 کسانی که دنبال فیلم‌های غمگین‌تر هستند را هم ناامید نگذاشت. فیلم منچستر در کنار دریا (Manchester by the Sea) که ساخته‌ی کنت لونرگان است، داستان مردی را بیان می‌کند که از دنیای اطراف خود کناره‌گیری می‌کند اما دنیا باز او را به سمت خود می‌کشد و نقش این مرد را «کسی افلک» بازی می‌کند. بعد از اولین اکران این فیلم در جشنواره‌ی ساندنس، تشویق زیادی دریافت کرد و با اکران دوباره‌ی آن در جشنواره‌ی تلورید، به یکی از شانس‌های جایزه‌ی اسکار تبدیل شد. اگر به دنبال فیلمی با ژانر معمایی هستید، باید بدانید که فیلم «نور مهتاب» به کارگردانی بری جنکینز یکی از شانس‌های اسکار امسال است. این فیلم که بدون سر و صدا اکران شد، داستان یک مراقبه و مردانگی است که جشنواره را با یک طوفان رو به رو کرد.

تا به اینجا فیلم‌های جذابی اکران شده‌اند اما ما هنوز منتظر فیلم‌های خوبی مانند فیلم سکوت (Silence) به کارگردانی کارگردان مشهور، مارتین اسکوسیزی و فیلم نرده‌ها (Fences) به کارگردانی دنزل واشنگتن هستیم. ما هنوز از کیفیت این فیلم‌ها مطلع نیستیم اما با وجود کارگردان‌‌ها و عوامل این دو فیلم، حدس می‌زنیم که از شانس‌های اسکار امسال باشند؛ بیایید به بررسی بهترین فیلم‌های امسال بپردازیم.

 فیلم متحد (Allied)

اسکارتاریخ اکران: 23 نوامبر (3 آذر 95)

ستارگان مشهور، برد پیت و ماریون کوتیارد در این فیلم بازی می‌کنند و داستانی عاشقانه، همراه با ماجراجویی از دوران جنگ جهانی دوم را بیان می‌کنند. روبرت زمکیز کارگردان این فیلم است.

 فیلم ظهور (Arrival)

اسکارتاریخ اکران: 11 نوامبر (21 آبان 95)

این فیلم ژانر علمی- تخیلی دارد که در آن «امی آدامز» نقش زبان شناسی را بازی می‌کند که با فضایی‌ها رابطه پیدا می‌کند. کارگردان این فیلم، دنیس ویلنوو در گذشته هم فیلم‌های علمی- تخیلی ساخته و موفق بوده است.

 فیلم بی اف جی (The BFG)

اسکارتاریخ اکران: 1 جولای (11 تیر 95)

این فیلم به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، یک بازسازی از فانتزی کلاسیک رولد دال (Roald Dahl) است؛ اما بازی «مارک» رایلنس در نقش غول این فیلم و صحنه‌های ویژه‌ی آن، توانسته تاثیر خوبی روی منتقدین بگذارد.

 فیلم پیاده روی بلند نیمه وقت بیلی لین (Billy Lynn's Long Halftime Walk)

اسکارتاریخ اکران: 11 نوامبر (21 آبان 95)

آنگ لی، کارگردانی که تا به حال موفق به دریافت دو جایزه‌ی اسکار شده است این بار تصمیم گرفته که فیلمی با تکنولوژی جدید بسازد. او در این فیلم به جای 24 فریم در ثانیه از 120 فریم در ثانیه استفاده کرده و فیلمی جذاب ساخته است. داستان این فیلم در مورد یک سرباز وطن پرست است که در جنگ عراق و آمریکا حضور داشته است.

 فیلم تولد ملت (The Birth of a Nation)

اسکارتاریخ اکران: 7 اکتبر (16 مهر 95) 

 

زمانیکه این فیلم در جشنواره‌ی ساندنس (Sundance) اکران شد به عنوان یکی از پیشتازان جایزه‌ی اسکار نام گرفت. داستان این فیلم درباره‌ی نویسنده و کارگردان و بازیگر معروف نیت پارکر و محاکمه‌ی او در سال 2001 است. با اکران فیلم‌های قدرتمند دیگر شانس این فیلم کم شده است اما همچنان انتظار جایزه‌ی اسکار را می‌کشد.میزان فروشاین فیلم تا کنون 15٫1 میلیون دلار بوده است.

 فیلم خون ریزی برای این (Bleed for This)

اسکارتاریخ اکران: 18 نوامبر (28 آبان 95)

یکی از نقطه‌ضعف‌های داوران اسکار، فیلم‌های مربوط به ورزش بوکس است. این فیلم به کارگردانی «بن یانگرز» و با بازی مایلز تلر، داستان بوکسور معروف «پازینزا بتلد» را بیان می‌کند که بعد از یک تصادف رانندگی به رینگ مسابقات برمی‌گردد.

 فیلم کافه‌ی جامعه (Cafe Society)

اسکارتاریخ اکران: 15 جولای (25 تیر 95)

میزان فروش: 11٫1 میلیون دلار

آخرین ساخته‌ی وودی آلن داستان یک زوج خوشبخت در دوران طلایی هالیوود را بیان می‌کند که نقش آن‌ها را کریستین استوارت و جسی آیزنبرگ بازی می‌کنند. این فیلم توسط ویتوریو استارارو فیلم برداری شده که خودش تا به حال موفق به دریافت 3 جایزه‌ی اسکار شده است.

 فیلم کاپیتان فوق‌العاده (Captain Fantastic)

اسکارتاریخ اکران: 9 جولای (19 تیر 95)

در این فیلم، ویگو مورتنسن یک پدر بی‌خیال است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم در دست «مت راس» بوده و داستان یک خانواده را بیان می‌کند.میزان فروش این فیلم تاکنون 5٫9 میلیون دلار بوده است.

 فیلم زیبایی وثیقه‌ای (Collateral Beauty)

اسکارتاریخ اکران: 16 دسامبر (26 آذر 95)

در این فیلم که به کارگردانی دیوید فرنکل ساخته شده است، ویل اسمیت نقش پدری را بازی می‌کند که به تازگی دخترش را از دست داده و می‌خواهد بر افسردگی‌اش غلبه کند.

 می‌توانید نگاهی هم به ماجرای «حقایق شگفت انگیز خانه های تسخیر شده که تبدیل به فیلم ترسناک شدند [قسمت دوم]» بیندازید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان