«روزنه فرهنگی» با پرونده فراماسونری چاپ شد

شماره سوم و چهارم دوماهنامه فرهنگی هنری «روزنه فرهنگی» با پرونده‌ای درباره فراماسونری در ایران چاپ شده و روی پیشخوان مطبوعات آمد.

«روزنه فرهنگی» با پرونده فراماسونری چاپ شد

به گزارش خبرنگار مهر، شماره جدید دوماهنامه «روزنه فرهنگی» برای دی ماه، با پرونده‌ای درباره فراماسونری به تازگی منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمد.

به غیر از سرمقاله و گزارش ده ماهه رخدادهای فرهنگی ایران که ابتدای این مجله آمده‌اند، 7 بخش موضوعی دیگر در این شماره وجود دارند که به ترتیب عبارت اند از اندیشه، سینما و تئاتر، داستان، شعر، تجسمی، بازخوانی، خوزستان.

پرونده ویژه این مجله که روی جلد آن را به خود اختصاص داده، ویژه نامه محمود دولت آبادی و رمان «زوال کلنل» اوست که در بخش داستان درج شده است. در این قسمت، مقالات و داستان‌هایی از داریوش معمار، حسن گلمحمدی، قهرمان شیری، حسین آتش پرور، سید حمید شریف‌نیا، کاظم رضا، روح الله مهدی پور عمرانی، حسین فاضلی، آلن وودمن و کورت ونه گات درج شده است.

«ماسون‌ها قدیس‌اند؟»، «فراماسونری مرده است»، «تئوری انحطاط فراماسون‌ها»، «معماری معاصر ایران و جریان‌های فراماسونری»، «فراماسونری و ناگفته هایی از تاریخ معاصر ایران»، «جنبش پروتستان‌های پاک نهاد»، «واکاوی مفهوم فراماسونری در هزارتوی تئاتر»، «سید جمال‌الدین اسدآبادی؛ ماسون یا کادرساز» و «فراماسونری و هنرمندان تجسمی» مقالات و گفتگوهایی هستند که در بخش اندیشه این مجله با پرونده «فراماسونری در ایران» درج شده‌اند. در این پرونده از محمد میلانی، پیروز مجتهدزاده، عباس سلیمی ‌نمین، عبدالله جبل عاملی، محمدعلی بهمنی قاجار، مجید مددی، امین خرمی، محمد آسیابانی و پاسکال باژو مقاله و گفتگو چاپ شده است.

بخش سینما و تئاتر این شماره «روزنه فرهنگی» پرونده ای درباره اصغر فرهادی را در بر می‌گیرد که در آن نوشته‌هایی از پرویز جاهد، آزاده جعفری، اسدالله غلامعلی، منصور دل ریش و علیرضا ارواحی درج شده است. ویژه‌نامه انتخاب باب دیلن به عنوان برنده جایزه نوبل ادبی هم موضوع پرونده بخش شعر این مجله در این شماره است.

گفتگو با رامین اعتمادی با عنوان «ما عشق را رعایت کرده‌ایم» هم یکی از مطالب بخش تجسمی این شماره مجله پیش روست.

در قسمت بازخوانی هم، گفتگو با گابریل گارسیا مارکز و شعری از بهرام اردبیلی در جزوه شعر شماره دو چاپ شده اند. بخش پایانی مجله هم، خوزستان است که دو مطلب در آن چاپ شده است: «سه شعر از ماندانا صادقی» و «زبان رویا، تفاوت‌ها و شباهت‌های آن با زبان اجتماعی بشر».

این مجله با 233 صفحه و قیمت 150 هزار ریال منتشر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر