طرز تهیه شکلات تلخ با بهترین دستور تهیه

شکلات یکی از خوشمزه ترین خوراکی ها می باشد .در گذشته فقط از شکلات درانواع نوشیدنی ها استفاده می کردند ولی امروزه مصارف گوناگونی دارد. دراین مطلب شما کدبانوهای عزیز را با طرز تهیه شکلات تلخ آشنا خواهیم کرد.

طرز تهیه شکلات تلخ با بهترین دستور تهیه

شکلات یکی از خوراکی های لذیذ و خوشمزه است. استفاده از این خوراکی خوشمزه با طعم های متنوع بستگی به ذائقه هر فرد دارد که چه شکلات با چه طعمی استفاده کند. در مطالب گشته با نحوه ساخت شکلات تخته ای، شکلات صبحانه و شکلات روی کیک آشنا شدیم. اما شکلات تلخ، شکلاتی است که نسبت به سایر شکلات ها برای بدن بسیار مفید می باشد که در این مطلب با آموزش درست کردن این شکلات پرطرفدار و پرفایده می پردازیم.

شکلات تلخ سبب کاهش کلسترول، جلوگیری از کاهش عملکرد ادراکی و کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی می باشد و در برابر اشعه های پرتو خورشید از پوست بدن محافظت می کند. هر چقدر مقدار کاکائو موجود در شکلات تلخ بیشتر باشد بدلیل دارا بودن آنتی اکسیدان بیشتر برای بدن مفید است. در تهیه شکلات تلخ هم می توانید از شکلات تخته ای آب شده  و هم از سس شکلاتی که براحتی می توانید با پودر کاکائو، قهوه و شیر تهیه کرد استفاده کنید.

طرز تهیه شکلات تلخ

مواد لازم

  • تخم مرغ :یک عدد متوسط
  • پودر قند یا شکر ساییده شده :3/4 فنجان
  • بیسکویت ساده: دویست گرم
  • گردو: 2/4 فنجان
  • کره: 1/2 فنجان
  • پودر کاکائو: 1/4 فنجان
  • قهوه ترک: 1.5 قاشق چای خوری
  • وانیل: به مقدار خیلی کم
  • پودر نارگیل و پسته: به مقدار لازم

مواد اولیه برای تهیه شکلات تلخ

طرز تهیه شکلات تلخ

برای درست کردن شکلات تلخ ابتدا کره را در ظرف مناسب به روش بن ماری یا روی حرارت  ذوب کنید و بعد از برداشتن از روی حرارت، پودر کاکائو و قهوه را اضافه کرده بعد ظرف را روی حرارت بگذارید و تخم مرغ را به مواد اضافه کنید تا بوی خامی ندهد.

دستور تهیه متفاوت شکلات تلخ

در این مرحله از طرز تهیه شکلات تلخ, ظرف را از روی حرارت کنار بگذارید و پودر قند، بیسکویت خردشده و وانیل را اضافه کنید تا مخلوط مواد به صورت خمیر در آید و اگر چنانچه کمی مواد سفت باشد می توانید از شیر استفاده کنید تا براحتی به شکل خمیر در آورید.

طرز تهیه شکلات تلخ

سپس از خمیر شکلات بادست به اندازه یک گلوله بردارید و بشکل توپک های کوچک گرد کنید و یا از قالب های دلخواه استفاده کنید و شکلات را در پودر نارگیل یا پسته بغلتانید.

روش تهیه کردن شکلات تلخ در منزل

آموزش تهیه شکلات تلخ موزاییکی

کودکان علاقه بسیار زیادی به انواع شکلات دارند بنابراین می توان برای خوشحال کردن آن ها شکلات مورد دلخواه آن ها را با طعم و مزه ای که دوست دارند در شکل زیبا تهیه کرد. پخت و سرو شکلات خانگی به دلیل عدم استفاده از مواد نگهدارنده و اسانس می تواند برای کودکان و حتی بزرگ ترها از سلامت بیشتری برخوردار باشد.

مواد لازم:

  • پودر کاکائو: یک و نیم لیوان
  • کره یا روغن جامه: نصف لیوان
  • شکر نرم ساییده شده: یک لیوان
  • مغز بادام یا پسته یا گردو یا فندق: یک لیوان

دستور پخت:

در این روش پخت چنانچه از کره استفاده می نمایید باید ابتدا دوغ کره را بگیرید برای این منظور باید کره را درون ظرفی بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید، زمانی که کره باز شد دوغ آن را خارج کنید.

پودر کاکائو را به کره اضافه نمایید و به طور مرتب هم بزنید تا طعم خامی آن از بین برود.

در مرحله بعدی ظرف را بر روی بخار آب جوش قرار دهید(روش بن ماری) و بعد شکر را به آن بیفزایید و 10 دقیقه به آن زمان دهید تا شکر به طور کامل ذوب شود و در آن حل شود و در این مدت آن را مدام هم بزنید.

شکلات آماده شده را درون قالب بریزید و یا اینکه داخل یک سینی را به چند قطره روغن آغشته کنید و شکلات آماده را داخل سینی بریزید و سطح آن را به طور یکدست صاف کنید، قطر شکلات باید در حدود 3 میلی متر باشد.

سپس مغزهای گردو، بادام، پسته و … را به طور یکنواخت بر سطح شکلات بریزید(به دلخواه می توانید فقط از یک نوع مغز استفاده کنید و یا مخلوطی از مغزها را مورد استفاده قرار دهید) و آن را برای خنک شدن و بستن درون یخچال بگذارید.

زمانی که شکلات سفت و سرد شد به آرامی و با دقت برش بزنید و درون ظرف شکلات خوری بریزید و میل نمایید.

طرز تهیه شکلات تلخ موزاییکی

شما می توانید با استفاده از دستور تهیه شکلات تلخ این خوراکی بسیار خوشمزه را در منزلتان تهیه نمایید و برای اعضای خانواده و یا در مجالس و مهمانی های خود سرو نمایید.در صورت تمایل برای تهیه انواع شکلات می توانید به مجله آرگا مراجعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان