ماهان شبکه ایرانیان

از فواید عدس برای سلامتی آگاهی دارید؟

خوردن عدس به دلیل سرشاربودن از مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و فیبر همیشه توسط کارشناسان تذیه توصیه می شود. احساس راحتی و هضم بهتر غذا یکی از مهمترین خواص عدس برای بدن است.

آیا عدس را دوست دارید؟ عدس در برنامه غذایی شما چه نقشی دارد؟ آیا با خواص و فواید عدس آشنا هستید؟ اگر عدس گزینه مورد علاقه شما در رژیم غذایی نیست، حتما با خواندن ادامه این مطلب نظرتان تغییر خواهد کرد. تحقیقات نشان داده شده است که عدس ها به عنوان یک غذای مغذای با خواص فراوان می تواند نقش عمده ای در دریافت ویتامین ها و مواد معدنی ایفا کند. عدس به دلیل داشتن ترکیبات زیست فعال از بیماری هایی مانند دیابت، چاقی، سرطان و مشکلات قلبی جلوگیری می کند. به همین دلیل است که امروز ما می خواهیم درباره خواص و فواید عدس صحبت کنیم.

 

خواص عدس

 

حاوی پروتئین بالا با چربی کم

عدس یک منبع عالی از پروتئین است و فقط در یک فنجان، تا 18 گرم پروتئین بدن را فراهم می کند. نکته قابل توجه اینجاست که عدس یک گزینه عالی برای جایگزینی غذاهای حاوی پروتئین دارای مقادیر زیادی چربی اشباع شده مانند گوشت قرمز هستند. چون عدس ها فقط یک گرم چربی در هر فنجان دارند. با توجه به محتوای پروتئین آنها، عدس ها به بهبود سلول ها و توسعه بافت عضلانی کمک می کند. این بدان معنی است که وقتی عدس را می خورید، نیاز بدن خود را برای قوی و مصون بودن تامین کرده اید. علاوه بر این عدس ها به بدن شما کمک می کنند توده عضلانی را افزایش دهد. این باعث می شود که ظاهر فیزیکی در هنگام سوزاندن چربی و ایجاد عضله بهبود یابد.

 

بهبود سوخت و ساز بدن

چاقی و داشتن اضافه وزن اغلب به داشتن متابولیسم و سوخت و ساز آهسته وابسته است. این مشکلات زمانی رخ می دهد که بدن قادر از بین بردن صحیح مواد زائد نیست و در نتیجه این مواد تبدیل به چربی خواهند شد. با توجه به غلظت بالا پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری، عدس ها سرعت سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهند. به همین دلیل برای بهبود یبوست توصیه می شود. اگر چربی بیش از حد بدن را از بین ببرید، متوجه خواهید شد که اهداف کاهش وزن قابل دسترس تر خواهد شد. از آنجا که عدس ها حاوی چربی اشباع نیستند، نباید نگران سطح کلسترول بالا باشید.

 

خواص عدس

 

حاوی فیبر بالا برای سلامت بدن

عدس حاوی 6 گرم فیبر در یک فنجان است که متابولیسم را افزایش داده و هضم غذا را تنظیم می کند. به یاد داشته باشید که فیبر مواد مغذی ضروری برای عملکرد مناسب بدن است. فیبر به بدن شما کمک می کند تا مواد زائد را که نیازی به آن نیست، حذف کنید. همچنین فیبر به پاکیزگی بدن کمک می کند و سموم موجود در جریان خون شما را کاهش می دهد.

 

کنترل اشتها

محتوای فیبر بالا در عدس به شما کمک می کند تا احساس سیری بیشتری داشته باشید. بنابرین این امکان را می دهد که کالری مصرف روزانه خود را کاهش دهید زیرا غذای کمتری مصرف خواهید کرد. همانطور که می دانید هنگامی که میزان کالری مصرفی خود را کاهش می دهید، به کاهش وزن نیز کمک می کند. پیشنهاد ما این است که برای افزایش بهره روی پس از مصرف اینگونه مواد غذایی ورزش منظم انجام دهید تا متابولیسم شما تنظیم شود.

 

مبارزه با بیماری های تخریب گر

عدس ها برای مبارزه با بیماری های تخریب گر توصیه می شود. با توجه به آلودگی هوا، شرایط محیطی خطرناک و استرس زا و رژیم غذایی ضعیف، امروزه افرادی که از بیماریهای تخریب گر رنج می برند، بیشتر از همیشه هستند. شایعترین آنها دیابت، سرطان و مشکلات قلبی عروقی هستند. عدس شامل انواع مواد مغذی از جمله پلی فنل ها است. این ها موادی هستند که بدن را از باکتری ها و قارچ ها محافظت می کند و  باعث کاهش التهاب و مراقبت از قلب خواهند شد. بنابراین عدس باید بخشی منظم از رژیم غذایی شما باشد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان