طرز تهیه لازانیا رولی لذیذ و پرطرفدار

در طرز تهیه لازانیا رولی همانند طرز تهیه لازانیا عمل می کنیم با این تفاوت که هرکدام از برگه های لازانیا را با مواد درون آن جداگانه رول می نماییم تا دیگر احتیاجی به برش لازانیا و ریختن مواد از درون آن نباشد. براحتی می توانید لازانیا رولی یا به عبارتی دیگر لقمه ای را در مجالس و مهمانی ها سرو نمایید.

طرز تهیه لازانیا رولی لذیذ و پرطرفدار

ساخت لازانیا رولی بسیار ساده می باشد زیرا طبق طرز تهیه لازانیا، آماده می گردد فقط  اینکه ورق های لازانیا به جای اینکه به صورت طبقه ای روی یکدیدگر قرار گیرند، هر کدام از ورقه ها با مواد درون آن رول می گردد و سپس درون فر قرار داده می شوند. که در این صورت در سرو  لازانیا و برش آن دیگر هیچ مشکلی نخواهید داشت.

طرز تهیه لازانیا رولی

برای پخت لازانیا رولی یا همان لازانیا لقمه ای همانطور که می دانید نیازمند سس و موادی هستید که آن را بر روی لازانیا قرار دهید. معمولا برای مواد آن از گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه ای، قارچ، پیاز و … و برای سس آن از رب گوجه فرنگی، سیر و ادویه های دلخواه چون فلفل و آویشن و … استفاده می گردد. و برای روی مواد از پنیر پیتزا یا پنیر موزارلا استفاده می شود. شما می توانید با توجه به ذائقه خود از سس سفید، سس بشامل و همچنین سس های دیگر استفاده نمایید.

مواد لازم:

  • لازانیا: یک بسته
  • گوشت چرخ کرده: 300 گرم
  • فلفل دلمه ای: یک عدد
  • سیر: دو حبه
  • پیاز: یک عدد
  • رب گوجه فرنگی: سه قاشق غذاخوری
  • جعفری خرد شده: یک قاشق غذاخوری
  • آویشن: یک قاشق چایخوری
  • روغن، نمک و فلفل: به میزان لازم
  • پنیر پیتزا: به میزان کافی

طرز تهیه لازانیا رولی:

طرز درست کردن لازانیا به روش رول

در مرحله اول طرز تهیه لازانیا رولی پیاز را نگینی خرد کرده و در مقداری روغن تفت دهید. وقتی پیازها کمی طلایی شدند، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید تا وقتی که رنگ گوشت تغییر کند. سپس فلفل دلمه ای ها را که در قطعات کوچک خرد نموده اید، اضافه نمایید، بعد از کمی تفت دادن، آویشن، جعفری و نمک و فلفل آن را اندازه نمایید.

سپس در ظرفی جداگانه رب گوجه فرنگی را با مقدار کمی روغن تفت داده و سپس سیر را له کرده به آن بیافزایید، سپس مقدار کمی آب درون آن ریخته، بگذارید بجوشد و سس آماده گردد. سپس سس را به مواد دیگر اضافه نمایید( کمی از سس را نگه دارید) مجددا نمک و فلفل آن را اندازه نمایید.

طرز تهیه لازانیا رولی

طرز تهیه لازانیا رولی خوشمزه

در این مرحله از طرز تهیه لازانیا رولی, ورقه های لازانیا را در آب در حال جوش به همراه مقدار کمی روغن و نمک بگذارید به مدت 10 دقیقه تا نرم گردند، سپس آبکش نموده و یکی یکی روی سطحی صاف قرار دهید و از موادی که آماده کرده اید روری آن بریزید ( زیاد نریزید تا در هنگام رول کردن، مواد از کناره های آن بیرون نریزد) و به مقدار کافی پنیر پیتزا روی آن پخش نمایید. سپس از یک طرف شروع به رول کردن کنید.

درست کردن لازانیا به شکل رول شده

به همین ترتیب ورقه های دیگر را نیز رول نمایید. سپس در ظرف مخصوص ابتدا سسی را که کمی از آن باقی ماند را بریزید. سپس لازانیا های لقمه ای را بچینید و بعد از آن مواد باقیمانده  را روی آن بریزید، همچنین به مقدار کافی پنیر پیتزا روی آن پخش کنید و سپس درون فر که قبلا با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم نموده اید به مدت تقریبا نیم ساعت تا 45 دقیقه بگذارید تا بپزد.

   روش تهیه لازانیا رولی

روش تهیه لازانیا رولی با گوشت چرخ کرده

لازانیا رولی علاوه بر ظاهر زیبای خود از طعم عالی و خوشمزه ای نیز برخوردار است و می توان آن را به روشهای مختلف و مواد متنوعی تهیه کرد، برای یادگیری دستور پخت لازانیای رولی با گوشت چرخ کرده در ادامه همراه ما شوید.

دستور طبخ لازانیا رولی

مواد لازم

  • گوشت چرخ کرده بدون چربی/ 200 گرم
  • روغن زیتون/ 4 قاشق غذا خوری
  • پیاز خرد شده ریز/ یک چهارم پیمانه
  • سیر/ 3 حبه
  • کنسرو گوجه/ یک عدد
  • ریحان تازه/3 قاشق غذا خوری (2 قاشق چای خوری ریحان خشک)
  • نمک و فلف سیاه تازه/ مقدار لازم
  • پنیر ریکوتا/ یک بسته 200 گرمی
  • تخم مرغ/ یک عدد
  • جعفری تازه/ 3 قاشق غذا خوری
  • پنیر موزارلا/ دو و نیم پیمانه
  • پنیر پارمزان تازه و رنده شده/ یک پیمانه
  • نمک/ یک چهارم قاشق چای خوری
  • نودل لازانیا خام/ 12 عدد

دستور تهیه لازانیا رولی

در شروع کار، ابتدا فر رادر دمای 180 درجه سلسیوس گرم کنید. سپس یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را داخل تابه نچسب بریزید و آن را روی حرارت متوسط به بالا بگذارید و بعد گوشت چرخ کرده و پیاز را داخل آن تفت دهید، در حین پختن نیز می توانید آن را هم بزنید تا زمانی که گوشت به رنگ قهوه ای درآید.

در مرحله بعدی مخلوط گوشت و پیاز را از روغن جدا کرده و داخل غذاساز بریزید، 5 دقیقه آن را روشن کنید تا زمانی که به صورت تکه های کاملا ریز درآید.

سپس مخلوط گوشت را مجددا به داخل تابه برگردانید و گوجه های خرد شده را به آن بیفزایید، اکنون سیر رنده شده، ریحان، اورگانو و یک قاشق غذا خوری روغن زیتون اضافه کنید و هم بزنید، نمک و فلفل را نیز به سس بیفزایید و درب ظرف را بگذارید تا با حرارت پایین به آرامی بپزد و آماده شود.

در مرحله بعدی طرز تهیه لازانیا رولی، نوبت آماده کردن ورقه های لازانیا می باشد که برای این منظور در داخل قابلمه ای از آب جوش مقدار یک قاشق چای خوری نمک و دو قاشق غذا خوری روغن زیتون بریزید و و ورقه ها را داخل آن بیندازید تا کمی نرم و دندانگیر شوند.

دستور تهیه لازانیا رولی عالی

بعد از پخت پاستا ها، آنها را آبکش کرده و در داخل یک سینی که با کاغذ مومی پوشانده شده و یا با روغن چرب شده است، به صورت یک لایه و مرتب بچینید.

 

اکنون در داخل یک کاسه بزرگ مخلوطی از تخم مرغ، پنیر ریکوتا، یک چهارم قاشق چای خوری نمک و یک چهارم قاشق چای خوری فلفل را تهیه کنید و به خوبی با هم ترکیب نمایید، می توانید این کار را در حین پختن پاستا انجام دهید.

جعفری تازه را نیز به مخلوط قبلی اضافه کنید و بعد 2 پیمانه پنیر موزارلای رنده شده و سه چهارم از پنیر پارمزان را بیفزایید و دوباره مخلوط را به خوبی هم بزنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند.

آموزش تهیه لازانیا رولی

یک سوم سس گوشت را داخل ظرف فر بریزید و به صورت یکسان روی آنها پهن کنید و بعد یک چهارم پیمانه مخلوط پنیری را به طور یکسان روی ورقه های لازانیا پهن کنید و نیز یک قاشق غذا خوری سس گوشت را بر روی لایه پنیری پخش شده روی پاستا بریزید.

نحوه تهیه لازانیا رولی

اکنون ورقه های لازانیا چیده شده در داخل سینی را رول کرده و بعد آنها را در داخل ظرف مخصوص فر در کنار هم مرتب کنید.

 

روش تهیه لازانیا رولی

سپس روی ظرف را با فویل بپوشانید، البته مواظب باشید که فویل روی پنیر قرار نگیرد تا به آن نچسبد، حدود 35 دقیقه زمان برای پختن و آماده شدن پیتزا های رولی کافی می باشد، سپس می توانید آنها را با جعفری و ریحان تازه خرد شده تزیین کرده و سرو کنید، همچنین در صورت تمایل علاوه بر ریحان و ارگانو می توانید از مقدار کمی آویشن، رزماری و دانه رازیانه خرد شده استفاده کنید.

طرز تهیه لازانیا رولی لذیذ

امیدواریم از دستور ساخت لازانیا رولی نهایت استفاده را برده باشید، و  لازانیا را براحتی به شیوه رول شده تهیه نمایید. برای آشنایی با طرز تهیه انواع لازانیا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان