طرز تهیه پیتزا بدون فر به سبک حرفه ای ها

در این مطلب برای علاقمندان به پخت انواع فست فود به شکل خانگی، طرز تهیه پیتزا بدون فر را آموزش می دهیم، بعد از یادگیری می توانید آن را به راحتی در منزل آماده کرده و لذت ببرید.

طرز تهیه پیتزا بدون فر به سبک حرفه ای ها

پیتزا یکی از فست فود های لذیذ و پر طرفدار در میان افراد مختلف می باشد که از تنوع زیادی برخوردار است و معمولا آن را درون فر طبخ می کنند، اما با این حال می توان آن را بدون استفاده از فر و به راحتی در منزل آماده نمایید، ازاین رو برای آشنایی با طرز تهیه پیتزا بدون فر به صورت مرحله به مرحله، پیشنهاد می کنیم با این بخش از آموزش آشپزی همراه شوید.

پیتزا یک غذای خوشمزه است که با طرز تهیه انواع مختلف آن از جمله پیتزا سبزیجات، پیتزا آلفردو و پیتزا مکزیکی در مطالب قبلی آشنا شدید. در صورتی که این فست فود در منزل تهیه شده و به جای کالباس از گوشت مرغ یا گوشت چرخ کرده استفاده شود، می توان از سلامت آن اطمینان حاصل کرد. از آنجا که خیلی از افراد ممکن است به فر دسترسی نداشته باشند، بنابراین ما در اینجا می خواهیم دستور پخت پیتزا بدون فر را آموزش دهیم.

دستور تهیه پیتزا بدون فر

مواد لازم

  • سوسیس، کالباس، پپرونی، مرغ یا گوشت پخته شده : 300 گرم
  • قارچ : یک پیمانه
  • فلفل دلمه ای : یک چهارم یک عدد
  • پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا : یک و نیم پیمانه
  • آبلیمو ترش تازه : 2 قاشق چای خوری
  • خمیر پیتزا آماده : یک عدد
  • سس گوجه فرنگی  : 3 قاشق سوپ خوری
  • ذرت پخته شده، زیتون و گوجه فرنگی گیلاسی : به میزان لازم

طرز تهیه پیتزا بدون فر

در اینجا قصد داریم دستور پخت پیتزای پپرونی را آموزش دهیم که کمی تند مزه است، در ابتدا همه مواد از جمله کالباس، سوسیس و مرغ یا گوشت را که استفاده از آنها می تواند به دلخواه شما باشد را به صورت ورقه ای خرد کرده، قارچ ها را هم به یک اندازه، به طوری که نه خیلی نازک باشد و نه خیلی ضخیم برش زده و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خُرد کنید.

روش تهیه پیتزا بدون فر

اکنون مقداری روغن را داخل ماهی تابه بریزید و بعد از اینکه روغن کمی داغ شد، پپرونی را داخلش ریخته و کمی تفت دهید تا سرخ و خوش رنگ شود، حال بعد از تفت دادن پپرونی آنها را از تابه خارج کرده و سپس قارچ را اضافه کنید، شعله را کمی زیاد کرده و در صورت دلخواه مقداری آب لیمو ترش به آن اضافه کنید، زیرا این کار از سیاه شدن قارچ ها جلوگیری می کند، زمانی که قارچ ها مقداری از آب خود را از دست دادند، می توانید فلفل دلمه ای را اضافه کنید و با همان حرارت بالا تفت دهید تا مقداری طلایی شوند، چون حرارت بالا باعث می شود، سریع تر پخته شده و خاصیت خود را از دست ندهند.

اکنون در این مرحله از طرز تهیه پیتزا بدون فر ، خمیر یا نان پیتزا را آماده می کنیم، بهتر است برای تهیه آن، از خمیر های آماده استفاده کنیم که برای ترد شدن نان یا خمیر می توان آن را کمی در روغن تفت داد و بعد ماهیتابه را از روی شعله بردارید.

آموزش پیتزا بدون فر

سپس گوجه فرنگی یا همان سس کچاب را بر روی خمیر پخش کنید، به طوری که تمام سطح آن را بپوشاند و بعد مقدار کمی پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا را بر روی سس بپاشید و سپس به ترتیب مواد میانی پیتزا را روی آن قرار می دهیم، این کار را با پپرونی شروع کرده و روی لایه نازکی از پنیر پیتزا می چینیم.

طرز تهیه پیتزا بدون فر

بعد از آن، مخلوط قارچ و فلفل دلمه ای را را به صورت یکنواخت بر روی ورقه های پپرونی قرار دهید، سپس باقیمانده پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا را روی مواد قبلی ریخته و سطح پیتزا را کاملا می پوشانیم. برای جذابیت بیشتر پیتزا می توانید با استفاده از چند ورقه پپرونی اضافه، کمی فلفل دلمه ای، چند برش زیتون و مقداری پودر آویشن تزیین نمایید.

طرز تهیه پیتزا بدون فر

اکنون زمان پخت پیتزا می باشد؛ بنابراین تابه ای را بر روی حرارت بسیار ملایم گاز قرار دهید، برای یکنواخت پخش شدن شعله می توانید از یک شعله پخش کن استفاده کنید، مقدار کمی روغن داخل تابه ریخته، درب تابه را ببندید و اجازه دهید با همان حرارت ملایم پنیر های پیتزا به آرامی آب شود، هنگامی که همه پنیر ها آب شود، پیتزا آماده شده و می توانید از روی حرارت بردارید، سپس از داخل تابه خارج کرده و درون یک ظرف و یا روی تخته قرار دهید، سپس آن را به وسیله یک کاتر برش زده و سرو نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان