۲۵ دستور غذای ساده مخصوص گیاهخوار‌ان [قسمت پنجم]

ما یکی از طرفداران سرسخت وقت گذرانی برای غذا و غذا خوردن هستیم

ما یکی از طرفداران سرسخت وقت گذرانی برای غذا و غذا خوردن هستیم. غذا خوردن یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که در طول روز انسان‌ها انجام می‌دهند٬ بنابراین برای سلامت جسمی ٬ ذهنی و روحی مهم و ضروری است که برای غذایی که می‌خوریم و انتخاب مواد تشکیل دهنده‌ ی آن وقت بگذاریم تا از وعده‌ی غذایی خود بیشترین استفاده را ببریم. اما همه‌ی ما می‌دانیم بعضی از شب‌ها شما گیج می‌شوید و می‌خواهید یک دستور غذایی ساده و کاربردی  و البته خوشمزه داشته باشید که به سلامتی شما هم صدمه نزند.  بنابراین ما برای شما 25 مورد از بهترین غذا هایی که بر پایه سبزیجات تهیه  می‌شوند را آماده کردیم. یک نکته‌ی بسیار جالب در مورد این غذاها این است که می‌توان تمام آن‌ها را در وقت بسیار کمی  تهیه کرد. در ادامه با بنیتا همراه باشید 

5-  سالاد سیب زمینی استانبولی با سالسا هالوپینو و گشنیز

این دستور غذای آنقدر ساده است که هر کسی می‌تواند به راحتی آن را درست کند. برای تهیه آن لازم نیست مواد تشکیل دهنده‌ را با دست خورد کنید و از همین رو زمان بسیار کمی می‌برد تا غذا آماده شود. زمانی که لازم است سیب زمینی‌ّا بپزد فقط 15 دقیقه است و باقی مراحل هم وقت بسیار کمی به خود اختصاص می‌دهد. این سالاد در کنار طعم هالوپیتو و گشنیز نیاز به یک طعم تازه دارد که با اضافه کردن آب لیمو‌ی تازه ترکیب فوق‌العاده‌ی تند در کنار عطر بی‌نظیر گشنیز کامل خواهد کرد. سالاد سیب زمینی همیشه یکی از گزینه‌های محبوب برای باربیکیو و پیک‌نیک و گردش‌های خارج از شهر است. اما این سالاد‌ها هیمشه با یک ترکیب تکراری با انبوهی از سس‌ مایونز تهیه می‌شود و نهایتاً کمی هم پیازچه‌ی تازه بر روی آن اضافه می‌شود. اما حقیقت این است که روش‌های زیادی برای تهیه سالاد سیب زمینی وجود دارد که به غیر از روش سنتی می‌توان طعم بی‌نظیری را با این مواد‌ ساده‌ای درست کرد.  سالاد سیب زمینی که به شما معرفی خواهیم کرد می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌هایی باشد که میتوان با سیب زیمنی تهیه کرد. البته افرادی هم هستند که به طعم گشنیز علاقه‌ای ندارند به همین دلیل پیش از تهیه‌ی آن برای دوستان و آشنایان خود حتما در مورد گشنیز از آن‌ها سوال بپرسید.

سالاد سیب زمینیCredit: Jaymi Heimbuch

 

مواد لازم

  • 1800 گرم سیب زمینی استانبولی یا هر سیب زمینی کوچک دیگر
  • 4 قاشق غذاحوری سرکه‌ی طبیعی سیب
  • 3 عدد فلفل تازه‌ی هالوپینو که دانه‌های دو فلفل از سه فلفل از آن‌ها خارج شده باشد
  • 2 لیوان گشنیز خرد شده 
  • یک و نیم پیاز کوچک خرد شده یا موسیر خرد شده
  • یک عدد سیر خرد شده
  • یک چهارم لیوان روغن زیتون
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

مواد لازم برای سالاد سیب زمینی

Credit: Jaymi Heimbuch

 

طرز تهیه

1 – سیب زمینی‌ها را در قابلمه‌ای قرار دهید که به اندازه‌ی یک بند انگشت بر روی آن‌ها آب باشد٬ سپس زیر شعله‌ی گاز را روشن کنید تا به جوش بیاید و 15 دقیقه در این حالت باشد تا سیب زمینی‌ها به خوبی پخته شوند

مواد لازم برای سالاد سیب زمینی هالوپینوCredit: Jaymi Heimbuch

2- سیب زمینی‌ها را در آب‌کش بریزید و سپس بر روی آن آب سرد بریزید تا زمانی که سیب زمینی‌ها خنک شوند. حالا در راستای طول سیب زمینی‌ها را به دو نیم تقسیم کنید. یک قاشق سرکه سیب را به آرامی بر روی سیب زمینی‌ها بریزید و نمک و فلفل اضافه کنید.

مواد لازم برای سالاد سیب زمینی با گشنیزCredit: Jaymi Heimbuch

3- در آن 15 دقیقه‌ی پخت سیب زمینی٬ دیگر مواد که شامل یک و نیم عدد پیاز خورد شده٬ یک عدد سیر٬‌ گشنیز٬ فلفل هالوپینو و 3 قاشق سرکه‌ی سیب را در میکسر ریخته و بگذارید یک دست و ریز شوند.

طرز پخت سالاد سیب زمینی با گشنیز و هالوپینوCredit: Jaymi Heimbuch

4- حالا سیب زمینی‌های مزه‌دار شده با نمک٬ فلفل و سرکه‌ی سیب را با سبزیجات ریز شده مخلوط کنید

دستور پخت سالاد سیب زمینیCredit: Jaymi Heimbuch

5- غذای شما آماده است٬ با چند برگ گشنیز می‌توانید طرف غذای خود را زیبا‌تر کنید.

 

سالاد سیب زمینی با فلفل هالوپینو

Credit: Jaymi Heimbuch

 

در بخش‌های بعدی با ما همراه باشید .

 

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان