۱۰ تا از بهترین شخصیت های شرور تلویزیون در قرن بیست‌ و یکم

قاتل‌ها، سرکرده گروه‌ها، خائن‌ها و دیگر رئیس‌های وحشتناک تلویزیون شخصیت‌هایی هستند که دوست داریم به‌شدت از آن‌ها متنفر باشیم

قاتل‌ها، سرکرده گروه‌ها، خائن‌ها و دیگر رئیس‌های وحشتناک تلویزیون شخصیت‌هایی هستند که دوست داریم به‌شدت از آن‌ها متنفر باشیم.
در این جمع‌بندی به 10 شخصیت شرور تلویزیونی که از سال 2000 در سریال‌ها ظاهرشده‌اند نگاهی می‌اندازیم. اینجا با شخصیت‌هایی روبرو هستیم که همگی در قالب انسانی و واقعی شکل گرفته‌اند. هرکدام از آن‌ها رقیب‌های خود را به ستوه آورده‌ و تنها برای مبارزه و به دست آوردن قدرتْ زنده هستند. برخی از آن‌ها موفق بودند، برخی به سزای اعمالشان رسیدند و عده‌ای نیز تنها محو شدند.

همچنین بخوانید:
ترسناک‌ترین قاتلین زنجیره‌ای در سریال‌های تلویزیونی

10. آرتور میچل Arthur Mitchell
دکستر Dexter

دکستر شخصیت شرور

تابه‌حال جان لیسگو John Lithgow نقش یک پدرسالار دوست‌داشتنی، سردسته مهم ایالت و یا یک فرازمینی عجیب را بازی کرده است؛ اما هیچ نقشی مثل ترینیتی قاتل (Trinity Killer) در فصل چهارم سریال «دکستر» به او اجازه نشان دادن آن روی شیطانی و پلیدش را نداده بود. این شخصیت که نقشی تودرتو دارد برای کسی نوشته‌شده بود که به‌آسانی چهره قابل‌قبولی از یک مرد خانواده را نشان دهد اما درواقع یک قاتل باشد.

9. پری رایت Perry Wright
دروغ‌های کوچک بزرگ Big Little Lies

دروغ‌های کوچک بزرگ

این‌طور نیست که همه شخصیت‌های شرور تا در نزدیکی مردم قرار می‌گیرند باعث ایجاد ترس و وحشت شوند، بلکه جنایت‌های آن‌ها پس‌ازاینکه از بین می‌روند نیز پیامد خود را از دست نمی‌دهد. در رمان لیان موریارتی Liane Moriarty، این مسئله یکی از بزرگ‌ترین بن‌مایه‌های داستان و سپس مینی سریال پس‌ازآن بود. ایده‌ای که در آن خشونت، در تمام شکل‌هایش، در چرخه خاصی قرار دارد و به سراغ نسل‌های متوالی می‌آید. با ترکیب میل و علاقه با سوءاستفاده، مهربانی تصنعی پری به‌طور مؤثری بر احساس وظیفه‌شناسی خانواده‌اش اثر گذاشت و آن را به چیزی وحشتناک تبدیل می‌کند. الکساندر اسکارشگرد Alexander Skarsgård موفق شد شخصیت پری را در قالب مرد جوان دوست‌داشتنی ایفا کند بدون اینکه درباره درگیری‌های گذشته‌اش یا توازن سختی که باید متحمل شود دروغ بگوید.

8. پتی لوین Patti Levin
بازماندگان The Leftovers

بازماندگان شخصیت شرور

تم اصلی داستان یک واقعه رستاخیز مانند است که در تمام فصل‌های «بازماندگان» شاهد آن هستیم. فرقی ندارد با یک فروشنده فرصت‌طلب یا کسانی که در تشکیلات پتی لوین هستند روبرو باشیم، بزرگ‌ترین دشمن میان مردم کسانی‌اند که به دنبال استفاده از غم‌ و اندوه و شک دیگران به نفع خود هستند. در ابتدا پتی خود را به‌عنوان کسی که به مردم امید می‌دهد معرفی می‌کند و صدای مجازی و تمثیلی گروه بازماندگان (Guilty Remnant) است؛ اما وقتی انگیزه‌های گروهش تحت تأثیر شعارهای «نفس‌هایت را هدر نده» افشا می‌شود، هدف نهایی پتی بسیار شیطانی به نظر می‌رسد.

7. هانیبال لکتر Hannibal Lecter
هانیبال Hannibal

هانیبال شخصیت شرور

پس از ساخت سریالی برای تلویزیون بر اساس شخصیت هانیبال، برایان فولر Bryan Fuller تهیه‌کننده اجرایی این شخصیت شرور را «وحشت دلپذیر» توصیف کرد. فولر در مصاحبه‌ای گفته بود: «من از برخی فیلم‌های سورئال ترسناک ساخته دیوید لینچ David Lynch الهام گرفتم و سعی کردم به این پروژه حسی از دلهره دوست‌داشتنی تزریق کنم». او دقیقاً خواستار کاوش «برومنس» میان لکتر قاتل سریالی (مدس میکلسن Mads Mikkelsen) و ویل گراهام (هیو دنسی Hugh Dancy) متخصص امور جنایی اف‌‌بی‌آی و اتفاقی که پس از کشف حقیقت و فروپاشی رابطه آن‌ها می‌افتد است. میکلسن به این شخصیت پیچیده عمق بسیار زیادی بخشیده است.

6. لورن مالوو Lorne Malvo
فارگو Fargo

فارگو

بسیاری از کسانی که به موفقیت «فارگو» به‌عنوان یک مجموعه تلویزیونی شک داشتند، پس از هراسی که در آخرین قسمت نشان داده شد، جذب این سریال شدند. با رجوع مختصری به تاریخ و عوامل وحشت‌زای فلسفی، مالوو (بیلی باب تورنتون Billy Bob Thornton) تبدیل به شخصیت شرور و منفی شد که مایه افتخار برادران کوئن The Coens است و داستان را تا جایی پیش برد که مخاطبان اصلاً انتظار آن را نداشتند. در قسمت‌های پایانی فصل اول، علاوه بر شیطانی بودن، او به‌طور کامل تغییر چهره داد. مالوو سعی می‌کرد به‌اندازه لستر نیگارد (مارتین فریمن Martin Freeman)  با گذشته‌ی دورش کنار بیاید.

5. بن لاینوس Ben Linus
لاست Lost

لاست گمشده شخصیت شرور

این شخصیت با بازی مایکل امرسون Michael Emerson به‌عنوان یک جهانگرد بی‌مقصد معرفی شد و اصلاً از او برنمی‌آمد که با آن عینک گرد و صدای ملایم به آدم بد وشرور داستان با گذشته پرفرازونشیب تبدیل شود. وقتی به کودکی بن فلش‌بک زده می‌شد، داستان سریال شخصیت او را به‌گونه‌ای دلسوز جلوه می‌داد که حتی پس از آشکار شدن هیولای درونش، باور این مسئله برای اطرافیان او نیز سخت بود. درنهایت او یک انسان با اعتمادبه‌نفس و قوی است که غرق در احساس گناه شده و به عنصر حیاتی سریال در مجموعه‌ای پیچیده تبدیل‌شده است.

4. مگز بِنِت Mags Bennett
مُوجه Justified

موجه

تا پیش‌ازاین در تلویزیون هرگز با یک رهبر خانواده جنایتکار مثل مگز بنت با بازی مارگو مارتیندال Margo Martindale روبه‌رو نشده بودیم. شخصیتی که می‌توانست هم‌زمان برای شما شام درست کند و از طرف دیگر دستور نابود کردن یکی از اعضای خانواده‌تان را بدهد. سردسته مواد مخدر هارلان به راهی که مردم برای سرکوب قدرت‌های مگز استفاده می‌کردند متوسل شد؛ نگه‌داشتن مخالفانش در جوی آسوده و امن تا لحظه مرگشان. او شخصیت شروری است که حتی در لحظه‌های پایانی‌اش، اصول و عقاید خودش را دارد.

3. کینگ جافری King Joffrey
بازی تاج‌وتخت Game of Thrones

بازی تاج و تخت شخصیت شرور

این‌که تنها یک شخصیت شرور از مجموعه چهارفصل اول این سریال موفق به راه یافتن به این لیست شد، درواقع به‌ دلیل وجود نشانه‌های وحشتناک و پستی است که کل وجود جافری بر پایه آن بناشده است. شخصیت‌هایی مثل استانیس (استیون دیلین Stephen Dillane) یک طغیانگر تشنه قدرت که حاضر است اعضای خانواده خودش را به قتل برساند. سرسی لینستر (لینا هیدی Lena Headey) ملکه تشنه قدرت که آماده کشتن اعضای خانواده دیگران است (و البته این هیولای کوچک را به دنیا آورده)؛ اما در میان خون و خونریزی‌ها به هر شکلی که هست، کمی باعث تعجب است که لحظه پیروزی جافری طبق نظر بینندگان به خروج او از سریال منجر شد.

2. ال سورنجن Al Swearengen
ددوود Deadwood

ددوود

بازی ایان مک‌شین Ian McShane در نقش ال سورنجن فوق‌العاده است و به خاطر تکبر مطلقش در این بخش از لیست قرارگرفته است. داستان بر اساس یک صاحب سالن حقیقی و بدجنس است و همان‌طور که دیوید میلش David Milch داستان را شکل داده در مورد این شخصیت و داستان گفته: «در زندگی، مجبور به انجام دادن کارهای بسیاری هستید که اصلاً دلتان نمی‌خواهد انجام دهید. بیشتر اوقات، این همان چیزی است که در تعریف زندگی به کار می‌بریم… کارهای مزخرف یکی پس از دیگری.»

1. گاس فرینگ Gus Fring
بریکینگ بد Breaking Bad و بهتره با ساول تماس بگیری Better Call Saul

بریکینگ بد شخصیت شرور

گاس فرینگ (جیانکارلو اسپوزیتو Giancarlo Esposito) شخصیت شرور «بریکینگ بد» که در «بهتره با ساول تماس بگیری» هم حضورداشته، نمونه بارز از اضافه کردن کمال و پیراستگی به شرارت است. در ظاهر، گاس نماینده سردسته البوکرکی است و رستوران‌های زنجیره‌ای او مظهر داستان موفق مهاجرت به آمریکا است. او طرفدار اجرای قوانین محلی نیز است؛ اما در حقیقت، همه این‌ها چیزی جز رد گم  کردن نیست. او هیولای قاچاق مواد مخدر است و به‌طور قابل قبولی از رستوران‌های زنجیره‌ایش برای جابه‌جایی مواد به جنوب غرب استفاده می‌کند. پس از ورود والتر وایت به دنیای گاس، عملیات پیچیده او مختل می‌شود. بازی‌های موش و گربه‌ای آن‌ها تبدیل به یکی از بهترین تغییر چهره‌های تاریخ تلویزیون شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر