طرز تهیه خورش کتلت غذای اصیل و لذیذ ایرانی

خورش کتلت که یکی از غذاهای اصیل ایرانی بوده و در کنار برنج به راحتی سرو می شود، یک غذای ساده و در عین حال خوشمزه است. شما علاقمندان می توانید طرز تهیه خورش کتلت را در این بخش مطالعه کنید.

طرز تهیه خورش کتلت غذای اصیل و لذیذ ایرانی

اگر عاشق انواع کتلت ها هستید، می توانید طعم بی نظیری از این غذا را تجربه کنید. خورش کتلت یک غذای عالی و اصیل ایرانی است، که می توانید با نان یا در کنار برنج سرو کنید. پخت این غذا بسیار ساده است و در این بخش با طرز تهیه خورش کتلت بیشتر آشنا می شوید.

طرز تهیه خورش کتلت

شما علاقمندان به آشپزی می توانید در این بخش علاوه بر تهیه خورش کتلت، با دستور تهیه کتلت و کتلت بدون تخم مرغ نیز آشنا شوید. این غذا بسیار محبوب بوده و یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که با ذائقه افراد زیادی مطابقت دارد.

  •  خرید انواع قهوه
  •  بلیط کیش

مواد لازم

  • سینه مرغ: 2 عدد
  • سماق: 2 قاشق غذاخوری
  • پیاز: 2 عدد
  • رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  • هویج: 2 عدد
  • رب انار: 2 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه، روغن: به میزان لازم
  • فلفل و نمک: به میزان لازم

مواد لازم خورش کتلت

طرز تهیه خورش کتلت خوشمزه

برای آماده کردن این خورش خانگی خوشمزه باید، ابتدا گوشت مرغ را به خوبی چرخ کنید. این غذا به روش شمالی تهیه می شود و طعم بسیار دلپذیری دارد.

بعد از چرخ کردن مرغ باید آن را درون کاسه ای بریزید و پیازها را پوست کنده و به خوبی رنده کنید. آب اضافی پیازها را گرفته و کنار بگذارید. حالا مقداری فلفل و نمک به موادمان می زنیم.

به مواد مرغ مقداری فلفل، نمک، زردچوبه و دیگر ادویه های دلخواه را بزنید. مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید، تا بافتی مناسب پیدا کند. حالا روی مواد را یک سلفون کشیده و اجازه می دهیم مواد به مدت 30 دقیقه در یخچال استراحت کنند.

بعد از این مدت موادمان را از یخچال خارج کرده و در تابه ای مناسب که از قبل روغن آن داغ شده کتلت ها را سرخ می کنیم. شما می توانید، به اندازه یک نارنگی از این مواد را برداشته و در کف دست پهن کنید.

دو طرف کتلت ها را سرخ کرده  و اجازه می دهیم، با حرارت ملایم مغز پخت شود. حالا کتلت ها را از روغن خارج کرده و در تابه مقداری روغن ریخته و رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت می دهیم.

در این مرحله از طرز تهیه خورش کتلت باید سس مواد را آماده کنید. این سس با رب تهیه شده و در صورت دلخواه می توانید، مقداری رب انار نیز به مواد خود اضافه نمایید. بعد از اضافه کردن رب انار و تفت دادن آن باید 2 لیوان آب روی مواد بریزید.

در ادامه کار باید هویج ها را از قبل بشویید و به صورت حلقه ای آن را برش دهید. مقداری سماق نیز بزنید و اجازه می دهیم، موادمان با حرارت ملایم غلیظ شوند.

زمانی که سس به غلظت دلخواه رسید، باید کتلت ها را درون سس انداخته اجازه می دهیم، سس ها به خورد مواد برود. می توانید مقداری زرشک نیز روی مواد بریزید. این خورش خوشمزه با استفاده از برنج نیز سرو می شود.

دستور تهیه خورش کتلت

شما عزیزان همچنین در صورت دلخواه می توانید با آموزش تهیه انواع خورشت نیز آشنا شوید و نحوه پخت این غذا را مطالعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان