طرز تهیه تارت سیب خوشمزه با دستور پخت اصلی

تارت به عنوان یک شیرینی خوشمزه و دلچسب می تواند یک میان وعده عالی باشد. مربای داخل این تارت نقش مهمی در طعم تارت دارد. در این مطلب ما طرز تهیه تارت سیب را به شما پیشنهاد می کنیم.

طرز تهیه تارت سیب خوشمزه با دستور پخت اصلی

تارت یک نوع شیرینی بسیار خوشمزه است که از مواد پر کننده تهیه می شود. خمیر این نوع شیرینی با خمیر سایر شیرینی های متفاوت است. تارت میوه ای از جمله تارت هایی با طعم بی نظیر است. در این مطلب ما یکی از تارت های میوه ای یعنی طرز تهیه تارت سیب را به شما آموزش می دهیم.

تارت ها بسته به اینکه از چه موادی پر می شوند، نام گذاری می شوند. به عنوان مثال تارت شکلاتی از شکلات پر شده است. همچنین علاوه بر میوه ها می توانید بسته به ذائقه و سلیقه خود از سایر مواد پر کننده برای تارت بهره ببرید.

مواد  لازم

  • آرد: 300 گرم
  • کره: 200 گرم
  • شکر: 100 گرم
  • کره: 100 گرم
  • وانیل: یک سوم پیمانه
  • آب: سه قاشق غذاخوری
  • زرده تخم مرغ: سه عدد
  • نمک: یک چهارم قاشق چای خوری
  • سیب: به میزان لازم

طرز تهیه تارت سیب خوشمزه

فر را با دمای 180 درجه گرم کنید. در ابتدای کار آرد و نمک را در کاسه ای ریخته و مخلوط کنید. آن گاه کره 200 گرمی را از داخل یخچال بیرون بیاورید. این قالب کره را به صورت مکعب های کوچکی برش بزنید. حالا این مکعب های کره را به آرد اضافه کنید. مخلوط کره و آرد را با نوک انگشتان مالش دهید تا به صورت دانه های شن شود.

میکس آرد و کره

زرده ی تخم مرغ را مخلوط کنید و آن گاه سه قاشق آب را به آن اضافه کنید. مخلوط تخم مرغ و آب را به سایر مواد اضافه کنید. با انگشتان دست مواد را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را درون کیسه فریز قرار داده و اجازه دهید به مدت یک ساعت در یخچال باقی بماند.

در مرحله بعدی طرز تهیه تارت سیب، سیب ها را پوست بگیرید و به صورت ورقه های نازک ببرید. ورقه های سیب را برای جلوگیری از سیاه شدن در مخلوطی از آب لیمو و آب سرد قرار دهید.

قالبی که برای تارت در نظر گرفته اید را بردارید و با کره چرب کنید. خمیر را از یخچال بیرون آورید و روی یک کاغذ روغنی یا وردنه باز کنید. کف و دیواره های قالب را با خمیر بپوشانید.

پهن کردن خمیر تارت بر روی قالب

آن گاه ورقه های سیب را روی خمیر بچینید تا سطح خمیر کاملا پوشانده شود.

چیدن سیب روی خمیر تارت

100 گرم شکر را با وانیل مخلوط کنید. آن گاه این مخلوط را روی ورقه های سیب بپاشید. 100 گرم کره را خرد کنید و روی ورقه های سیب بریزید. قالب را در درون فری که از قبل گرم کرده اید، به مدت 30 الی 40 دقیقه قرار دهید. البته بسته به نوع فر، این مدت متفاوت خواهد بود.

تارت سیب خوشمزه

بعد از اینکه خمیر تارت طلایی شد، آن را از فر بیرون بیاورید. بعد از خنک شدن برش بزنید و همراه با خامه، بستنی، مربا و… سرو کنید.

طرز تهیه تارت سیب

دستور تهیه تارت به روشی دیگر

تارت یکی از دسر های محبوب در جهان می باشد که تهیه تارت سیب با عطر دارچین می تواند به عنوان یک عصرانه پاییزی دلچسب و یا یک شیرینی خوشمزه در مهمانی ها و دورهمی های کوچک پیشنهادی عالی باشد، در ادامه با طرز تهیه تارت سیب و دارچین آشنا می شوید.

دستور تهیه تارت سیب

مواد لازم

  • کره/ 150 گرم
  • پودر قند/ 60 گرم
  • آرد سفید قنادی/ 200 گرم
  • زرده تخم مرغ/ یک عدد
  • وانیل/ یک چهارم قاشق چای خوری

مواد میانی تارت

  • سیب متوسط/ 3 تا 4 عدد
  • دارچین/ نصف قاشق مرباخوری
  • گردوی نگینی خرد شده (به دلخواه)/ یک چهارم پیمانه
  • شکر قهوه ای یا شکر سفید/ نصف پیمانه

نحوه تهیه تارت سیب و دارچین

برای تهیه مواد میانی تارت، در ابتدا سیب ها ی شسته شده را بعد از پوست گرفتن، رنده کنید و در داخل تابه ای به همراه شکر قهوه ای یا شکر سفید هم بزنید، سپس این مخلوط را روی حرارت بگذارید تا جایی که سیب ها آب بیندازند و بپزند، سپس از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا کمی خنک شود.

سپس دارچین (در صورت دلخواه) را به آن افزوده و در صورت تمایل مقداری گردو به آن بیفزایید و هم بزنید، در این مرحله مخلوط مواد میانی آماده شده و می توانید آن را کنار بگذارید.

اکنون به سراغ تهیه خمیر تارت خواهیم رفت، برای این منظور کره را به تکه های کوچکتری تبدیل کرده و پودر قند الک شده را به آن بیفزایید و به وسیله دو چنگال مخلوط را هم بزنید تا کاملا به خورد هم بروند و با همزن دور کند نیز در حد چند ثانیه آن را بزنید تا مواد یکدست شوند و بعد زرده تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه کنید، مجدداً با همزن دور کند آن را هم بزنید تا مخلوط یکدستی بدست آید.

سپس آرد الک شده را به صورت یکجا اضافه کنید و با نوک انگشتان خود شروع به هم زدن مواد کنید ( نباید از کف دست و چنگ زدن برای هم زدن استفاده کنید، زیرا حرارت کف دست موجب باز شدن کره و ایجاد روغن و در نتیجه سفت و خشک شدن خمیر تارت می شود)، اکنون مواد شما به شکل خرده نان در می آیند.

سپس مواد را جمع کنید تا خمیر یکدستی بدست آید، همانطور که گفتیم نباید خمیر را زیاد ورز دهید تا به روغن نیفتد.

در مرحله بعدی طرز تهیه تارت سیب و دارچین، باید قالب دلخواه خود را انتخاب کنید و مقداری خمیر را داخل قالب تارت قرار دهید، به وسیله نوک انگشتان خود خمیر را در کف قالب پهن کنید، اضافه های خمیر را نیز از قسمت کناره ها بگیرید، سپس لبه های تارت را به طور کامل با دست صاف و یکدست کنید، در کف خمیر تارت با استفاده از چنگال سوراخ هایی ایجاد کنید تا در داخل فر پف نکند، مقداری از خمیر را نیز برای روی تارت کنار بگذارید.

نکته : برای راحتی کار می توایند خمیر را روی کاغذ روغنی بگذارید و روی آن را نیز با کاغذی دیگر بپوشانید، سپس با وردنه آن را پهن کنید و خمیر پهن شده را در کف قالب گذاشته و کاملا در سطح داخلی قالب فیکس کنید و اضافه های آن را جدا کنید.

بعد از اینکه داخل خمیر را با مواد میانی آماده شده در مرحله قبل، پر کردید، باقیمانده خمیر را بین دو کاغذ روغنی و به ضخامت چند میلی متر با وردنه باز کنید، سپس آن را روی تارت بگذارید، اضافه های خمیر را نیز با دست جدا کنید و خمیرتان را به تارت بچسبانید و صاف کنید. در آخر با یک چاقوی تیز روی تارت ها را به صورت برش های سطحی  افقی و عمودی ایجاد کنید. (برای زیبایی بیشتر تارت)

اکنون فر را بر روی دمای 180 درجه روشن کنید تا گرم شود و بعد تارت را داخل آن بگذارید تا طلایی رنگ شده و بپزد، زمان پخت تارت در فر های مختلف متفاوت می باشد، اما به طور کلی 30 تا 45 دقیقه برای پختن آن زمان لازم است.

بعد از پختن تارت آن را از داخل فر خارج کنید و بعد از خنک شدن می توانید تارت را از قالب جدا کنید، در صورتی که تارت را در حالت گرم از قالب جدا کنید، خرد خواهد شد. می توانید بعد از خنک شدن با وارد کردن فشار جزئی به دیواره قالب به راحتی عمل جداسازی تارت را انجام دهید، همچنین برای تزئین تارت می توانید مقداری پودر قند روی آن الک کرده و سپس نوش جان کنید.

شیوه تهیه تارت سیب

نکاتی مهم برای تهیه تارت سیب و دارچین

  • تهیه خمیر در فصل سرما و فصل گرما متفاوت می باشد، مثلا در فصل گرما باید آن را مستقیما از یخچال خارج کنید و بعد مواد را داخل آن بگذارید و در روزهای سرد نیز کره را کمی زودتر از یخچال بیرون آورید تا کمتر نرم شود، در فصل سرد بعد از آماده شدن خمیر می توانید بلافاصله آن را داخل قالب باز کنید اما در روزهای گرم بهتر است خمیر را حدود 20 دقیقه در یخچال استراحت بدهید، سپس داخل قالب باز کنید.
  • شما می توایند به جای اینکه خمیر را به طور کامل روی تارت بپوشانید، به صورت برش هایی افقی و یا عمدی ایجاد کنید و یا به شکلهای مختلف برش دهید و روی قالب بچینید.
  • خمیر تارت آماده شده برای طرز تهیه تارت سیب را می توان به مدت چند روز و در داخل زیپ کیپ در یخچال نگهداری کرد، البته قبل از استفاده آن را کمی زودتر از یخچال خارج کنید تا نرم شود.
  • در صورتی که از یک قالب بزرگ تر به جای چند قالب کوچک استفاده می کنید، زمان پخت آن نیز بیشتر است و هر چقدر اندازه قالب کوچکتر شود، زمان پخت کمتر می باشد.

در این مطلب با طرز تهیه تارت سیب به روشی کاملا راحت آشنا شدید. امیدواریم این دستور تهیه شما را در ساخت یک تارت سیب خوشمزه در منزل یاری نماید. شما عزیزان می توانید با کلیک بر روی لینک از دستور تهیه انواع تارت در آموزش آشپزی آرگا دیدن فرمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان