وبلاگ مشرق

"القای ناکارآمدی دولت" زیر عبای روحانی!/ جیب چاق مدیران شهرداری، ذهن فقیر شورای شهر و "عدالت"

یک فعال زن در اردوگاه اصلاح‌طلبان درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ گفته است: نباید به جامعه القا کنیم که رئیس‌جمهور از پیش مشخص شده است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

چرا دستور رئیس‌جمهور، یک و نیم ماه بر زمین مانده است؟

"القای ناکارآمدی دولت" زیر عبای روحانی!

رئیس‌جمهور حسن روحانی روز سه‌شنبه گذشته در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در زمینه اهداف شوم کوتاه مدت و بلند مدت دشمنان دیرینه ملت ایران برای جلوگیری از پیشرفت اقتصادی کشور، گفت: بر این مبنا دو جریان تحریف و تحریم همزمان به دنبال محقق کردن این هدف از طریق توقف حرکت اقتصادی کشور و "سیاه‌نمایی" نسبت به دستاوردها و یأس نسبت به آینده هستند.

به گزارش ایلنا، رئیس جمهور ناامید کردن مردم و تضعیف رزمندگان خط مقدم جبهه نبرد اقتصادی را از نمونه‌های عملکرد جریان تحریف در یک جنگ فرساینده، هوشمند و سخت اقتصادی به عنوان ستون پنجم دشمن دانست و افزود: با توجه به آشکار شدن نشانه‌های شکست و عدم موفقیت دشمن در تحقق اهداف اساسی جنگ اقتصادی، القای ناکارآمدی دولت و نظام و تحریف توانایی‌ها و انکار یا ضعیف جلوه دادن موفقیت‌های بزرگ کشور و ملت، محور اصلی جنگ روانی دشمنان است.

آقای روحانی با اشاره به تلاش جریان مرموز ناامید ساز و تحریف برای مانع‌تراشی‌های اقتصادی در دوران تحریم و ترسیم آینده مبهم و غیرواقعی از وضعیت کشور، تصریح کرد: در حالی که تحریم کنندگان و دشمنان این ملت و سرزمین بیش از همه شکست خود را شاهدند، ترویج پی‌درپی شایعات، سیاه نمایی از طریق ارائه آمار و اطلاعات نادرست و القاء ناتوانی و ناکارآمدی و شکاف میان مسوولان و قوای کشور و مهمتر از همه ایجاد فاصله میان مردم و مسوولان، به نوعی حرکت در راستای تحقق توطئه دشمنان علیه کشور و نظام است.[1]

*ما نمی‌دانیم اینکه آقای روحانی در سال هفتم صدارتش بالاخره متوجه خطر سیاه‌نمایی، ناامیدسازی و ناکارآمدی شده است، جای خشنودی دارد یا تأسف!

خشنودی از این باب که معلوم شد هشدارهای چندین ساله ما به فضل الهی درست بوده است و تأسف از این باب که تمام این رخدادها درست در زیر عبای آقای روحانی رخ داده و همچنان نیز ادامه دارند...

ما به رئیس‌جمهور محترم عرض می‌کنیم اگر می‌خواهند دقیقا و عمیقا با سیاه‌نمایان و ناامیدسازان آشنا شوند؛ نگاهی به اظهارات اطرافیان خود طی سال‌های گذشته تا امروز بیاندازند و ببینند که معاون اول ایشان چگونه کشور را در "شرایط ته درّه" توصیف کرد، سخنگوی دولت ایشان چگونه از احتمال شکست ایران از کرونا حرف می‌زند، در مرکز بررسی‌های استراتژیک ایشان چطور پیرامون اغتشاش میلیونی علیه نظام اسلامی تئوری‌پردازی می‌شود، مقام منصوب ایشان در وزارت کشور که در "ستاد تبلیغات اقتصادی" مسئولیت داشت چگونه خود تندتر از دیگران از گرسنگی و غیر قابل قبول بودن شاخص‌ها حرف می‌زد و رسانه‌های منتسب به دولت نیز چگونه بر طبل ناامیدی کوفتند...

ما از باب ارائه کارنامه به آقای روحانی عرض می‌کنیم که بارها و بارها این سؤال را پرسیدیم که "چرا لیست بلندبالایی از مقامات و رسانه‌های دولت در صف اول سیاه‌نمایی و دعوت مردم به آشوب دیده می‌شود؟!"

و این سؤال ظاهرا غامض ما آنقدر بی‌پاسخ ماند تا اینکه امروز شاهدیم مقام دوم کشور پس از برخورد با آسیب‌ها؛ پیرامون آنها هشدار می‌دهد...

در بحث "ناکارآمدی دولت مشترک اعتدالیون و اصلاح‌طلبان" هم سخن و شکوه بسیار است!

تا آنجا که ما می‌دانیم، از بین منتقدان مشفق کسی قصد القای یک مفهوم غلط علیه دولت محترم را ندارد اما بایستی این یک نکته را به رئیس‌جمهور محترم معروض داشت که از دستور صریح اولیه شخص ایشان پیرامون لزوم نظارت بر قیمت‌ها "بیش از یک ماه و نیم" گذشته است.[2]

پس چرا هیچ اتفاقی و دقیقا هیچ اتفاقی رخ نداده؟! و آیا این مصداق بارز ناکارآمدی هست یا خیر؟!

جالب آنکه در زمینه نظارت بر قیمت‌ها تجربیاتی وجود دارد که نشان می‌دهد در یک فرایند درست و با معاضدت قوه قضائیه؛ حتی شاهد کنترل قیمت تنها در ظرف چند روز هم بوده‌ایم...[3] اما گویا در پیرامون آقای روحانی آنقدر که تلاش و تقلا برای تئوری‌پردازی برای اغتشاش میلیونی علیه نظام وجود دارد[4]؛ عزمی برای نظارت بر قیمت‌ها و اجرای دستور رئیس‌جمهور وجود ندارد!

***

شهربانو امانی:

نباید به جامعه القا کنیم که رئیس‌جمهور از پیش مشخص شده است!

شهربانو امانی، از فعالان اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران در بخشی از مصاحبه با شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی اظهار کرده است: یکی از علت‌هایی که مردم در انتخابات اسفندماه شرکت نکردند عدم اعتماد به دستگاه‌هاست که نشان از بی‌درایتی بعضی افراد در برخی نهادها است. باید برای هر انتخاباتی شرایطی به جامعه القا شود که مردم بدانند و اطمینان پیدا کنند که رای آنها سرنوشت‌ساز است همه این موارد هم به نحوه برگزاری انتخابات بستگی دارد و اینکه آیا اجازه می‌دهند رقابت سیاسی در شکل و ابعاد واقعی آن شکل بگیرد یا خیر چرا که برخی عقیده دارند اهمیتی ندارد مردم در انتخابات مشارکت پایین داشته باشند یا بالا و اگر بخواهند با این ایدئولوژی پیش بروند پیامدهای خوبی برای کشور ندارد.

او می‌افزاید:

"نباید به جامعه القا کنیم که رئیس‌جمهور از پیش مشخص شده است. رئیس‌جمهور به‌عنوان اولین مقام اجرائی کشور باید توسط مردم انتخاب شود و در این صورت آنها را که صاحبان کشور هستند در سرنوشت سیاسی خودشان دخالت بدهیم."[5]

*عدم حضور کسانی از مردم در انتخابات اسفند ماه یک دلیل اصلی و دو دلیل فرعی داشت.

دلیل اصلی همان "تحریم انتخابات توسط اصلاح‌طلبان" و تشویق مردم به عدم حضور بود.

رفتاری شریرانه و مستوجب اشد مجازات که البته متأسفانه مورد رصد خواص کشور قرار نگرفت و اصلاح‌طلبان هم توانستند در انجام پروژه شوم خود موفق شوند.

و دلایل فرعی هم بروز کرونا ویروس بود بعلاوه ناکارآمدی تفکر اصلاح‌طلبان در دولت، مجلس و شورای شهر که افرادی از مردم را نسبت به انتخابات دلسرد کرد.

بماند که افراد دلسرد نیز بایستی به همین دلیل ساده در انتخابات اسفند شرکت می‌کردند که افرادی دیگر و با تفکری دیگر بر مناصب قرار گیرند تا آسمان همیشه یکرنگ نباشد.

اظهارات خانم امانی مبنی بر اینکه "نباید به جامعه القا کنیم که رئیس‌جمهور از پیش مشخص شده است" نیز رسوبات بیماری ژنتیکی اصلاح‌طلبان مبنی بر ناسالم بودن انتخابات یا انتصابات بودن انتخابات است که البته جز تأملات امنیتی نباید وقعی به آن گذاشت.

خاصّه اینکه در حال حاضر آقای روحانی در ایران رئیس‌جمهور است و او گزینه آرمانی و مورد حمایت اصلاح‌طلبان نیز بوده است که برگزاری انتخابات 1400 را نیز بر عهده دارد.

***

جیب چاق مدیران شهرداری، ذهن فقیر شورای شهر و "عدالت"

محمود میرلوحی، فعال اصلاح‌طلب و رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران به تازگی در یک گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا توضیحاتی را پیرامون علت کم شدن مقطعی حقوق برخی کارمندان نگهبانی شاغل در شهرداری ارائه کرد و از سخت بودن شرایط بودجه‌ای شهرداری سخن گفت.

معاون شهردار تهران نیز درباره این مقوله مصاحبه و توضیحاتی را ارائه کرده است.[6]

مع‌الوصف آقای میرلوحی در بخشی از مصاحبه با ایلنا و در پاسخ به این سؤال که "چرا از تنخواه مدیران در این مدت کسر نشده و یا با توجه به سقف درآمدی مدیران از حقوق آنها کسر نشده است و کارمندان رده پایین‌تر باید شرایط سخت اقتصادی شهرداری را تجربه کنند؟" گفته است:

"بر فرض هم که به مدیران حقوقی پرداخت نشود، مساله 120 هزار نفر حقوق بگیر شهرداری که حل نمی‌شود. حقوق‌ها در حال پرداخت است و کسی قصد ندارد که حقوق کارگران را پرداخت نکند. اختلافاتی در هماهنگی با نظامات بیرونی و تعیین حقوق کارگران وجود دارد که هر ساله هست و سروسامان دادن آن نیز زمانبر است و مساله‌ای نیست که مربوط به یک سال باشد و هر ساله با توجه به مسائلی که در تعیین حداقل حقوق کارگران وجود دارد، این قبیل مسائل رخ می‌دهد."[7]

*اظهارات میرلوحی درباره کم نشدن حقوق مدیران شهرداری در شرایط سخت بودجه‌ای این نهاد؛ به دلیل عدم فهم او و هم‌مسلکانش در شورای شهر و شهرداری از مفهوم "عدالت" است.

بله! مشکل شهرداری (فرض بر صحت ادعای میرلوحی) با کسر از حقوق مدیران این نهاد کاملا مرتفع نمی‌شود اما تلاش برای بسط عدالت که می‌شود...

همانطور که ساده‌زیستی مقام معظم رهبری برای همراهی با مشکلات مردم نیز مادام که دولت اراده‌ای نداشته باشد، مشکل خاصی را رفع نخواهد کرد اما مردم به عدالت شخص رهبرشان دلگرم شده‌اند و می‌دانند رهبری هم مثل آنها زیست می‌کند و درگیر تصمیمات رئیس‌جمهور است.

حقیقتی که میرلوحی و دوستان او در ستاد هسته سخت اصلاحات نمی‌دانند و به جای وقت گذاشتن برای فهم بهتر در مقوله عدالت؛ بیشتر به فکر پرونده‌سازی علیه قالیباف، تحریم انتخابات، بسترسازی برای اعتراضات خیابانی و همواره کردن مسیر برای اعتراض علیه رهبری نظام هستند!

بایستی در اینجا تأکید کرد که زدودن چنین تفکراتی از منصه‌های اجرایی کشور در مجلس، شورای شهر و دولت که نسبت به مقولاتی مثل عدالت فقیر هستند و لکنت دارند؛ البته به رأی خوب مردم در انتخابات‌ها بستگی دارد.

***

1_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-949436

2_https://www.alef.ir/news/3990329039.html

3_mshrgh.ir/1095404

4_mshrgh.ir/836280

5_http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/294117

6_ https://www.yjc.ir/00VAk7

7_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-945672

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان