ماهان شبکه ایرانیان

نبرد برند‌ها: تویوتا در برابر هوندا!

همزمان با مطالعه‌ی این مطلب به یاد داشته باشید که امتیازات موجود در وبسایت ما همزمان با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات و نقد و بررسی‌های جدید متخصصین، مرتباً‌ به روز رسانی می‌شوند. بنابراین امتیازات و رتبه بندی‌های ذکر شده در این مطلب ممکن است با نمونه‌های موجود در نقد و بررسی‌های ما مطابقت نداشته باشند:

نبرد برند‌ها: تویوتا در برابر هوندا!

برای خریدارانی که علاقه مند به نام‌های وارداتی هستند تصمیم به خرید خودرو معمولاً به دو برند تویوتا و هوندا محدود خواهد شد. اما آیا یکی از این دو کمپانی نسبت به دیگر برتری خواهد داشت؟ برای پی بردن به پاسخ این سوال ادامه‌ِ‌ی این مطلب را دنبال کنید.

همزمان با مطالعه‌ی این مطلب به یاد داشته باشید که امتیازات موجود در وبسایت ما همزمان با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات و نقد و بررسی‌های جدید متخصصین، مرتباً‌ به روز رسانی می‌شوند. بنابراین امتیازات و رتبه بندی‌های ذکر شده در این مطلب ممکن است با نمونه‌های موجود در نقد و بررسی‌های ما مطابقت نداشته باشند:

عملکرد

برنده: هوندا

زمانیکه صحبت از پرفورمنس در میان باشد کمپانی هوندا برتری خود را نسبت به رقیب خود به نمایش می‌گذارد. چرا که میانگین امتیاز کلی 8٫3 از 10 این برند در زمینه‌ی عملکرد به راحتی امتیاز میانگین 7٫6 از 10 تویوتا را شکست می‌دهد. اختلاف امتیاز این دو برند در زمینه‌ی پرفورمنس را می‌توان به نوعی با اشاره به این که ضعیف‌ترین مدل هوندا سیویک دارای 18 اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به قدرتمند‌ترین تویوتا کرولا بوده و این خودرو در قدرتمند‌ترین نسخه‌ی خود 166 اسب بخار قدرتمند‌تر از تویوتا کرولا خواهد بود، توضیح داد. در حالیکه تویوتا کمری موفق به کسب امتیاز 9٫2 از 10 در زمینه‌ پرفورمنس شده و در مقایسه با رقیب خود یعنی هوندا آکورد از قدرت بیشتری برخوردار است اما چهار مدل از کمپانی تویوتا یعنی مدل‌های یاریس، CH-R، پریوس C، و تاندرا به لحاظ عملکرد تنها امتیازاتی از 6٫2 تا 6٫9 از 10 را دریافت نموده‌اند. این در حالیست که پایین‌ترین امتیاز در میان خودرو‌های کمپانی هوندا به مدل HR-V با امتیاز 7٫3 تعلق دارد.

فضای داخلی

برنده: هوندا

میانگین امتیاز کمپانی هوندا در زمینه‌ی فضای داخلی نشان دهنده‌ی برتری این برند نسبت به کمپانی تویوتا می‌باشد. در میان مدل‌های کمپانی هوندا مدل مینی ون اودیسه با کسب امتیاز 8٫8 از 10 بالاترین امتیاز در این بخش را به خود اختصاص داده است. این امتیاز به لطف طراحی جدید این خودرو و به کار گیری از موادی با سطوح نرم در داخل اتاق محقق شده است. مدل سدان آوالون با کسب امتیاز 8٫6 از 10 بالاترین امتیاز را در این بخش برای کمپانی تویوتا به ارمغان آورد. با این وجود بیش از دوازده مدل این شرکت از فضا‌های داخلی برخوردارند که از 5٫8 تا 7٫9 امتیاز گذاری شده‌اند. طراحی‌های غیر خلاقانه و استفاده از پلاستیک سخت در داخل اتاق، از دلایل افت امتیازات خودرو‌های تویوتا به شمار می‌روند.

قیمت

برنده: تویوتا

در میان مدل‌های تویوتا و هوندایی که به طور مستقیم به رقابت با یکدیگر می‌پردازند، ظاهراً شاهد تفاوت قیمت چشمگیری نخواهیم بود. با این حال کمپانی تویوتا در حال ارائه‌ی تجهیزات Safety Sense خود به صورت پیش فرض در بسیاری از محصولات خود می‌باشد که این در حالیست که کمپانی هوندا برای عرضه‌ی تجهیزات ایمنی مشابه هزینه‌ی اضافه‌ای را دریافت نموده و یا برای ارائه امکاناتی نظیر سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر و کروز کنترل منطبق شونده، خریدار را وادار به خرید ورژن بالاتری از محصول خود می‌کند. علاوه بر این، برتری 4600 دلاری تویوتا تاکوما به لحاظ قیمت در بخش خودرو‌های پیکاپ تراک کامپکت نسبت به هوندا ریجلاین، برتری در بخش قیمت گذاری را به کمپانی تویوتا اعطا می‌کند.

قابلیت اطمینان

برنده: تویوتا

کمپانی تویوتا با کسب امتیاز میانگین چهار از پنج در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده در خط تولید خود به راحتی نسبت به امتیاز میانگین 3٫5 از پنج کمپانی هوندا برتری پیدا می‌کند. تنها یکی از مدل‌های این شرکت یعنی تویوتا سیِنا است که امتیاز پایین‌تر از حد متوسط 2٫5 را از سوی کمپانی J.D. Power به خود اختصاص داده است. اما این در حالیست که سیزده مدل از این کمپانی موفق به کسب امتیاز چهار یا بالاتر از چهار در زمینه‌ی قابلیت اطمینان شده‌اند که امتیازی بالاتر از حد متوسط محسوب می‌شود. از میان آخرین خودرو‌های کمپانی هوندا که تا کنون امتیاز دهی شده‌اند هوندا آکورد با کسب امتیاز چهار از پنج در زمینه‌ی قابلیت اطمینان بهترین عملکرد را داشته است. تمامی دیگر خودرو‌های این شرکت به کسب امتیاز سه یا 3٫5 از پنج بسنده کرده‌اند.

ایمنی

برنده: هوندا

خودرو‌های هر دو کمپانی امتیازات میانگین بالایی را در زمینه‌ی ایمنی به خود اختصاص داده‌اند و با این وجود که ما تصمیم کمپانی تویوتا مبنی بر ارائه‌ی امکانات ایمنی پیشرفته‌‌ در مدل‌های پایه‌ی خود به صورت پیش فرض را تحسین می‌کنیم اما میانگین امتیاز 9٫7 از 10 کمپانی هوندا با اختلاف نیم امتیاز نسبت به کمپانی تویوتا برتری دارد. تنها یک مدل تویوتا یعنی مدل کمری موفق به کسب امتیاز کامل 10 از 10 در زمینه‌ی ایمنی شده است. در این مقایسه پایین‌ترین امتیاز یعنی امتیاز 8٫4 از 10 به مدل پیکاپ تراکِ تویوتا توندرا تعلق گرفت. در نقطه‌ی مقابل سه مدل آکورد، سیویک، و اینسایت 2019 از کمپانی هوندا موفق به دریافت امتیاز 10 از 10 شده‌اند. کم‌ترین امتیاز ایمنی در خودرو‌های هوندا به مدل HR-V با امتیاز 9٫0 از 10 تعلق دارد.

خودرو‌های سایز کوچک

برنده: هوندا

پرفروش‌ترین خودرو‌های سایز کوچک کمپانی هوندا یعنی مدل ساب کامپکت فیت و مدل کامپکت سیویک، به طور چشمگیر از جایگاهی بالاتر از مدل‌های یاریس و کرولا کمپانی تویوتا برخوردار می‌باشند. هوندا فیت 2019 در صدر رتبه بندی خودرو‌های ساب کامپکت ما جای گرفته در حالیکه مدل سیویک نیز در میان رقبای کامپکت خود، جایگاه سوم لیست را به خود اختصاص داده است. جایگاه این دو خودرو را می‌توان با تویوتا یاریس که در رتبه دوازدهم لیست خودرو‌های ساب کامپکت قرار داشته و مدل کرولا که در نیمه‌ی پایینی رتبه بندی خودرو‌های کامپکت حضور دارد، مقایسه کرد. با این حال استثنا‌هایی نیز وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند. مدل جدید‌تر تویوتا یاریس iA جایگاه دوم رتبه بندی خودرو‌های ساب کامپکت را به خود اختصاص داده در حالیکه هوندا اینسایت که یک خودرو هیبرید محسوب می‌شود در جایگاه نوزدهم لیست خودرو‌های کامپکت جای گرفته است. با این حال طبق رتبه‌های بالای مدل‌های فیت و سیویک، در این بخش کمپانی هوندا را برند برتر اعلام می‌کنیم.

سدان‌های سایز متوسط

برنده: تویوتا

در جذابیت مدل جدید تویوتا بحثی وارد نیست. این خودرو از امکانات ایمنی و تکنولوژی و همچنین دینامیک هندلینگی برخوردار است که آن را در جایگاه برتر رتبه بندی خودرو‌های سدان سایز متوسط جای می‌دهد. با این حال هوندا آکورد با فاصله‌ای اندک در تعقیب تویوتا کمری بوده و با کسب امتیاز کلی 9٫1 از 10 در مقایسه با امتیاز 9٫3 از 10 تویوتا کمری، تنها یک جایگاه با این خودرو فاصله دارد. با این وجود تویوتا کمری هیبرید به راحتی برتری خود نسبت به هوندا آکورد هیبرید و هوندا کلاریتی را به نمایش می‌گذارد. در مجموع این بخش به کمپانی تویوتا تعلق دارد.

شاسی بلند‌های سایز کوچک

برنده: هوندا

شاسی بلند سایز کوچک کمپانی هوندا یعنی مدل‌ ساب کامپکت HR-V و مدل کامپکت CR-V در مقایسه با مدل ساب کامپکت تویوتا C-HR و مدل کامپکت راو فور، امتیازات بسیار بالاتری را در تجزیه و تحلیل‌های ما در رابطه با خودروهای موجود در این بخش‌ها به خود اختصاص داده‌اند. تنها با نگاهی سطحی به امتیازات کلی این خودرو‌ها به دلیل برتری مدل‌های هوندا پی خواهید برد. هوندا HR-V موفق به کسب امتیاز 8٫2 از 10 شده و مدل CR-V نیز امتیاز 8٫8 از 10 را از آن خود ساخته است. در نقطه‌ی مقابل مدل C-HR کمپانی تویوتا تنها موفق به کسب امتیاز 6٫9 از 10 شده و مدل کامپکت راو فور نیز به امتیاز 7٫8 بسنده کرده است.

شاسی بلند‌های سایز متوسط

برنده: تویوتا

مدل شاسی بلند تویوتا هایلَندِر در جایگاه برتر رتبه بندی شاسی بلند‌های سایز متوسط ما قرار می‌گیرد و هوندا پایلوت نیز با اختلاف اندک به دنبال آن است. با این وجود که در این بخش شاهد رقابت نزدیکی میان این خودرو ساز هستیم اما برتری تویوتا هایلندر نسبت به هوندا پایلوت کافیست تا پیروزی در این بخش به کمپانی تویوتا داده شود. اگرچه این کمپانی شاسی بلند سایز متوسط دیگری به نام فور رانر را نیز ارائه می‌کند که خودرویی آماده برای رانندگی آفرود سرسخت به شمار می‌رود. این در حالیست که کمپانی هوندا فاقد رقیبی مستقیم برای این خودرو است.

خودرو‌های هیبرید

برنده: تویوتا

از زمان اولین رویارویی بین هوندا اینسایت و تویوتا پریوس در سال 2000، کمپانی تویوتا جایگاه رهبری را در عرصه‌ی خودرو‌های هیبرید بنزینی – برقی به خود اختصاص داده که این برتری تا به امروز نیز ادامه یافته است. تویوتا کمری هیبرید که تویوتا آوالون هیبرید را نیز در پشت سر خود می‌بیند در جایگاه برتر رتبه بندی‌ خودرو‌های هیبرید و برقی قرار دارد. علاوه بر این تویوتا پریوس نیز در میان برترین خودرو‌های این بخش در نظر گرفته می‌شود. اما این در حالیست که بهترین عملکرد کمپانی هوندا قرار گرفتن در جایگاه وسط این گروه بندی به وسیله‌ی مدل آکورد هیبرید می‌باشد. مدل سدان هیبرید کوچک‌تر این کمپانی یعنی هوندا اینسایت نیز به نیمه‌ی پایین رتبه بندی ما سقوط می‌کند. اما در اینجا تنها موضوع، برتری مدل‌های سدان هیبرید تویوتا نسبت به خودرو‌های کمپانی هوندا نیست بلکه کمپانی تویوتا همچنین ورژن‌های هیبریدی از مدل‌های شاسی بلند راو فور و هایلندر را نیز ارائه می‌کند. این در حالیست که کمپانی هوندا در اینجا فاقد رقیبی مستقیم برای رقابت با این دو مدل می‌باشد. اگرچه کمپانی تویوتا مدل قعر نشین پریوس C را نیز تولید کرده اما پیروزی در این بخش به کمپانی تویوتا تعلق می‌گیرد.

خودرو‌های مینی ون

برنده: هوندا

مدل اودیسه‌ی کمپانی هوندا به لحاظ رتبه و امتیاز نسبت به تویوتا سیِنا که به گفته‌ی کمپانی J.D. Power دارای پایین‌ترین امتیاز به لحاظ قابلیت اطمینان در میان تمامی خودرو‌های کمپانی تویوتا می‌باشد، برتری دارد. هوندا اودیسه همچنین با رتبه و امتیازاتی که در زمینه‌ی پرفورمنس و فضای داخلی از سوی منتقدین کسب کرده، سلطه‌ی خود بر تویوتا سیِنا را به رخ می‌کشد. با این حال مدل سینا دارای آپشن سواری دو دیفرانسیل است که هوندا اودیسه از آن بی بهره است. تویوتا سینا همچنین تنها مدل مینی ون است که این ویژگی را به عنوان یک آپشن ارائه می‌دهد.

خودرو‌های پیکاپ تراک

برنده: تویوتا

کمپانی تویوتا با مدل تاکومای خود جایگاه برتر رتبه بندی خودرو‌های پیکاپ تراک کامپکت ما را به خود اختصاص داده است. با این وجود مدل ریجلاین کمپانی هوندا نیز با فاصله‌ای نزدیک در تعقیب آن می‌باشد، هر چند که این دو خودرو خریداران متفاوتی را به خود جذب می‌کنند. تویوتا تاکوما خودرویی آماده برای ماجراجویی‌های آف رود و حمل بار می‌باشد. هوندا ریجلاین که تنها به همراه اتاق خدمه عرضه می‌گردد،‌ با ارائه‌ی اتاقی که به زیبای ساخته شده و سواری فوق العاده نرم، تاکید بیشتری بر بهینه سازی داشته است. تویوتا همچنین یک مدل پیکاپ تراک فول سایز به نام تاندرا را نیز عرضه می‌کند. با این حال تویوتا تاندرا با طراحی قدیمی‌تر خود در انتهای رتبه بندی پیکاپ‌های فول سایز ما جای می‌گیرد. این در حالیست که کمپانی هوندا در عرصه‌ی خودرو‌های پیکاپ تراک فول سایز رقابت نمی‌کند.

خط تولید خودرو

برنده: تویوتا

کمپانی تویوتا با ارائه 23 مدل، محدوده‌ی خودرو نسبتاً کم تعداد هوندا را مغلوب می‌سازد. با این حال هر دو خودروساز در تقریباً تمامی بخش‌های اصلی محصولات به رقابت می‌پردازند. به طوریکه هر دو کمپانی خودرو‌هایی را در بخش‌های ساب کامپکت،‌ کامپکت، و سدان‌ها و شاسی بلند‌های سایز متوسط ارائه می‌دهند. این دو شرکت همچنین به عرضه‌ی یک مدل مینی ون و برخی خودرو‌های تخصصی مانند خودرو‌های هیبرید بنزینی – برقی و مدل‌های سدان هیدروژنی نیز مشغول می‌باشند. کمپانی هوندا همچنین به ارائه‌ی یک مدل تمام‌ برقی در برخی بازار پرداخته در حالیکه در خط تولید کمپانی تویوتا نیز شاهد حضور یک مدل اسپورت می‌باشیم. واضح‌ترین نقطه ضعف در میان خودرو‌های کمپانی هوندا مربوط به بخش خودرو‌های پیکاپ تراک است. به طوریکه این شرکت فاقد هر گونه مدلی برای رقابت با مدل فول سایز تویوتا تاندرا بوده و علاوه بر این در رقابت با مدل‌های تویوتا سکویا و لند کروزر که هر دو شاسی بلند‌هایی سایز بزرگ به شمار می‌روند نیز دست خالی ظاهر شده است. این کمپانی همچنین فاقد یک سدان سایز بزرگ است که این در حالیست که کمپانی تویوتا مدل آوالون را در خط تولید خود دارد.

برنده …

تویوتا

کمپانی تویوتا از 13 بخش در نظر گرفته شده در این مطلب هفت پیروزی را به نام خود به ثبت رساند که همین موضوع پیروزی کلی در این رقابت را برای این خودروساز به ارمغان می‌آورد. با این حال نمی‌توان کمپانی هوندا را نیز نادیده گرفت. این کمپانی در بسیاری از بخش‌ها مانند بخش خودرو‌های سدان سایز متوسط که کمپانی تویوتا در آنها پیروز شد، بسیار نزدیک به آن بوده که این در حالیست که کمپانی تویوتا نیز در هفت بخش شاسی بلند‌های سایز کوچک، خودرو‌های سایز کوچک، مینی ون‌ها،‌ عملکرد خودرو، و فضای داخلی که هوندا در آن‌ها سربلند ظاهر شد به طور چشمگیری دنباله رو کمپانی هوندا به شمار می‌رود. تنها در بخش قابلیت اطمینان است که در آن کمپانی تویوتا از برتری چشمگیری نسبت به حرف خود برخوردار می‌باشد، اگرچه حتی در این بخش نیز هیچ یک از اتومبیل‌های کمپانی هوندا امتیازی پایین‌تر از حد متوسط کسب نکرده است. در تحلیل نهایی، هر دو کمپانی خودرو‌های بی‌نظیری را ارائه می‌دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان