طرز تهیه روستیکا, فست فودی عالی با طعم ایتالیایی

روستیکا نوعی پیتزای خوشمزه ایتالیایی است که شما می توانید آن را به راحتی در خانه تهیه کنید. برای تهیه پیتزا روستیکا نیاز به مواد اولیه خیلی زیادی ندارید و مواد اولیه آن تقریبا شبیه پیتزاهای دیگر است اما با چند تغییر کوچک طعمی فوق العاده به وجود می آید.

طرز تهیه روستیکا, فست فودی عالی با طعم ایتالیایی

روستیکا نوعی پیتزا خوشمزه و ساده است که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. تهیه این پیتزا نیاز به مهارت دارد اما چون ساده است می توان با تهیه چند بار به مهارت دست یافت. برای تهیه خمیر آن از آرد و روغن و … استفاده می شود. اصل این پیتزای فوق العاده همچون خمیر پیتزا ایتالیایی و پیتزا ناپولیتانا به ایتالیا بر می گردد که یعنی شما می توانید به راحتی یک پیتزا خانگی ایتالیایی خوشمزه تهیه کنید. در این مطلب طرز تهیه روستیکا قرار گرفته است.

پیتزا روستیکا خوشمزه

این پیتزای فوق العاده نیاز به تزئین ندارد زیرا در طول آماده سازی طوری که مواد را بر روی خمیر می ریزید آن را زیبا می کند. برای تهیه پیتزا نیاز به مواد اولیه ای مانند پنیرپارمزان و ژامبون دارید.

مواد لازم

  • کره: 100 گرم
  • آرد: 300 گرم
  • مارتادلا: 100 گرم
  • پنیر موزارلا: 200 گرم
  • ژامبون: 150 گرم
  • تخم مرغ: 3 عدد
  • شیر پر چرب: 1 فنجان
  • سس بشامل: 1 فنجان
  • پنیر پارمزان: 2 قاشق غذاخوری
  • شکر: 1 قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم
  • آویشن: به مقدار لازم

پیتزا روستیکا ایتالیایی

طرز تهیه روستیکا با طعمی عالی

ابتدا برای تهیه روستیکا باید خمیر آن را آماده کنیم و بعد به سراغ تهیه مواد روی پیتزا برویم. برای تهیه خمیر روستیکا به کره، آرد و یک عدد تخم مرغ، شیر پر چرب 1 فنجان و 1 قاشق چای خوری شکر نیاز دارید.

آرد را بر روی یک سطح صاف 3 بار الک کرده و به شکل کوه در بیاورید و آن را یک گود کنید. سپس تخم مرغ را وسط کوه بی اندازید و 1 قاشق چای خوری شکر به همراه کره به دمای محیط رسیده را بی افزایید.

در ادامه زمانی که تمامی مواد را در گودی کوه ریختید شروع به مخلوط کرده خمیر با دست شوید به طوری که خمیر سفت و یک دست شود. حالا نوبت اضافه کردن شیر است.

برای اضافه کردن شیر آن را آرام آرام بی افزایید و در همین حین با دست آن را مخلوط کنید. زمانی که خمیر دیگر به دست نچسبید کافی است. اگر خمیر به دست نچسبید ولی شیر باقی ماند اشکال ندارد. خمیر را داخل کاسه گود ریخته و سلفون بکشید. آن را به مدت 45 دقیقه کنار بگذارید.

حالا زمان آماده ساری روستیکا می باشد. برای این منظور پنیر موزارلا را با چاقو به صورت حبه های کوچک قند در آورید و کنار بگذارید. سپس تخم مرغ را درون یک کاسه ریخته و با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی در بیاید.

زمانی که تخم مرغ رقیق شد پنیر موزارلای خرد و یا رنده شده، ژامبون، مارتادلای خرده شده و پنیر پارمزان را به درون کاسه تخم مرغ بی افزایید. مقداری ادویه اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید.

به سراغ خمیر بروید. خمیر را از درون طرف بیرون بی آورید یک تکه کوچک از آن جدا کنید و به خوبی ورز دهید. خمیر را نازک کنید برای پهن کردن ته قالب. یک قالب مناسب بردارید بهتر است قالب مربعی و یا گرد باشد. کف قالب را کاغذ روغنی پهن کرده و دیواره های قالب را به کره آغشته کنید.

خمیر نازک شده را درون قالب بی اندازید و به صورتی پهن کنید که حدود 1 الی 2 سانت بر روی دیواره های قالب را بگیرد. سپس ترکیب مواد تخم مرغی را داخل قالب بر روی خمیر بریزید تا قالب را پر کند.

سس بشمال را بر روی مواد تخم مرغی ریخته و آن را پخش کنید. سپس خمیری را که از قبل جدا کردید را پهن و تکه تکه کنید، تکه های آن را بر روی پیتزا بچینید. حالا فر را بر روی دمای 180 سانتی گراد تنظیم کنید و پیتزا را به مدت 30 الی 45 دقیقه درون فر قرار دهید.

دستور تهیه پیتزا روستیکا خوشمزه

پس از گذشت زمان 30 الی آن را از درون فر در بیاورید و زمانی که سرد شد همراه سس دلخواه سرو کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان