در سلسله جلسات بررسی ابعاد حقوقی بیانیه دوم انقلاب

روش‌های کارآمدسازی نظام در عرصه‌ رفع موانع حقوقی رونق تولید بررسی شد

روش‌های کارآمدسازی نظام در عرصه‌های رفع موانع حقوقی رونق تولید و تسهیل اشتغال در سلسله نشست‌های دوشنبه‌های گام دوم انقلاب مورد بررسی قرار گرفت. تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۱۵۷۷

روش‌های کارآمدسازی نظام در عرصه‌های رفع موانع حقوقی رونق تولیدبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی میزان، سلسله نشست‌های دوشنبه‌های گام دوم انقلاب با هدف شناسایی، تحلیل و بررسی و تهیه مجموعه راهکار‌ها و دستورالعمل رفع مشکلات حقوقی، قضایی ایران اسلامی با توجه به ابعاد حقوقی بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب به همت سازمان بسیج حقوقدانان کشور برگزار شد.

در این نشست با حضور نمایندگان مجلس و حقوقدانان روش‌های کارآمدسازی نظام در عرصه‌های رفع موانع حقوقی رونق تولید و تسهیل اشتغال مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی بهرامیان مسئول سازمان بسیج حقوق دانان با اشاره به اینکه سازمان بسیج حقوقدانان از بهار امسال سلسله نشست‌های گام دوم انقلاب اسلامی را تا بهار پیروزی انقلاب به منظور گفتمان سازی برگزار می‌کند، گفت: امیدواریم در این جلسات بتوانیم به گفتمان سازی بپردازیم و این امر را ایجاد کنیم تا یک راهبرد برای آینده نظام ترسیم شود.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب از ما خواسته است که گفتمان سازی انجام شود.

بهرامیان بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب بایسته‌های مسیر طی شده در یک نگاه را در جلوی چشم ما می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه آگاهی حقوقی مردم پایین است، اظهار کرد: به همین دلیل سازمان بسیج حقوق دانان سعی دارد در هزار و دویست مسجد آموزش حقوقی ارائه دهد. سطح پایین آگاهی حقوقی موجب افزایش اختلافات می‌شود.

محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با اشاره به موضوع جلسه گفت: حقوقدانان در این حیطه باید در جهت بسترسازی و ایجاد ساختار‌ها تلاش کنند چرا که سایر اقشار و دولت یا دستگاه‌ها نگاه معطوف به حیطه مسئولیت خود دارند، جامعه حقوقی می‌تواند در این حوزه ساعی باشد. ما باید در این حوزه این موضوع را با ایجاد قانون و مقرره مورد توجه قرار دهیم. این کار می‌تواند این موضوع را ماندگار کند و آن را از گزند فراموشی ایمن سازد.

وی افزود: باید تلاش کنیم بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان منشور 40 ساله آینده انقلاب مورد توجه قرار دهیم.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس تصریح کرد: سازمان بسیج حقوقدانان می‌توانند در این حیطه نقش آفرین باشند. در واقع آن‌ها می‌توانند در تحقق این بیانیه یک موتور محرکه برای جامعه باشد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان