ماهان شبکه ایرانیان

بهترین فیلم‌ها در مورد زندگی قرن نوزدهم &#۸۲۱۱; بخش اول

فیلم زنان کوچک (Little Women) ساخته گرتا گرویگ (Greta Gerwig)، یکی از بهترین و تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ میلادی بود

بهترین فیلم‌ها در مورد زندگی قرن نوزدهم – بخش اول

فیلم زنان کوچک (Little Women) ساخته گرتا گرویگ (Greta Gerwig)، یکی از بهترین و تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های سال 2019 میلادی بود. این اثر، اقتباسی از رمانی کلاسیک به همین نام نوشته لوئیسا می الکوت (Louisa May Alcott) است. این اثر با داستان‌سرایی غنی خود و همچنین بازسازی قرن نوزدهم به زیبایی، مورد توجه مخاطبان قرار گرفته بود. این فیلم، یکی از برجسته‌ترین فیلم‌های تاریخی و درام سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

امروزه زندگی نسبت به قرن نوزدهم میلادی، بسیار متفاوت است. با این حال، فیلم‌هایی همانند فیلم «زنان کوچک» به ما کمک می‌کنند تا به آن دوره سفر کنیم. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین فیلم‌ها در مورد زندگی قرن نوزدهم بپردازیم.

فیلم فانوس دریایی

The Lighthouse (2019)

The Lighthouse (2019)

برخی از فیلم‌ها، به داستان‌های بسیار بزرگی از قرن نوزدهم می‌پردازند؛ هر چند، برخی دیگر از این فیلم‌ها، از پس‌زمینه این دوره زمانی استفاده می‌کنند تا داستان‌های کوچک‌تر خود را جالب‌توجه کنند. فیلم فانوس دریایی (The Lighthouse) محصول سال 2019 میلادی نیز همین گونه است. این فیلم، داستان هیجانی را در اواخر قرن نوزدهم میلادی در نیوانگلند بازگو می‌کند.

این فیلم سیاه و سفید با بازی رابرت پتینسون (Robert Pattinson) و ویلم دفو (Willem Dafoe) در نقش دو کارگر فانوس دریایی است که در یک جزیره کوچک و دورافتاده گرفتار شده‌اند. تنش میان این دو بیشتر می‌شود و در همین حین، آن‌ها مرز میان واقعیت و توهم را گم می‌کنند. این فیلم،‌ اثری جذاب ساخته رابرت ایگرز (Robert Eggers) است که با نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ای از این دو بازیگر همراه شده است.

فیلم مرد فیل‌نما

The Elephant Man (1980)

The Elephant Man (1980)

نگاهی به جوامع بشری در قرن‌های گذشته، می‌تواند داستانی قانع‌کننده و گیرا را شکل دهد که توجه مخاطبان امروزی را به خود جلب نماید. فیلم مرد فیل‌نما (The Elephant Man) محصول سال 1980 میلادی و ساخته دیوید لینچ (David Lynch)، داستان واقعی و تراژدیک جان مریک را بازگو می‌کند. او چهره‌ای نامتعارف دارد و در لندن ویکتوریایی زندگی می‌کند.

نقش مریک را در این فیلم، جان هارت (John Hurt) به تصویر کشیده و این وظیفه را به خوبی انجام داده است. در این فیلم، آنتونی هاپکینز (Anthony Hopkins) نقش دکتری را بازی می‌کند که به دنبال کمک کردن به جان مریک است. او در دورن این شخص، روحی مهربان را می‌بیند که بقیه مردم، متوجه آن نمی‌شوند.

فیلم نوسفراتو

Nosferatu (1922)

Nosferatu (1922)

با اینکه خون‌آشام‌ها اغلب در سریال‌های مدرن و ترسناک به تصویر کشیده می‌شوند اما فیلم نوسفراتو (Nosferatu) محصول سال 1922 میلادی، نگاهی به این موجود شب‌خیز داشته است. این فیلم از دراکولا الهام گرفته است. این فیلم صامت آلمانی، داستان یک کارگزار املاک را دنبال می‌کند که در سال 1838 میلادی برای یک کنت منزوی و آزاردهنده شروع به کار می‌کند.

با اینکه یک قرن از زمان اکران این فیلم در سینماها گذشته است اما همچنان می‌توان تاثیر این اثر بر سینمای مدرن را مشاهده کرد. اگر فیلم «نوسفراتو» ساخته نمی‌شد، این احتمال وجود داشت که امروزه این همه فیلم و سریال بر محوریت خون‌آشام‌ها وجود نداشته باشد.

فیلم غرور و تعصب

Pride & Prejudice (2005)

Pride & Prejudice (2005)

با اینکه داستان‌های زیادی از قرن نوزدهم برای پس‌زمینه خود الهام می‌گیرد اما فیلم غرور و تعصب (Pride & Prejudice) بر اساس رمانی است که در همان قرن نوزدهم نوشته شده است. این رمان نوشته جین آستین (Jane Austen) است که در سال 1813 میلادی به چاپ رسیده بود. این رمان، یک داستان عاشقانه را روایت می‌کند که در مورد زن جوان و مستقلی است که تحت فشار قرار گرفته تا ازدواج کند.

اقتباس‌های بیشماری از این رمان ساخته شده‌اند اما فیلم «غرور و تعصب» محصول سال 2005 میلادی، بهترین اقتباس به شمار می‎‌رود. این فیلم را جو رایت (Joe Wright) کارگردانی کرده است. کیرا نایتلی (Keira Knightley) در این فیلم نقش اصلی الیزابت بنت را به تصویر می‌کشد و در نقطه مقابل او نیز متیو مک‌فادین (Matthew Macfadyen) نقش آقای دارسی را بازی می‌کند.

فیلم مردی که می‌خواست سلطان باشد

The Man Who Would Be King (1975)

The Man Who Would Be King (1975)

قدرت بازیگری مایکل کین (Michael Cain) و شان کانری (Sean Connery) به فیلم مردی که می‌خواست سلطان باشد (The Man Who Would Be King) کمک کرده بود تا به یک شاهکار تبدیل شود. این دو بازیگر در این فیلم، نقش دو سرباز بریتانیایی را به تصویر می‌کشند که در دهه 1880 میلادی در هند به دنبال پیدا کردن ثروت در سرزمین‌های ناشناخته هستند.

این فیلم که تحت کارگردانی جان هاستون (John Huston) قرار داشته بود، از همان ابتدا تا پایان، پر از هیجان و جذابیت است. با این حال، این فیلم یک روایت اخلاقی خارق‌العاده در مورد حرص و جاه‌طلبی است. این فیلم در سال 1975 میلادی اکران شده بود.

فیلم آن در گرین گیبلز

Anne Of Green Gables (1985)

Anne Of Green Gables (1985)

فیلم آن در گرین گیبلز (Anne Of Green Gables)، اقتباسی سینمایی از مجموعه کتاب‌های کلاسیک لوسی ماود منتگومری (Lucy Maud Montgomery) است که توسط کوین سالیوان (Kevin Sullivan) ساخته شده است. این فیلم در سال 1985 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. این فیلم به خوبی توانسته بود تا معایب یتیم بودن را به نمایش در بیاورد.

آن شرلی، توسط یک برادر و خواهر مسن به فرزندخواندگی پذیرفته شده است. هر چند، آن‌ها برنامه‌ای برای به فرزندی گرفتن یک دختر نداشتند. در هر صورت، آن شرلی اجازه دارد تا بماند و ارزش خود را به آن‌ها ثابت کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان