اگر قصد باردار شدن دارید چه غذاهایی را نباید بخورید؟

بنابر مطالعاتی که اخیراً در مجله‌ی آکادمی تغذیه توسط دانشگاه پیتسبورگ به چاپ رسیده است مشخص شده در حالی که نابرابری وجود دارد هیچ کدام از زنان از هر نوع نژاد و گروه اقتصادی و اجتماعی به اندازه‌ی میزان پیشنهاد شده در راهنماهای تغذیه‌ای برای قبل از حاملگی، مواد غذایی مصرف نمی‌کنند.

بنابر مطالعاتی که اخیراً در مجله‌ی آکادمی تغذیه توسط دانشگاه پیتسبورگ به چاپ رسیده است مشخص شده در حالی که نابرابری وجود دارد هیچ کدام از زنان از هر نوع نژاد و گروه اقتصادی و اجتماعی به اندازه‌ی میزان پیشنهاد شده در راهنماهای تغذیه‌ای برای قبل از حاملگی، مواد غذایی مصرف نمی‌کنند. 

رژیم‌های غذایی توسط شاخص سلامتی غذایی 2011 مورد ارزیابی قرار گرفتند که 12 شاخص از کیفیت رژیم غذایی را مورد بررسی قرار می‌دهد. شاخص‌هایی مثل کافی بودن میزان مواد مصرفی از هر گروه مواد غذایی، میزان غلات فراوری شده، نمک و کالری‌های خالی (منظور کالری موادی مانند: چربی‌های ترانس، شکر، الکل).

حاملگی

 تقریباً یک چهارم زنان سفید پوستی که مورد مطالعه قرار گرفتند در میان یک پنجم افرادی که در تحقیق شرکت داشتند بالاترین امتیاز را به‌دست آوردند. این امتیاز در مقایسه با 14٪ زنان لاتین تبار و 4.6٪ زنان سیاه پوست است. تقریباً نیمی از زنان سیاه پوست دارای کمترین امتیاز بودند. این امتیازها با افزایش سطح تحصیلات در میان تمام گروه‌های نژادی افزایش می‌یافت اما در میان زنان سفید پوست از همه بیشتر بود. در انتها مشخص شد که کمتر از 10٪ زنان حداقل‌های راهنمای رژیم غذایی قبل از حاملگی را به درستی رعایت می‌کنند. 

تقریباً 34٪ از کالری و انرژی که زنان مصرف می‌کردند از کالری‌های خالی بود. منابع اصلی انرژی شامل: نوشیدنی‌های شکری، پاستا و دسرهای غلات بودند. نوشابه منبع اصلی انرژی در میان زنان سیاه پوست، لاتین تبار و کمتر تحصیل کرده بود. 

حاملگی

آبمیوه‌ها و نوشیدنی‌های شیرین بیشترین منبع ویتامین C را نسبت به میوه‌های خام برای زنان سیاه پوست، لاتین تبار و کمتر تحصیل کرده تامین می‌کند. این مسئله برای زنان سفید پوست و بیشتر تحصیل کرده برعکس بود.

در ادامه مشخص شد که سالادهای سبز منبع اصلی تامین آهن در میان سبزیجات برای زنان بوده است. سالادهای سبز و غلات صبحانه در میان 2 منبع اصلی تامین فولات برای همه گروه‌ها به جز زنان سیاه پوست بود. در کمال تعجب منبع اصلی تامین فولات برای زنان سیاه پوست، پرتقال و گریپ فروت بود. فولات و آهن برای داشتن یک حاملگی سالم و موفق بسیار ضروری هستند.

پروفسور بودنر متخصص زنان و زایمان از دانشگاه پیتسبورگ اشاره می‌کند: یافته‌های ما نشان دهنده‌ی روندهای تغذیه‌ای کنونی در جامعه است. این فاصله درکیفیت تغذیه‌ای میان زنانی که حامله نیستند نتیجه‌ی عوامل زیادی است. شامل: دسترسی و قیمت مواد غذایی سالم، دانش تغذیه‌ای و فشارهای تحمیل شده از خواسته‌های شخصی که بر تغذیه‌ی سالم اولویت دارند. 

مواد غذایی سالم

مواد غذایی که شما باید قبل از حامله شدن مصرف کنید

اسید فولیک

شما باید روزانه 400-600 میلی‌گرم اسید فولیک را قبل از حاملگی و 800 میلی‌گرم را در حین حاملگی مصرف کنید تا شانس حاملگی موفق را افزایش و ریسک‌های تولد نوزاد نارس را کاهش بدهید.

پروتئین باکیفیت

مصرف یک رژیم غذایی با 25٪ پروتئین یا بیشتر و 40٪ کربوهیدرات یا کمتر می‌تواند کیفیت تخمک‌ها و نرخ باروری را افزایش بدهد.

اسیدهای چرب امگا 3

روزانه 1000-2000 میلی‌گرم امگا 3 مصرف کنید که معادل 2-3 اونس ماهی، 2 قاشق چای‌خوری گردو یا 2 قاشق غذاخوری دانه کتان یا دانه چیا.

لبنیات کم چرب یا پر چرب

سعی کنید تا چربی خود را از لبنیات تامین کنید تا به مواد مغذی ضروری برای داشتن یک کودک دست پیدا کنید.

میوه و سبزیجات

در میوه‌ها و سبزیجات مخلوطی از مواد غذایی ضروری و آنتی اکسیدان‌ها وجود دارد که کمک می‌کند تا شدت التهاب کاهش پیدا کند.

منبع: womenfitness


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر