ماهان شبکه ایرانیان

هر آنچه از سریال The Last of Us باید بدانید

سریال آخرین بازمانده از ما (The Last of Us) بر اساس بازی‌ای به همین نام ساخته شده است، بازی‌ای که از آن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ یاد می‌کنند. با گذشت بیش از یک دهه از این بازی، تاکنون فقط یک دنباله برای آن ساخته شده و امروزه به یکی از بزرگترین آی‌پی‌های کمپانی ناتی داگ تبدیل شده است.

هر آنچه از سریال The Last of Us باید بدانید

سریال آخرین بازمانده از ما (The Last of Us) بر اساس بازی‌ای به همین نام ساخته شده است، بازی‌ای که از آن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ یاد می‌کنند. با گذشت بیش از یک دهه از این بازی، تاکنون فقط یک دنباله برای آن ساخته شده و امروزه به یکی از بزرگترین آی‌پی‌های کمپانی ناتی داگ تبدیل شده است.

این بازی‌ها توسط نیل دراکمن (Neil Druckman) خلق شده‌اند و خود وی نیز وظیفه ساخت این سریال اقتباسی بر اساس بازی‌ها را در دست دارد. دراکمن به همراه کریگ مازین (Craig Mazin) وظیفه نوشتن و کارگردانی این سریال را برای پخش از شبکه اچ‌بی‌او در دست دارند.

از جمله دیگر کارگردانی که هر کدام از آن‌ها یک یا چندین قسمت از فصل اول سریال «آخرین بازمانده از ما» را کارگردانی کرده‌اند نیز می‌توان به کانتمیر بالاگوف (Kantemir Balagov)، علی عباسی (Ali Abbasi)، پیتر هوآر (Peter Hoar) و جاسمیلا زبانیک (Jasmila Zbanic) اشاره کرد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این سریال مورد انتظار بپردازیم.

داستان سریال The Last of Us

بازی‌های «لست آو آس» یا «آخرین بازمانده از ما» حدود بیست سال پس از رویدادی را روایت می‌کند که در آن، گونه‌ای از قارچ کوردیپس انسان‌ها را مبتلا و سپس آن‌ها را به موجوداتی حیوان و زامبی مانند تبدیل کرد.

بازی اول، شخصیت جوئل را نشان می‌دهد که در منطقه قرنطینه‌ای در شهر بوستون ماساچوست حضور دارد. اینجا از جمله معدود نقاط پابرجای تمدن بشری است که هنوز تحت حکومت نظامی و نظارت شدید قرار دارد. جوئل و شریکش به نام تس هر روز دزدی، معامله و قاچاق می‌کنند و سعی دارند تا در این دوران بسیار سخت، زندگی خود را پشت سر بگذرانند.

آن‌ها مجبور می‌شوند تا کودکی به نام الی را به خارج از منطقه قرنطینه قاچاق کنند و در ادامه نیز این سفر آن‌ها به یک ماجراجویی بی‌رحمانه و دلخراش تبدیل می‌شود که باعث می‌گردد تا آن‌ها برای بقاء در این دنیای خشن و خطرناک به یکدیگر اتکا کنند.

با اینکه درون مایه و داستان سریال «آخرین بازمانده از ما» شبیه به بازی‌ها خواهد بود اما خالق سریال یعنی نیل دراکمن اظهار داشته که بخشی‌هایی از سریال متفاوت خواهند بود. او همچنین اظهار داشته که این سریال شگفتی‌هایی را نیز درون خودش دارد که مطمئنا بیننده‌ها و طرفداران بازی‌ها را به هیجان در خواهد آورد.

بازیگران سریال The Last of Us

در سریال «آخرین بازمانده از ما»، بلا رمزی (Bella Ramsey) نقش شخصیت الی را بازی می‌کند. الی دختری 14 ساله است که چیزی زندگی گذشته نمی‌داند و همه عمرش را تحت حکومت نظامی در منطقه قرنطینه گذرانده است. او دختری است که جوئل و تس وظیفه یافته‌اند تا به آن سوی آمریکا ببرند و به فرقه‌ای به نام فایرفلایز تحویل بدهند.

پدرو پاسکال (Pedro Pascal) دیگر بازیگر اصلی سریال «آخرین بازمانده از ما» به شمار می‌رود که نقش جوئل را بازی می‌کند. این بازیگر در سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) با بلا رمزی همکاری داشته اما این دو هرگز در یک صحنه در کنار یکدیگر حضور نداشتند. در داخل بازی‌ها، اشلی جانسون (Ashley Johnson) و تروی بیکر (Troy Baker) به ترتیب صداپیشه شخصیت الی و جوئل بودند و قرار است در نقش‌های متفاوتی در سریال نیز حضور داشته باشند.

نقش تس را در سریال «آخرین بازمانده از ما» آنا تورو (Anna Torv) بازی می‌کند. مرل دندریج (Merle Dandridge) که در بازی‌ها نقش مارلین را بازی کرده است، در این سریال نیز قرار است همین نقش را بازآفرینی کند. مارلین کسی که وظیفه قاچاق الی را به جوئل و تس محول می‌کند.

گابریل لونا (Gabriel Luna) نقش برادر جوئل به نام تامی و نیکو پارکر (Nico Parker) نقش دختر جوئل به نام سارا را بازی خواهند کرد. موری بارتلت (Murray Bartlett) و نیک آفرمن (Nick Offerman) نیز قرار است نقش بازمانده‌هایی به نام فرانک و بیل را به تصویر بکشند. استورم راید (Storm Reid) نیز دیگر بازیگر سریال «آخرین بازمانده از ما» محسوب می‌شود که قرار است نقش بهترین دوست الی به نام رایلی را بازی کند.

فصل اول سریال The Last of Us چند قسمت دارد؟

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که فصل اول سریال «آخرین بازمانده از ما» شامل 9 قسمت خواهد بود. هر چند، برخی از منابع قسمت‌های فصل اول را 10 عدد می‌دانند. گزارش‌های اولیه تخمین زده‌اند که شبکه اچ‌بی‌او برای هر قسمت از این سریال حدود 10 میلیون دلار هزینه کرده که آن را به یکی از پرهزینه‌ترین سریال‌های تاریخ تبدیل می‌کند.

تاریخ پخش فصل اول سریال The Last of Us

شبکه اچ‌بی‌او قرار است پخش فصل اول سریال «آخرین بازمانده از ما» را از تاریخ 15 ژانویه سال 2023 میلادی (یکشنبه 25 دی 1401) شروع کند. قسمت‌ها به صورت هفتگی از این شبکه و همچنین سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس پخش خواهند شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان