حالا دیگر ثابت شده که نخوردن راه خوش اندامی نیست بلکه باید درست خوردن را یاد بگیرید. باید یاد بگیرید که چه میزان غذا بخورید و چه غذاهایی را از برنامه روزانه غذای خود حذف کنید. ما شما را با رژیم منعطف آشنا می‌کنیم. ساده‌ترین راه کاهش وزن معمولا فقط سالم غذا خوردن، ماهیچه‌ای‌ تر شدن و داشتن سبک زندگی‌ سالم است.

انتخاب هوشمندانه غذایی که می‌خوریم مساوی است با دریافت کمتر کالری، اما نه همیشه. زمانی‌ که دست از خوردن برخی‌ از غذاهای ناسالم می‌کشید اما حجم زیادی غذای سالم می‌خورید، باز هم کالری اضافه دریافت می‌کنید. پس به یاد داشته باشد همیشه سالمتر خوردن به معنی‌ از دست دادن چربی‌ نیست چون نکته اصلی‌ در کاهش وزن کاهش کالری دریافتی است.

یک تجربه واقعی‌

برای سال‌ها یک رژیم غذایی منظم را پیگیری می‌کردم و هیچ غذا که حاوی نگهدارنده یا حاوی شکر بود، نخوردم. حقیقتاً حتا فکر خوردن نان فراوری شده هم نمی‌‌افتادم. به نظر خوب است، درسته؟ شما حتما باید فکر کنید که من یک بدن کاملا عضلانی و متناسب داشتم. اما اینطور نبود!

جواب این موضوع ساده است، اغلب این افراد یک مشکل مشترک دارند، به جای مراجعه به متخصیصان رژیم غذایی‌، اطلاعات خود را از منابع دیگر تهیه می‌کنند؛ نتیجه اینکه‌ حتی با داشتن انتخاب سالم غذا، بیشتر دریافت کالری می‌کنند و این مساوی است با افزایش وزن.

مشکل مهم دیگر با برخی‌ از رژیم‌های غذا به ظاهر بسیار سالم این است که در عمل بسیار سخت و غیرقابل اجرا هستند.

رژیم منعطف

سالم خوردن همیشه منجر  به کاهش وزن نمی‌شود؛ پس راه حل درست جای دیگر است. رژیم منعطف در حال حاضر از موثر‌ترین برنامه‌های غذا است که متخصیصان با تجربه رژیم درمانی به آن توصیه می‌‌کنند.

تنها راه موفقیت طولانی‌ مدت یک رژیم غذایی این است که از میزان کالری غذایی که می‌خوریم آگاه باشیم.اگر یک تا دو سال تحت رژیم غذایی باشید و با رژیم درمان خود مشورت داشته باشید تا حد بسیار زیادی در گرفتن تصمیم برای برنامه غذایی روزنه خود مستقل خواهید شد و تا سالها قادر به حفظ وزن سالم خواهید بود.

رژیم منعطف رژیمی است که به شما اجازه می‌‌دهد تا گاهی مثلا یک بار در هفته غذای‌ مورد علاقه خود را مثلا همبرگر یا پیتزا میل کنید، و یا حتی یک تکه کوچک از شکلات یا شیرینی‌ در طول روز. این به شما این اجازه را می‌‌دهد تا احساس خوبی‌ نسبت به رژیم خود داشته باشد و آن را دنبال کنید. مصرف کم این غذاها مشکلی‌ برای سلامتی‌ ایجاد نمی‌کند و در عین حال به افزایش توان ذهنی‌ شما کمک می‌‌کند.

بسیار مهم! حتما با رژیم درمان مشورت کنید و در حدی که او به شما توصیه می‌کند میل کنید. این به معنی‌ این نیست که هر غذا را به هر میزان میل کنید. هدف دریافت کالری مجاز شما با کمی‌ انعطاف در انتخاب غذا است.