به گزارش ایسنا، از در که وارد شبستان مصلا میشوید درست مقابل غرفه «خانه کتاب»، غرفهای مستقر شده است با تبلیغ «نویسنده شدن» که مشتریانی برای خود جذب میکند؛ به آنها کتابهایشان را معرفی میکنند و تأکید دارند «نوشتههایتان توسط استادان خوانده و در قالب کتابی چاپ خواهد شد، آن هم به صورت مشارکتی».
«پایاننامهها را کتاب میکنیم حتی با یک نسخه»! یا «خاطرات شما را چاپ میکنیم، نقد و اقساط»؛ اینها مضمون تراکتهایی است که در خیابان انقلاب پخش میشود، اما این انتظار وجود ندارد در نمایشگاه کتاب هم شاهد چنین اتفاقهایی باشیم.
مسئول غرفه «نویسنده شو» میگوید چهار دانشجو هستند که سال گذشته غرفهای داشتند و کسانی که مایل بودند میتوانستند در کارگاههایی با حضور استادان شرکت کنند و سپس کتابهایشان چاپ شود؛ جالب آنکه نام استادان را هم به درستی نمیداند. میگوید امسال تصمیم گرفتهاند با توجه به اینکه هزینه کارگاهها بسیار بالاست، کتابی با عنوان «نویسنده شو» منتشر کنند. مراجعهکنندگان هم میتوانند با تخفیف این کتاب را بخرند. معتقدند این کتاب که در 26 گام تهیه شده راه نویسنده شدن را نشان میدهد. کسانی که میخواهند نویسنده شوند، مطابق با کتاب نوشتههای خود را برای آنها میفرستند و «استادانی که نمیخواهند نامشان فاش شود؟!» این داستانها و نوشتهها را میخوانند و در صورت تأیید، کتاب به صورت مشارکتی چاپ میشود.
هدف از این اقدام را هم حمایت از نوقلمان عنوان میکنند و میگویند ناشران حاضر نیستند بر روی کتاب کتاباولیها سرمایهگذاری کنند.
اینکه در سطح شهر و در کنار کتابفروشیهای انقلاب تراکتهایی پخش شود که عمدتا منجر به کتابسازی میشود شاید چیز عجیبی نباشد؛ اما اینکه در نمایشگاه کتاب تهران این موضوع به این شکل و احتمالا بدون نظارت تبلیغ میشود جای تأمل دارد.