فرادید؛ نتایج فروش برندهای مختلف در فصل دوم سال 2018 از برتری محصول ژاپنی بر رقبای اروپایی حکایت دارد. فصل دوم سال 2018 به پایان رسیده و اغلب خودروسازان با انتشار گزارشهای خود، وضعیت فروش و درآمدزایی مجموعه تحت نظرشان را در نیمه نخست سال برای ذی نفعان بازار و علاقمندان به صنعت خودرو روایت میکنند.
به گزارش فرادید، میتسوبیشی یکی از شرکتهایی است که در ماههای اخیر به شدت فروش خود را افزایش داده و در سه بازار آسیا، آمریکای شمالی و اروپا با نرخهای رشد 10 تا 30 درصدی روبه رو شده است. میتسوبیشی که در بازار اروپا وارد یک دوره رونق فروش گسترده شده، اخیرا اعلام کرده در فصل دوم سال با رشد 36 درصدی سود عملیاتی، توانسته 256 میلیون دلار سود کسب کند.
برای نمونه محصول میراژ این شرکت در بازار مینی خودروهای شهری اروپا توانسته رقیب بزرگ و سنتی خود یعنی فیات 500 را مغلوب کرده و علیرغم افت 4 درصدی، در فصل دوم سال فروش خود را به بیش از 13100 دستگاه برساند. جالب است بدانید که مینی کوپر، فیات 500، شورولت ماتیز/ اسپارک و امسارت فور2 هم علیرغم حضور در این کلاس و شهرت بیشتر، در رتبههایی پایینتر از میراژ قرار گرفتهاند.
مینی کوپر اخیرا وارد بازار ایران هم شده، در اروپا شرایط فروش خوبی ندارد
مینی که تحت مدیریت ب. ام.و هر روز از استانداردهای اولیه خود به عنوان اتومبیلی کوچک و تخم مرغی دور میشود، با مدل کوپر تنها توانسته حدود 11 هزار دستگاه فروش داشته باشد تا رسما افتی 10 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کند. شورولت ماتیز، اما با رشدی 15 درصدی تواسنته خود را به یک قدمی مینی برساند و با فروش بیش از 10600دستگاه، در فصل دوم سال موفقترین اتومبیل این کلاس باشد.
فیات 500، اما با گذشت 6 سال از حضور در بازار، به نظر به دوره افت شدید فروش وارد شده و با نرخ منفی 70 درصدی، در تابستان 2018 کمتر از 2650 دستگاه فروش داشته است.
اسمارت فور2 هم که روزهای بدی را میگذراند، با یک نزول 67 درصدی، در این 3 ماه کمتر از 675 دستگاه فروش کرده است.