برترین سریال‌های علمی-تخیلی دهه ۲۰۱۰ – بخش اول

می‌توان گفت که ما در حال حاضر، در دروه طلایی دنیای سریال قرار داریم اما این دوره نوآورانه و خلاقانه، حدود یک ده قبل آغاز شده است

برترین سریال‌های علمی-تخیلی دهه 2010 – بخش اول

می‌توان گفت که ما در حال حاضر، در دروه طلایی دنیای سریال قرار داریم اما این دوره نوآورانه و خلاقانه، حدود یک ده قبل آغاز شده است. در دهه 2010 میلادی، کیفیت سریال‌های تلویزیونی بسیار بالا رفته بود. این بدان معنا نیست که در سال‌های قبل از آن، سریال‌های با کیفیتی ساخته نشده است. قبلا دنیای سریال نسبت به دنیای فیلم کمتر مورد توجه و احترام قرار داشته است. از همین رو، بسیاری از ستارگان بزرگ و همچنین بودجه‌های سنگین برای فیلم‌ها در نظر گرفته می‌شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا برترین سریال‌های علمی – تخیلی دهه 2010 میلادی را به شما معرفی کنیم.

سریال یتیم سیاه (Orphan Black)

Orphan Black

Orphan Black

سریال یتیم سیاه، از سال 2013 تا سال 2017 میلادی پخش شده است. این سریال در سال‌های پایانی پخش خود، توجهات زیادی را جلب کرده بود. این سریال با بازی تاتیانا ماسلانی (Tatiana Maslany) است که برای نقش‌آفرینی خود، برنده جایزه امی شده است. با این حال، این سریال در کل، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. داستان سریال از جایی شروع می‌شود که زنی به نام سارا مانینگ، زنی دیگر دقیقا مشابه خودش را می‌بیند که در یک ایستگاه قطار خودکشی می‌کند. سارا برای فرار کردن از مشکلات خود، هویت این زن را بر می‌دارد و سپس، متوجه می‌شود که مشکلات دیگری گریبان‌گیرش شده است.

سریال آینه سیاه (Black Mirror)

Black Mirror

Black Mirror

سریال آینه سیاه توسط چارلی بروکر (Charlie Brooker) ساخته شده است. دو فصل ابتدایی این سریال از چنل 4 پخش می‌شده است. فصل‌های بعدی سریال نیز توسط کمپانی نتفلیکس ساخته و پخش شده است. این سریال، یک سریال مجموعه‌ای است که هر قسمت از آن، داستانی متفاوت را بازگو می‌کند. موضوع کلی این سریال و همچنین قسمت‌های آن در مورد آینده و فجایع مرتبط با تکنولوژی‌های پیشرفته است. این سریال برنده چندین جایزه امی شده است و در طی فصول و قسمت‌های خود، بازیگران مطرحی در آن نقش‌آفرینی کردند. از جمله این بازیگران نیز می‌توان به جودی ویتاکر (Jodie Whittaker)، جان هم (Jon Hamm)، اندرو اسکات (Andrew Scott) و برایاس دالاس هاوارد (Bryce Dallas Howard) اشاره کرد.

سریال آرمان شهر (Utopia)

Utopia

Utopia

سریال آرمان شهر، یک سریال بریتانیایی اصیل محصول سال 2013 میلادی است. یک نسخه آمریکایی از این سریال در سال 2020 میلادی توسط کمپانی آمازون ساخته و عرضه شده است. با اینکه سریال آرمان شهر در سال 2013 کنسل شد اما همچنان دارای نقاط برجسته و درخشانی است. این سریال در مورد گروهی از افراد است که شیفته یک رمان شده‌اند و باور دارند این رمان، اتفاقات اصلی در تاریخ همچون بیماری جنون گاوی را پیش‌بینی کرده است. حال، این افراد به دنبال آن هستند تا رمان بعدی این مجموعه را قبل از اینکه منتشر شود، پیدا کنند. سریال آرمان شهر با بازی فیونا اوشانسی (Fiona O’Shaughnessy)، نیتن استوارت جارت (Nathan Stewart-Jarrett)، الکساندرا روچ (Alexandra Roach) و ادیل اختر (Adeel Akhtar) است.

سریال انسان‌ها (Humans)

Humans

Humans

سریال انسان‌ها با بازی جما چان (Gemma Chan) است. این سریال بریتانیایی، برای اولین بار در سال 2015 میلادی پخش شده است. دیگر بازیگران این سریال نیز شامل کاترین پارکینسون (Katherine Parkinson)، کالین مورگان (Colin Morgan)، لوسی کرلس (Lucy Carless)، تام گودمن هیل (Tom Goodman-Hill) و تعداد دیگری است. این سریال در مورد آینده‌ای است که در آن، از ربات‌های انسان نمایی به نام سینث استفاده می‌شود. جما چان نقش یک سینث به نام آنیتا را بازی می‌کند که توسط یک خانواده به عنوان یک پرستار بچه و خدمتکار خریداری می‌شود. این سریال به سفر آنیتا و امثال او در پیدا کردن آگاهی و احساس می‌پردازد. سریال انسان‌ها، سریال لذت‌بخش و هوشمندانه است که سه فصل دارد و در سال 2018 میلادی به پایان رسیده است.

سریال صد (The 100)

The 100

The 100

پخش سریال صد از سال 2014 میلادی از شبکه سی دبلیو آغاز شده بود. این سریال پس از پخش هفت فصل در سال 2020 میلادی به کار خود پایان داد. این سریال با بازی بازیگرانی همچون الیزا تیلور (Eliza Taylor)، باب مورلی (Bob Morley)، مری آوجروپولوس (Marie Avgeropoulos)، ریکی ویتل (Ricky Whittle)، آلیسیا دبنام کری (Alycia Debnam-Carey) و لیندزی مورگان (Lindsey Morgan) است. اتفاقات سریال صد در دنیایی آخرالزمانی و پس از فاجعه هسته‌ای رخ می‌دهد. بازمانده بشریت در فضا در حال زندگی است تا اینکه زمین بار دیگر قابل سکونت شده است. 97 سال پس از رویدادهای فاجعه‌آمیز، منابع ایستگاه فضایی رو به پایان است و از همین رو، آنها صد نفر جوان را به زمین می‌فرستند تا ببینند آیا آنجا قابل سکونت است یا خیر. گرچه این سریال در طی مدت زمان خود مشکلاتی داشته است اما در کل، یک سریال خارق العاده است.

سریال گستره (The Expanse)

The Expanse

The Expanse

سریال گستره بر اساس مجموعه کتابی نوشته جیمز کوری (James S. A. Corey) است. پخش این سریال از سال 2015 میلادی از شبکه سایفای آغاز شده بود. اتفاقات این سریال در آینده‌ای رخ می‌دهد که در آن، مریخ کلونی‌سازی شده و در حال رقابت با زمین و ماه است. در همین حین، افرادی هستند که کمربند سیارکی منظومه شمسی در حال زندگی هستند. سریال گستره، سریال اکشن محور و با محتوایی سیاسی است که به بررسی تنش‌های رو به افزایش میان قدرت‌های بزرگ می‌پردازد. این سریال بازی استیون استریت (Steven Strait) و دومینیک تیپر (Dominique Tipper) در نقش‌های اصلی است. شهره آغداشلو (Shohreh Aghdashloo) نیز در این سریال نقش‌آفرینی می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان