طرز تهیه خورش اسپناساک غذای مقوی و محبوب مازندران

خورش اسپناساک یک غذای خارجی یا متعلق به ملل دیگر نیست، بلکه غذایی اصلی ایرانی از خطه مازندران است که با طعم خاص و دلچسب خود طرفداران زیادی دارد. شما در این بخش می توانید طرز تهیه خورش اسپناساک را مطالعه نمایید.

طرز تهیه خورش اسپناساک غذای مقوی و محبوب مازندران

خورش اسپناساک که یکی از خورشت های خوشمزه و متنوع است، یک غذای سنتی ایرانی بوده و دارای دستور پخت متنوعی است. این غذای اصیل یکی از خورش های ویژه مازندران بوده و در این بخش می توانید طرز تهیه خورش اسپناساک را مطالعه کنید. از ترکیبات مهم در این غذا می توان به گوشت گوسفندی، سبزیجات و تخم مرغ اشاره کرد.

طرز تهیه خورش اسپناساک

مواد لازم

  • گوشت گوسفندی: 300 گرم
  • سبزیجات معطر: 300 گرم
  • اسفناج: 1 کیلوگرم
  • سیر: 3 حبه
  • هویج: 1 عدد
  • پیاز: 2 عدد
  • تخم مرغ: 3 عدد
  • فلفل، نمک: به مقدار کافی
  • روغن و زردچوبه: به مقدار کافی

مواد لازم خورش اسپناساک

  •  بلیط کیش
  •  تصفیه آب خانگی آکواجوی

طرز تهیه خورش اسپناساک فوق العاده

در اولین مرحله از تهیه این خورشت مازندرانی باید اسفناج ها را پاک کنید و درون ظرف مناسب بریزید. روی آن ها را با آب بپوشانید و کنار بگذارید، تا به مدت 30 دقیقه خیس بخورند. زمانی که گل و لای ها از درون سبزی ها از بین رفت و خارج شد، آن را آبکشی کنید. بعد مواد آبکی شده را کنار می گذاریم، به همین شیوه سبزیجات معطر خود را که شامل نعناع، جعفری و تره هستند، پاک می کنیم.

سبزی ها را خرد کرده و کنار می گذاریم. گوشت های گوسفندی را شسته  به صورت مکعبی ریز می کنیم. ابتدا پیازها را خرد کرده و درون قابلمه ای مناسب تفت می دهیم. سیرها را نیز به پیاز اضافه کرده و زمانی که بوی آن بلند شد، گوشت های خرد شده را به موادمان اضافه می کنیم. گوشت ها را تفت داده تا رنگ آن عوض شوند. حالا مقداری زردچوبه به گوشت ها اضافه می کنیم. اضافه کردن زردچوبه موجب تغییر رنگ و مزه دار شدن گوشت ها می شود.

دستور پخت خورش اسپناساک

در مرحله بعدی از طرز تهیه خورش اسپناساک باید اسفناج ها را به مواد خود اضافه کنید. بعد از آن کمی نمک بزنید و اجازه دهید، مواد با حرارت ملایم تفت بخورد. حالا مواد را به طور مداوم تفت دهید.

بعد از تفت خوردن اسفناج ها می توانید سبزی های معطر را به مواد خود اضافه کنید. حالا روی مواد آب گرم بریزید و در قابلمه را روی آن قرار دهید. زمانی که مواد با حرارت ملایم بجوشند، گوشت ها بهتر پخته شده و خورشت شما خوش رنگ تر نیز می شود.

زمان مناسب برای پخت گوشت ها 1 و نیم ساعت بوده و بعد  از آن باید هویج ها را پوست کنده و به شکل نگینی خرد کنید. هویج را به مواد اضافه کرده و اجازه دهید، تا مواد جا افتاده شوند.

بهتر است، همزمان با ریختن هویج ها درون مواد تخم مرغ ها را نیز اضافه کنید و بعد با چنگال به خوبی هم بزنید. در انتهای پخت خورشت می توانید به موادتان یک قاشق رب انار اضافه کنید. این خورشت را می توانید نان یا حتی برنج سرو نمایید.

تهیه خورش اسپناساک

دستور تهیه خورش به آلو و خورش سیر انار را در مطلب پیشین آرگا منتشر کردیم که از خورشت های پر طرفدار و دلخواه هستند. شما می توانید این نوع از خورشت ها را در خانه به راحتی تهیه کنید. همانطور که می دانید غذاهای شمالی بسیار لذیذ بوده و در هر خطه از ایران طرفداران خاص خود را دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان