جورج آر.آر مارتین پایان کتاب‌هایش را عوض نخواهد کرد

جورج آر.آر مارتین اجازه نمی‌دهد نارضایتی طرفداران فصل آخر «بازی تاج و تخت» Game of Thrones اچ‌بی‌او، طرح‌های از پیش تعیین شده‌ی او را از مجموعه کتاب‌هایش را عوض کند

جورج آر.آر مارتین اجازه نمی‌دهد نارضایتی طرفداران فصل آخر «بازی تاج و تخت» Game of Thrones اچ‌بی‌او، طرح‌های از پیش تعیین شده‌ی او را از مجموعه کتاب‌هایش را عوض کند. در حالی که فصل هشتم این سریال شبکه‌ی اچ‌بی‌او در ماه می به پایان رسید، مارتین هنوز دو جلد از کتاب‌های “بازی تاج و تخت” خود را منتشر نکرده است: “بادهای زمستان”‌ و “ رویایی از بهار”. مارتین در مصاحبه‌ای گفته است واکنش‌های شدید به پایان سریال اچ‌بی‌او تاثیری بر روی کتاب‌‌هایش نداشته است، حتی اگر بعضی از داستان‌‌های کتاب مشابه سریال باشند.

همچنین بخوانید:
آهنگساز «بازی تاج‌وتخت» از سفرش از وستروس به «وست‌ ورلد» می‌گوید

جورج آر.آر مارتین گفته است: “اینترنت بر تمام این قضایا تاثیر زیادی می‌گذارد، تاثیری که پیش از این وجود نداشته است. همانند قضیه‌ی پدر و مادر جان اسنو. با اینکه اشاره‌های اولیه‌ای در کتاب‌ها به پدر و مادر جان وجود داشت، از هر 100 خواننده فقط یک نفر می‌توانست به این موضوع پی ببرد. پیش از وجود اینترنت این موضوع هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کرد و 99 خواننده‌ی دیگر مطابق با کتاب جلو رفته و در نهایت از هویت پدر و مادر واقعی جان مطلع می‌شدند و با خود می‌گفتند:” چه پیچش داستانی جالبی”. اما در عصر اینترنت، حتی اگر یک نفر از این موضوع مطلع شود همان یک نفر این خبر را منتشر کرده و 99 نفر دیگر آن را خوانده و با خود فکر می‌کنند: “آها کاملا منطقی است”.

بادهای زمستان

در نتیجه پیچش داستانی که تمام مدت مشغول خلق آن بودی به همین راحتی لو می‌رود. بعد از آن است که وسوسه‌ای برای تغییر اتفاقات در کتاب‌های پیش‌رو سراغ شما می‌آید. با خود می‌گویید من خراب کردم و باید ایده‌ی دیگری را پیاده کنم. اما این کار اشتباه است چرا که شما از همان ابتدا برای یک پایان مشخص برنامه‌ریزی کرده بوده و اگر به خاطر اینکه کسی متوجه آن شده باشد و یا اینکه آن را دوست نداشته باشند، ناگهانی مسیر داستان را عوض کنید ساختار کلی داستان بهم می‌ریزد. در نتیجه من سایت‌‌های طرفداران را نمی‌خوانم. می‌خواهم کتاب را همان طوری که از ابتدا قصد داشتم، بنویسم. وقتی کتاب منتشر شود طرفداران می‌توانند آن را دوست داشته و یا دوست نداشته باشند.”

بازی تاج و تخت جورج آر.آر مارتین

جورج آر.آر مارتین بعد از پخش قسمت آخر «بازی تاج و تخت» در بلاگ خود به طرفداران اطمینان داد که تمام اتفاقات سریال مشابه با طرحی که او از دو رمان چاپ‌نشده‌اش دارد، نخواهد بود. این نویسنده نوشته بود:” مردم می‌پرسند چطور تمام می‌شود؟ پایان آن همانند سریال است؟ باید بگویم بله. و هم‌‌چنین نه. و هم‌چنین بله. و نه. و بله. و نه. و بله. این را از یاد نبرید که بستری که من در آن کار می‌کنم متفاوت با چیزی است که دیوید و دن در آن کار کردند.”
او در همان مصاحبه گفته است:” بله من سال‌ها پیش چیزهایی را به دیوید بنیاف و دن وایس گفتم. آن‌ها بعضی از آن ایده‌ها را در سریال گنجاندند.

دیوید بنیاف و دن وایس

اما در عین حال متفاوت است. من در حین نوشتن “بادهای زمستان” ایده‌های ثابتی را در ذهنم دارم و علاوه بر آن به این فکر می‌کنم که داستان به کدام سمت می‌رود. مثل این است که دو واقعیت در کنار هم وجود داشته باشند. من باید تمام تلاشم را کرده و نسخه‌ی خودم را بنویسم و این همان کاری است که در حال انجام آن هستم.”
طرفداران «بازی تاج و تخت» سال‌هاست منتظر انتشار کتاب جدید مارتین هستند. مارتین با گفتن این جمله نشان داده است که برنامه‌ای برای زمان انتشار کتاب “بادهای زمستان” ندارد: “در حال نوشتن کتاب هستم، وقتی منتشر می‌شود که تمام ‌شود.”
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی زک شارف در سایت www.indiewire.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان