معرفی چند ورزش‌ زمستانی

ورزش کردن در هوای سرد زمستانی لذت‌های خاص خود را دارد. بدن در هوای سرد دچار تعریق کمتری می‌شود که این باعث می‌شود بدن آب کمتری از دست بدهد. از این رو، می‌توان زمان بیشتری را به ورزش اختصاص داد.

ورزش کردن در هوای سرد زمستانی لذت‌های خاص خود را دارد. بدن در هوای سرد دچار تعریق کمتری می‌شود که این باعث می‌شود بدن آب کمتری از دست بدهد. از این رو، می‌توان زمان بیشتری را به ورزش اختصاص داد.

خیلی‌ها ورزش کردن در هوای بهاری و تابستان را به هوای سرد زمستانی ترجیح می‌دهند. درست است که ترجیح می‌دهیم در هوای سرد، زیر پتو کنار بخاری لم بدهیم و چایی بنوشیم اما بدن انسان در زمستان هم به فعالیت نیاز دارد.

بدن انسان قوی‌تر از این حرف‌ها است. بدن می‌تواند خود را با هر شرایط آب و هوایی تطبیق دهد. در هوای سرد قلب سریع‌تر از فصل‌های گرم می‌تپد چون بدن نیاز به گرمای بیشتری دارد و قلب زحمت خود را برای خون‌رسانی و گرم کردن اندام‌ها بیشتر می‌کند.

البته ورزش کردن برای افراد بالای 40 سال در هوای سرد توصیه نمی‌شود اما این افراد به جای هوای آزاد می‌توانند در سالن‌های سرپوشیده ورزش کنند تا آسیبی به بدنشان وارد نشود. در این زمینه مطالعه‌ی مطلب ورزش‌هایی سبک مناسب افراد سالمند را در سایت بنیتا توصیه می‌کنیم.

به افرادی که دارای سابقه‌ی سکته قلبی در خانواده هستند توصیه نمی‌شود که در هوای سرد ورزش کنند. همچنین در هوای سرد زمستان دوچرخه‌سواری توصیه نمی‌شود؛ چون در هنگام دوچرخه سواری در سرما، دمای بدن با سرعت بیشتری افت می‌کند و خطر سکته قلبی را بالا می‌برد.

از بیماری‌هایی که بی‌شک با ورزش و حتی با ورزش‌های زمستانی درمان و بهبود می‌یابد، می‌توان از دیابت نام برد که در این خصوص خواندن مطلب مفید راه‌های کنترل بیماری دیابت در فصل سرد زمستان اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار افراد مبتلا به این بیماری قرار می‌دهد.

در زمینه‌ی ورزش‌های زمستانی، به دلیل شرایط خاص فصل زمستان، شاید نتوان فهرست بلندبالایی ردیف کرد اما همین تعدادی که وجود دارد ورزش‌هایی مهیج و ویژه‌ی افراد خاصی است؛ افرادی مشکل‌پسند و افرادی که به دنبال چیزها و پدیده‌های شیک هستند.

از سوی دیگر، درست است که بیشتر ورزش‌های زمستانی اسباب و لوازم خاص خودشان را دارند و این وسایل معمولا گران هستند اما اگر یکی از ورزش‌های زمستانی را تجربه کنید، باورتان می‌شود که به هزینه کردنش می‌ارزد.

از بین ورزش‌های زمستانی پنج ورزش را در این مطلب انتخاب کرده‌ایم و در حد توان چند خطی از آنها برایتان می‌نویسیم. به امید این که با انجام حتی یکی از این ورزش‌ها زمستانی پرخاطره برایتان رقم بخورد.

اسکی روی یخ

معرفی چند ورزش زمستانی

Credit: pgnews

منشا این ورزش به گذشته‌های خیلی دور برمی‌گردد. در کشورهای بسیار سرد، در زمستان پس از یخ زدن رودخانه‌ها و دریاچه‌ها، انسان‌های بسیاری از این فرصت استفاده می‌کردند تا هم لذت ببرند و هم به قول خودمان تکانی به خودشان بدهند. متاسفانه این ورزش در ایران بسیار اندک انجام می‌شود و ظاهرا تنها سالن اسکی روی یخ در تهران به تازگی افتتاح شده است.

اسکلتون

اسکلتون
Credit: pgnews

این ورزش انفرادی است و به وسیله سورتمه‌ای کوچک و در پیست یخی مارپیچ انجام می‌شود. ورزشکار برای انجام این ورزش ابتدا می‌دود تا سرعت بگیرد. بعد روی سورتمه‌ی مخصوص، به روی سینه دراز می‌کشد. طول پیست این ورزش هزار متر است و دوازده پیچ دارد. تماشا کردن این ورزش انسان را به وجد می‌آورد.

اسکی آلپاین

معرفی چند ورزش زمستانی

Credit: pgnews

این ورزش معمولا در طبیعت و ارتفاعات بلند و پر برف انجام می‌شود. اسکی آلپاین با دو اسکی و دو چوب دستی انجام می‌شود. این ورزش در مناطق توچال، بندسر، دیزین، آبعلی و شمشک تهران انجام می‌شود.

اسنوموبیل (برف‌رو)

معرفی چند ورزش زمستانی
Credit: pgnews

این وسیله به موتور سیکلت برف‌رو معروف شده است. تنها به جای دو چرخ دارای دو اسکیت است که باعث می‌شود این وسیله بر روی برف‌های بسیار زیاد به راحتی و بدون هیچ مشکلی به حرکت خود ادامه دهد. این وسیله نه تنها به عنوان ورزش زمستانی بلکه در کشورهای آمریکای شمالی به عنوان وسیله‌ی حمل و نقل استفاده می‌شود.

لژسواری

معرفی چند ورزش زمستانیCredit: pgnews

این ورزش به دو شیوه‌ی تک نفره و دو نفره انجام می‌شود. مانند ورزش اسکلتون، در لژسواری نیز بر روی سورتمه دراز می‌کشند. البته برعکس اسکلتون این بار به روی پشت می‌خوابند. وزن سورتمه تک نفره این ورزش زمستانی 25 کیلوگرم و دو نفره 30 کیلوگرم است.

پرش با اسکی

معرفی چند ورزش زمستانی

Credit: pgnews 

در این ورزش، ورزشکاران تلاش می کنند تا با سرعت هر چه تمام‌تر از روی سکو پرش کنند. در این ورزش حتی می‌توان پروازی هر چند کوتاه را تجربه کرد. داوران به ورزشکاری که پرش بلندتری داشته باشد امتیاز بالاتری می‌دهند.

و در آخر باید بگوییم که در دنیا المپیک‌های زمستانی هم برگزار می‌شود که مخصوص ورزش‌های زمستانی است. با خواندن مطلب 10 اتفاقی که ممکن است در مورد المپیک‌های زمستانی ندانید  در سایت بنیتا اطلاعات بیشتری از ورزش‌های زمستانی به دست می‌آورید.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر