ماهان شبکه ایرانیان

برایان کرانستون بازیگر Breaking Bad از یکی از تأثیرگذارترین مرگ‌های این سریال می‌گوید

صحنه‌ی مرگ دوست‌دختر جسی Jesse، جین Jane (کریستن ریتر Krysten Ritter) در فصل دوم «برکینگ بد» Breaking Bad که درحالی‌که والتر وایت Walter White او را تماشا می‌کرد با استفراغ خودش خفه شد، یکی از به‌یادماندنی‌ترین و فراموش‌نشدنی‌ترین صحنه‌های این سریال بود. صحنه‌ای که تأثیر زیادی بر روی برایان کرانستون Bryan Cranston گذاشت.
کرانستون در مصاحبه‌ای گفته است که به‌عنوان یک بازیگر هنگام ایفای نقش در بسیاری از صحنه‌های سنگین و تأثیرگذار، ریسک احساسی زیادی را متحمل شده است. او گفته است:” بعضی‌اوقات شما در حال بازی کردن هستید و احساسات زیادی به شما دست می‌دهند. مثل گردابی است که شما را دور خود می‌گرداند.”
مرگ جین هم یکی از این صحنه‌های بود. به گفته‌ی کرانستون نسخه‌ی اصلی این صحنه که توسط خالق این سریال وینس گیلیگان Vince Gilligan نوشته شده بود بسیار تاریک‌تر از چیزی بود که درنهایت پخش شد. واینستون گفته بود:” او شروع به سرفه کردن می‌کرد و به پهلو خوابیده بود، والتر به او نگاه می‌کند و او را هل می‌دهد تا صاف بخوابد، کاری که درنهایت منجر به مرگ او می‌شود ”.
واکنش‌ها به این اتفاق منفی بود چراکه گفته می‌شد با این حرکت شخصیت والتر خیلی زود تغییر می‌کرد. درنتیجه گیلیگان اصلاحاتی اعمال کرد به‌طوری‌که به‌جای اینکه والتر جین را تکان بدهد، جین خودش در اثر سرفه‌هایش به پشت می‌خوابد و والتر کاری انجام نمی‌دهد.
البته این کاملاً درست نیست: چراکه والتر به کنار تخت می‌شتابد و بعد مردد سر جای خود می‌ایستد. این همان لحظه‌ای است که کرانستون با نوشتن لیستی از بدی‌ها و خوبی‌های نجات دادن جین و یا کاری نکردن، خود را برای بازی آن آماده کرد.
“یکی از چیزهایی که نوشتم این بود که به‌غیراز اینکه جین جسی را می‌کشد و زندگی ما را به هم می‌ریزد، درهرصورت یک معتاد است…بااین‌حال دلایل خوبی برای نجات دادن او وجود داشت، یکی از آن‌ها این بود که به‌هرحال او دختر جوانی است و جای دخترم بود ”. این فکری بود که در زمان فیلم‌برداری این صحنه هم او را رها نمی‌کرد.
کرانستون بدون گفتن هیچ دیالوگی این صحنه را بازی کرد، درحالی‌که این لیست را در ذهنش مرور می‌کرد.
“ و ناگهان کریستن ریتر که به زیبایی و با تمام وجود بازی می‌کرد، با سوپ قارچی که به او داده بودیم خفه شد… در چند ثانیه صورت او بی‌روح شد و ناگهان من به‌جای صورت او صورت دختر خودم را دیدم که داشت خفه می‌شد.
حتی الآن هم می‌گویم که این صحنه مرا خیلی تخت تأثیر قرار داد، چراکه به‌عنوان یک پدر این موضوع تنها چیزی است که مرا می‌ترساند. این همان ریسک احساسی است که در موردش صحبت می‌کردم- دخترم را می‌دیدم که در حال خفه شدن بود و این مرا به‌شدت می‌ترساند. بعدازاینکه فیلم‌برداری تمام شد من در حال گریه کردن بودم و آنا گان Anna Gunn مرا در آغوش کشید. البته این کاری است که ما باید درنهایت انجام دهیم، شما باید صادقانه و همانند زندگی واقعی بازی کنید که دقیقاً همین‌طوری است.”کرانستون در ادامه در مورد زندگی شخصی‌اش صحبت کرد. بعد از طلاق پدر و مادرش، دوران نوجوانی پر از مشکلاتی پیش روی او بود تا اینکه درنهایت علاقه‌اش به بازیگری را کشف کرد. او حتی نام مستعاری به نام “Sneaky Pete” داشت. کرانستون در این رابطه گفت:” ازآنجایی‌که من بچه‌ی آب‌زیرکاهی بودم، سعی می‌کردم همه را دور بزنم و از زیر بار مسئولیت فرار کنم به این نام مرا صدا می‌زدند. سال‌ها بعدازاین ماجرا سریالی به نام Sneaky Pete بر روی شبکه‌ی آمازون Amazon ساختم که موفق هم هست.”
این سریال که به کارگردانی کرانستون و دیوید شور David Shore ساخته شده است داستان مرد سابقه‌داری (جوانی ریبیسی Giovanni Ribisi) را دنبال می‌کند که به دنبال ماجراهایی در زندان مجبور می‌شود هویت جدیدی برای خودش پیدا کند.
“این شخصیت در حقیقت آینده‌ی خود من بود، اگر که چیزی را که عاشق آن بودم پیدا نمی‌کردم.”
در حقیقت بازیگری بود که این خلأ را برای او پر کرد.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی لیز شانون میلر Liz Shannon Miller در سایت www.indiewire.com است.
همچنین بخوانید:
در دهمین سالگرد Breaking Bad: مصاحبه با نویسنده‌های این سریال

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان