تمام فیلم و سریال‌های در حال ساخت بر اساس بازی‌های ویدیویی – بخش اول

درسال ۲۰۲۰ میلادی، فیلم سونیک خارپشت (Sonic the Hedgehog) روی پرده سینماها اکران شد و به پر فروش‌ترین فیلم اقتباسی از بازی‌های ویدیو در تاریخ سینما در داخل آمریکا تبدیل شد. فیلم کاراگاه پیکاچو (Detective Pikachu) نیز سال قبل از آن اکران شده بود و موفقیت بسیار بزرگی در گیشه بدست آورده بود.

تمام فیلم و سریال‌های در حال ساخت بر اساس بازی‌های ویدیویی – بخش اول

در این مطلب قرار است به معرفی تمام فیلم‌ها و سریال‌هایی بپردازیم که بر اساس بازی‌های ویدیویی در حال ساخت هستند. بازی‌های ویدیویی در حال بدست آوردن نیروی تازه‌ای هستند و کمپانی‌ها نیز اعتماد کافی از عملکرد آثار خود بدست آورده‌اند.

درسال 2020 میلادی، فیلم سونیک خارپشت (Sonic the Hedgehog) روی پرده سینماها اکران شد و به پر فروش‌ترین فیلم اقتباسی از بازی‌های ویدیو در تاریخ سینما در داخل آمریکا تبدیل شد. فیلم کاراگاه پیکاچو (Detective Pikachu) نیز سال قبل از آن اکران شده بود و موفقیت بسیار بزرگی در گیشه بدست آورده بود.

مجموعه فیلم‌های رزیدنت اویل (Resident Evil) نیز همچنان با موفقیت به کار خود ادامه می‌دهند و در ماه نوامبر سال 2021 میلادی، جدیدترین اثر این مجموعه تحت عنوان رزیدنت اویل: به راکون سیتی خوش آمدید (Resident Evil: Welcome to Raccoon City) روی پرده سینماها اکران گردید.

در همان ماه، کمپانی نتفلیکس سریال انیمیشنی آرکین (Arcane) را عرضه کرده بود که بسیار مورد تحسین منتقدان و همچنین مخاطبان قرار گرفته بود. این سریال در حال حاضر امتیاز 100 درصد را از منتقدان در وب سایت راتن تومیتوز کسب نموده است که آن را به یکی از بهترین سریال‌های انیمیشنی سال 2021 میلادی تبدیل کرده است.

با توجه به افزایش روز افزون محبوبیت اقتباس‌ها از بازی‌های ویدیویی، کاملا طبیعی است که روند ساخت این چنین اقتباس‌ها رو به افزایش باشد. شروع توسعه آثار اقتباسی از بازی‌های ویدیویی با سر و صدای زیادی در دنیای اینترنت همراه می‌شوند و همین باعث افزایش هیجان و انتظار برای این فیلم‌ها یا سریال‌ها می‌گردد.

در ادامه همراه با ما باشید تا فیلم و سریال‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی که در حال توسعه هستند را به شما معرفی کنیم. برخی از این آثار دارای تاریخ مشخصی نیستند ولی توسعه آن‌ها همچنان در جریان است.

فیلم آنچارتد

(Uncharted)

(Uncharted)

فیلم آنچارتد با بازی تام هالند (Tom Holland) در نقش نیتن دریک است. در کنار او، مارک والبرگ نقش ویکتور سالیوان ملقب به سالی را به تصویر خواهد کشید. آنتونیو باندراس (Antonio Banderas) نیز نقش مونکادا را بازی خواهد کرد. فیلم آنچارتد از سال 2008 در حال توسعه بوده و برای مدتی، کریس پرت (Chris Pratt) و نیتن فیلیون (Nathan Fillion) به عنوان بازیگران این فیلم مد نظر بودند.

سازندگان برای انتخاب کارگردان مناسب برای این فیلم نیز با مشکلاتی زیادی مواجه بودند و شاون لوی (Shawn Levy) و دیوید او راسل (David O. Russell) برای مدتی به عنوان کارگردان این اثر مد نظر بودند تا اینکه سرانجام، کارگردانی فیلم آنچارتد در دستان روبن فلیشر (Shawn Levy) قرار گرفته است. پس از مدت‌ها انتظار، فیلم آنچارتد قرار است در تاریخ 18 فوریه سال 2022 میلادی روی پرده سینماها اکران گردد.

سریال هیلو 

(Halo)

(Halo)

کمپانی پارامونت سریال لایو اکشن هیلو را ساخته است که قرار است پخش آن از تاریخ 24 مارس سال 2022 میلادی روی سرویس آنلاین پارامونت پلاس شروع شود. این سریال یکی از سریال‌های بزرگ و محبوب این سرویس آنلاین خواهد بود و علاوه بر این، یکی از تهیه‌کنندگان این سریال، استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) است.

بنابر آنچه که در اولین تریلر سریال هیلو آشکار شده، داستان سریال قرار است به رویدادهای پیش از بازی اول هیلو بپردازد؛ البته سازندگان سریال تایید کرده‌اند که این سریال قرار است یک خط زمانی کاملا جدید را دنبال نماید که موازی با خط زمانی بازی‌ها و رمان‌ها خواهد بود. پابلو شرایبر (Pablo Schreiber) قرار است نقش اصلی این سریال یعنی مستر چیف را به تصویر بکشد. مجموعه بازی‌های هیلو از سال 2001 میلادی وجود داشته است و توسعه این سریال از سال 2015 میلادی شروع شده است.

فیلم سونیک خارپشت 2 

(Sonic The Hedgehog 2)

(Sonic The Hedgehog 2)

فیلم سونیک خارپشت 2، با وجود مشکلات ناشی از ویروس کرونا، در حدود دو سال پس از فیلم اول، روی پرده سینماها اکران خواهد شد. این فیلم قرار است تا راز و رمزهای پیرامون فیلم اول را توضیح بدهد که از جمله این راز و رمزها می‌توان قبلیه اکیدنا را نام برد که در تریلر منتشر شده برای فیلم سونیک خارپشت 2 به آن اشاره شده است.

ادریس البا (Idris Elba) قرار است در این فیلم لایو اکشن، نقش ناکلس را صداپیشگی کند و بن شوارتز (Ben Schwartz) نیز بار دیگر صداپیشه سونیک خواهد بود. دیگر بازیگرانی که قرار است در فیلم حضور داشته باشند شامل جیمز مارسدن (James Marsden) در نقش دوست انسانی سونیک به نام کلانتر تام واچوفسکی و جیم کری (Jim Carrey) در نقش دکتر رباتنیک ملقب به اگمن است.

انتظار و هیجان بسیار زیادی برای این فیلم وجود دارد. علاوه بر این، کالین اوشاگنسی (Colleen O’Shaughnessy) قرار است صداپیشه مایلز پراور ملقب به تیلز را به تصویر بکشد. او صداپیشه این نقش در بازی‌ها بوده است. فیلم سونیک خارپشت 2 قرار است در تاریخ 8 آوریل سال 2022 میلادی روی پرده سینماها اکران شود.

فیلم ماریو 

(Mario)

(Mario)

واقعا عجیب است؛ با اینکه هنوز عنوان رسمی این فیلم اعلام نشده است اما بازیگران و همچنین تاریخ اکران فیلم اعلام شده است. همین باعث شده تا انتظار و هیجان بسیار زیادی برای این فیلم شکل بگیرد. قبلا نیز فیلمی لایو اکشن بر اساس این بازی از کمپانی نیتندو با عنوان برادران سوپر ماریو (Super Mario Bros) ساخته شده که نتوانسته بود تا توجه بینندگان و طرفداران را به خود جلب کند.

کمپانی نیتندو در حال همکاری با کمپانی ایلومینیشن است تا فیلم جدید سوپر ماریو را بسازند و بنابر اعلام رسمی، این فیلم قرار است در تاریخ 21 دسامبر سال 2022 میلادی روی پرده سینماها اکران گردد. صداپیشگان فیلم سوپر ماریو شامل کریس پرت در نقش ماریو، آنا تیلور جوی (Anya Taylor-Joy) در نقش شاهزاده پیچ، چارلی دی (Charlie Day) در نقش لویگی، جک بلک (Jack Black) در نقش باوسر و ست روگن (Seth Rogen) در نقش دانکی کانگ است. با اینکه انتقادهایی نسبت به انتخاب بازیگران برای این فیلم وجود داشته اما همچنان افراد زیادی برای این فیلم هیجان زده هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر