طرز تهیه پیتزا استاف کراست لذیذ ایتالیایی با خمیر مخصوص

در این مطلب آشپزی قصد داریم شما را با طرز تهیه پیتزا استاف کراست آشنا کنیم. شما می توانید به راحتی می توانید این پیتزای ایتالیایی خوشمزه را در خانه تهیه و سرو نمایید.

طرز تهیه پیتزا استاف کراست لذیذ ایتالیایی با خمیر مخصوص

طرز تهیه پیتزا استاف کراست بسیار ساده می باشد و شما تنها باید خمیر آن را با روش هایی که برایتان شرح می دهیم آماده کنید تا طعم پیتزا را دلپذیر تر سازید. در این پیتزا می توانید از هر نوع موادی که دوست دارید استفاده کنید و تنها وجه تمایز این پیتزا با انواع دیگر آن در تهیه خمیر آن می باشد.

این پیتزا می تواند موادی به دلخواه شما داشته باشد ولی خمیر آن به طرز جالبی تهیه می شود که در ادامه تمامی آن چه که در پخت این نوع پیتزا لازم است را برایتان شرح می دهیم.

مواد لازم

  • آرد 4 و نیم لیوان
  • نمک 2 قاشق چای خوری
  • خمیر مایه 1 قاشق چای خوری
  • آب یخ دو لیوان
  • آرد ذرت به میزان لازم برای پاشیدن زیر خمیر
  • روغن زیتون 1 چهارم لیوان

نکات مهم در حین پخت استاف کراست

طرز تهیه پیتزا استاف کراست عالی

آرد و خمیر مایه و نمک را خوب مخلوط کنید و بعد روغن را کم کم به آن ها اضافه کنید. آبی که کنار دست خود دارید باید سرد باشد تا بتواند به پف کردن خمیر کمک کند.

مرتبا باید از آب استفاده کنید و دست خود را مرتب با آب خیس کنید تا خمیر به آن نچسبد.

برای ورز دادن این خمیر نیازی به مشت کردن نمی باشد و تنها کافی است انگشتان دست خود را در حالت نیمه باز بگیرید و خمیر را مخلوط کنید.

خمیر را یا یک دست نگه دارید و با مشت به سمت دیگر بکشید و جمع کنید. این کار را چندین بار انجام دهید. بعد از ورز داده شدن خمیر باید به صورت لاستیکی و چسبناک در بیاید.

خمیر را درون یک ظرف شیشه ای بگذارید و روی آن را با استفاده از یک پارچه و یا پلاستیک بپوشانید. دو ساعت باید به خمیر استراحت بدهید.

بعد از دو ساعت خمیر را بردارید و آن را به چهار قسمت تقسیم کنید. یک قسمت را بردارید و آن را باز کنید و مواد لازم را هر طور که دوست دارید روی خمیر بچینید. قبل از چیدن یادتان باشد که دور خمیر با با پیتزا پر کرده و آن را لول کنید.

فر را از قبل گرم کنید و سنی فر را قبل از گرم کردن خارج کنید.اجازه بدهید فر گرم شود و بعد به آرامی مقداری آرد بر روی سینی فر بریزید و خمیر پیتزا را روی آن انتقال بدهید.

در طرز تهیه پیتزا استاف کراست یادتان باشد که قبل از گرم شدن فر نباید پیتزا را درون فر بگذارید. حدودا 20 الی 40 دقیقه زمان لازم است تا پیتزای شما آماده شود.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا استاف کراست

نکات طلایی پخت

  • در تهیه این پیتزا نحوه تهیه خمیر اهمیت بسیار زیادی دارد و مواد گفته شده برای خمیر 4 عدد پیتزا کافی است.
  • شما می توانید خمیر پیتزایی که اضافه می ماند را در داخل کیسه های پلاستیکی قرار داده و آن ها را در فریزر نگهداری کنید.
  • اگر بتوانید خمیر پیتزا را یک شب زود تر تهیه کنید و اجازه بدهید خمیر استاف کراست یک شب درون یخچال بماند طعم و مزه بسیار بهتری به پیتزا می دهد.
  • مواد روی پیتزا را می توانید با توجه به سلیقه خود از گوشت یا فرآورده های گوشتی به همراه قارچ و فلفل دلمه ای و سایر موادی که دوست دارید پر کنید و به اندازه ای که دوست دارید از پنیر پیتزا استفاده کنید.

طرز تهیه پیتزا استاف کراست

در ادامه می توانید طرز تهیه سایر فست فودها را مانند تهیه پیتزا مرغ و قارچ و پیتزا رست بیف را با کلیک بر روی لینک های داده شده مشاهده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان