برترین فیلم‌های سیاه و سفید دهه گذشته

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین فیلم‌های سیاه و سفید دهه گذشته میلادی را به شما معرفی کنیم.

برترین فیلم‌های سیاه و سفید دهه گذشته

در آغاز سینما، بسیاری از داستان‌های عالی و خیره‌کننده به صورت سیاه و سفید بازگو شدند. این فیلم‌ها که عاری از هر گونه رنگی بودند، تنها به جلوه‌های خود برای بازگو کردن داستان تکیه کرده بودند. بسیاری از آثار امروزی، به صورت رنگی فیلمبرداری می‌شوند و از همین رو، دیدن فیلمی سیاه و سفید که به تازگی ساخته شده باشد، بسیار نادر است. با این حال، برخی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما که در سال‌های اخیر ساخته شدند، به صورت سیاه و سفید هستند.

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین فیلم‌های سیاه و سفید دهه گذشته میلادی را به شما معرفی کنیم.

10- فیلم بلفاست (Belfast)

Belfast

Belfast

فیلم بلفاست، جدیدترین فیلم این فهرست به شمار می‌رود و در سال 2021 میلادی بر روی پرده سینماها اکران شده است. این فیلم، اثری به شدت شخصی برای کارگردان آن یعنی کنت برانا (Kenneth Branagh) است. این کارگردان، بسیاری از این فیلم، از کودکی خودش الهام گرفته است. این فیلم با بازی جود هیل (Jude Hill)، جیمی دورنن (Jamie Dornan) و کیتریونا بالفی (Caitriona Balfe) است. جودی دنچ (Judi Dench) و کیاران هیندز (Ciarán Hinds) نیز در این فیلم حضور دارند.

9- فیلم منک (Mank)

Mank

Mank

فیلم منک، اثری ساخته دیوید فینچر (David Fincher) است. دیوید فینچر بیشتر برای ساخت آثاری در مورد قاتل‌های سریالی و به شدت خشونت‌آمیز شناخته می‌شود. فیلم منک، اثری متفاوت از این کارگردان بوده است. این فیلم با بازی گری اولدمن (Gary Oldman) در نقش هرمان منکیویکز است که بیشتر برای نوشتن فیلم‌نامه فیلم همشری کین (Citizen Kane) شناخته می‌شود. فیلم منک را می‌توان یک نامه عاشقانه به هالیوود قدیمی دانست.

8- رما (Roma)

Roma

Roma

فیلم به شدت زیبای رما، یکی از بهترین آثار کارگردان آلفونسو کوارون (Alfonso Cuarón) به شمار می‌رود. این کارگردان، در سال‌های گذشته توانسته تا آثار شگفت‌انگیزی را به مخاطبان ارائه نماید. فیلم رما، ما را به درون برخی از چالش‌برانگیزترین بخش‌های زندگی یک خدمتکار به نام سلئو می‌برد و در عین حال، زیبایی‌های زندگی او را به نمایش می‌گذارد و یک نگاه پیچیده و در عین حال، کامل از زندگی او را به تصویر می‌کشد.

7- فیلم فرانسیس ها (Frances Ha)

Frances Ha

Frances Ha

فیلم درخشان فرانسیس ها، یک همکاری فوق‌العاده بین نوآ بامباک (Noah Baumbach) و گرتا گرویگ (Greta Gerwig) را رقم زده است. این دو به اتفاق فیلم‌نامه فیلم فرانسیس ها را قلم زده‌اند. بامباک کارگردانی فیلم را در دست داشته است و گرتا گرویگ نقش اصلی فیلم را به تصویر کشیده است. این فیلم به تلاش‌ها و کشمکش‌های فرانسیس برای پیدا کردن راهش در زندگی می‌پردازد. گرتا گرویگ موفق شده تا یک نقش‌آفرینی عالی را به نمایش بگذارد.

6- فیلم نبراسکا (Nebraska)

Nebraska

Nebraska

فیلم نبراسکا، اثری است که به طور برابر دارای بخش‌های کمدی و غم‌انگیز است. این فیلم داستان یک پدر و پسر را بازگو می‌کند که سفری را آغاز می‌کنند تا یک جایزه یک میلیون دلاری را بدست بیاورند. بروس درن (Bruce Dern) و ویل فورت (Will Forte) در این فیلم نقش‌های اصلی را به تصویر می‌کشند. بروس درن در داخل فیلم بسیار برجسته است اما این ویل فورت است که یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های پویا و جذاب خود را به نمایش گذاشته است.

5- فیلم جنگ سرد (Cold War)

Cold War

Cold War

فیلم جنگ سرد، یکی از بهترین فیلم‌های سال 2019 است. این فیلم به کارگردانی پاول پاولیکوفسکی (Paweł Pawlikowski) است. فیلم جنگ سرد، یکی از صادقانه‌ترین و تنش‌برانگیزترین نمایش‌ها از عشق است. این فیلم با بازی توماس کوت (Tomasz Kot) و جوآنا کولیگ (Joanna Kulig) است.

4- فیلم فانوس دریایی (The Lighthouse)

The Lighthouse

The Lighthouse

فیلم فانوس دریایی ساخته رابرت ایگرز (Robert Eggers) است. در این فیلم، رابرت پتینسون (Robert Pattinson) و ویلم دفو (Willem Dafoe) نقش دو نگهبان فانوس دریایی را بازی می‌کنند که در کشمکش بین واقعیت و خیال گیر کرده‌اند. آنها در درون یک جزیره به دام افتادند و راهی برای فرار از آنجا ندارند. این فیلم، یک نقش‌آفرینی بسیار خارق‌العاده از هر دو بازیگر را به نمایش می‌گذارد.

3- فیلم چشم‌های مادرم (The Eyes of My Mother)

The Eyes of My Mother

The Eyes of My Mother

فیلم چشم‌های مادرم، فیلمی کمتر شناخته شده است و از همین رو، بهتر شما را درگیر خود می‌کند. فیلم چشم‌های مادرم، اثری کوتاه و ترسناک است که انتظارات شما از آن را به بهترین شکل ممکن برآورده می‌کند. عناصر مخوف و ترسناک بسیاری در این فیلم وجود دارد که آن را به فیلمی تبدیل می‌کند که هر کسی نباید آن را تماشا کند. فیلم چشم‌های مادرم با بازی کیکا ماگالهاس (Kika Magalhães) است.

2- فیلم در آغوش ابلیس (Embrace of the Serpent)

Embrace of the Serpent (El abrazo de la serpiente)

Embrace of the Serpent (El abrazo de la serpiente)

فیلم در آغوش ابلیس، یکی از عمیق‌ترین و جالب توجه‌ترین آثار سینمایی است که تاکنون ساخته شده‌اند. این فیلم، یک نگاه اصیل و پایدار نسبت به تاثیرات استعمار بر مردم دارد. این فیلم بر محوریت یک مرد آمازونی و آخرین بازمانده از مردمانش است که دو کاوشگر را در فاصله چندین ساله، به درون جنگل و به مکانی که بزرگ شده است، راهنمایی می‌کند. این فیلم، یکی از جامع‌ترین نگاه‌ها به آمازون را ارائه می‌کند. این فیلم، اولین فیلم کلمبیایی بوده است که نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار شده است.

1- فیلم دختری در شب تنها به خانه می‌رود (A Girl Walks Home Alone At Night)

A Girl Walks Home Alone At Night

A Girl Walks Home Alone At Night

فیلم دختری در شب تنها به خانه می‌رود، برترین فیلم خون‌آشامی دهه اخیر میلادی به شمار می‌رود. این فیلم را می‌توان یکی از برترین فیلم‌های تاریخ دانست. این فیلم ساخته آنا لیلی امیرپور (Ana Lily Amirpou) است. این فیلم همانند ترکیب ژانر وسترن با ژانر ترسناک احساس می‌شود. اتفاقات فیلم در شهری به نام شهر بد رخ می‌دهد و داستان خون‌آشامی مرموز به نام شیلا وند را دنبال می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان