نخوردن این غذاها به سلامتی شما و محیط زیست کمک خواهد کرد

یافته‌ها نشان می‌دهند که سبزیجات، میوه‌ها، آجیل‌ها، غلات سبوس‌دار، روغن زیتون و ماهی‌ها، خطر ابتلا به مرگ و بیماری را در هنگام مصرف به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی منظم کاهش می‌دهند.

نخوردن این غذاها به سلامتی شما و محیط زیست کمک خواهد کرد

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خوردن مواد غذایی صحیح و سالم نه تنها برای شما مفید است بلکه برای سیاره زمین نیز بسیار اهمیت دارد.

یافته‌ها نشان می‌دهند که سبزیجات، میوه‌ها، آجیل‌ها، غلات سبوس‌دار، روغن زیتون و ماهی‌ها، خطر ابتلا به مرگ و بیماری را در هنگام مصرف به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی منظم کاهش می‌دهند.

این مواد غذایی، همچنین کمترین اثر منفی بر روی محیط زیست را دارند.

از طرف دیگر، گوشت قرمز خطر مرگ شما را افزایش می‌دهد و برای محیط زیست وحشتناک است.

دیوید تیلمن، نویسنده مطالعه، رئیس محیط زیست دانشگاه مینه سوتا گفت: “به نظر می‌رسد الگوی گسترده‌ای وجود داشته باشد که رژیم‌های غذایی سالم برای افراد باعث مشکلات کمتری در محیط زیست می‌شوند.”

برای این مطالعه، تیلمن و همکارانش، سلامت نسبی 15 نوع مواد غذایی برای انسان را مورد بررسی قرار دادند. آنها بررسی کردند که چگونه هر گروه غذایی بر خطر مرگ و میر، و همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان روده بزرگ، دیابت و سکته مغزی تأثیر می‌گذارد.

سپس محققان با در نظر گرفتن شرایط زیر، تأثیرات زیست محیطی هر یک از این مواد غذایی را محاسبه کردند:

  • مقدار زمین و آب مورد نیاز
  • انتشار گازهای گلخانه ای در طول تولید
  • میزان آلودگی اسیدی تولید شده
  • از دست رفتن مواد مغذی هر ماده غذایی در حین تولید

گوشت قرمز بیشترین تأثیر منفی در محیط زیست را به دنبال داشت، پس از آن مرغ در جایگاه دوم، سپس تخم مرغ، ماهی و لبنیات بود.

دلیلش این است که برای تولید چنین مواد غذایی نیاز به محصولات زراعی زیادی برای تغذیه حیوانات است چنین اقداماتی تأثیرات بد زیست محیطی را بر روی هم قرار می‌دهد.

علاوه بر تمام تاثیرات منفی بر روی محیط زیست که به دلیل رشد و پرورش حیوانات ایجاد می‌شود، باید برای این حیوانات مواد غذایی نیز تولید کنید که این امر به تأثیر کلی آنها می‌افزاید. علاوه بر این، گاوها و سایر حیوانات نشخوارکننده مقدار نسبتاً زیادی گاز متان را از طریق باد شکم آزاد می‌کنند که این یک گاز قوی گلخانه‌ای است. آنها همچنین نیاز بالایی به آب و زمین دارند.

دام‌ها و مرغ‌ها همچنین فضولات زیادی ایجاد می‌کنند که می‌تواند به داخل آب‌های اطراف رود رفته و باعث شکوفه زدن جلبک‌های سمی شود.

همچنین محققان دریافتند که گوشت قرمز به طور قابل توجهی خطر مرگ و میر یا ایجاد یک بیماری اساسی در انسان را افزایش می‌دهد.

این مطالعه نشان می‌دهد که ماهی، مرغ و لبنیات، با وجود تأثیرات منفی زیست محیطی‌شان، نسبتاً بهتر از گوشت قرمز هستند. ماهی به دلیل صید بیش از حد و شیوه‌های پرورش ماهی، آسیب شدیدی به محیط زیست وارد می‌کند.

نتایج نشان داده که سبزیجات، میوه‌ها، غلات سبوس دار، آجیل، لوبیا و سیب زمینی همه برای شما و هم برای محیط زیست مفید هستند.

نتایج حاصل از این مطالعه با شواهد در حال رشد مطابقت دارد که نشان می‌دهد غذاها و رژیم‌های غذایی سالم باعث آسیب کمتری به محیط زیست می‌شوند. البته در میان موادی مانند شیرینی‌ها، تنقلات پر نمک، کوکی‌ها، کیک‌ها، دونات‌ها، آب نبات‌ها، بستنی و چیپس استثنا وجود دارد. این مواد ناسالم هستند اما تأثیر زیست محیطی نسبتاً کمی دارند.

محققان دریافتند که نوشیدنی‌های شیرین شده با قند برای سلامتی شما مناسب نیستند، اما آنها دریافتند که مراحل تولید، از تولید نیشکر گرفته تا اضافه کردن آن در مواد غذایی، آسیب کمی بر محیط زیست می‌گذارد.

به طور کلی، افراد آگاه از محیط زیست می‌توانند با خوردن مواد غذایی صحیح، هم به خود و هم به اطرافیان و محیط زیست خود کمک بزرگی کرده باشند.

به یاد داشته باشید که کدام غذاها سالم‌تر هستند، و بعد از آن خوشمزه‌ترین روش‌های طبخ آنها را پیدا کنید تا این مواد غذایی سالم را با اشتهای کامل میل کنید.

گرچه مرغ برای محیط زیست خوب نیست اما به اندازه گوشت قرمز بد نیست. اگر شما به جای گوشت گاو و گوسفند، مرغ بخورید، این امر سلامتی شما را بهبود می‌بخشد و به محیط زیست کمک خواهد کرد. اساساً، رهایی از تنها یک وعده گوشت گاو در روز، یک همبرگر یا هر آنچه که ممکن است، منجر به کاهش قابل توجه خطرات سلامتی شما و زیست محیطی می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان