طرز تهیه کلوچه شکری خوش طعم با دستور پخت ساده

همانطور که میدانید کلوچه نوعی نان شیرین است که به راحتی تهیه می شود. کلوچه معمولا به طور ساده، کاکائویی و نارگیلی تهیه می گردد که در این مطلب طرز تهیه کلوچه شکری یا همان کلوچه ساده قرار گرفته است.

طرز تهیه کلوچه شکری خوش طعم با دستور پخت ساده

کلوچه شکری یک عصرانه بسیار عالی و خوشمزه می باشد که در اکثر کشورها طرفداران زیادی را با خود جذب کرده است. این کلوچه خوشمزه به راحتی و در زمان نسبتا کمی تهیه می شود. کلوچه شکری با شیر و چای بهترین عصرانه می باشد و زمان هایی که هوس یک چیز جدید کرده اید می توانید این شیرینی خوشمزه را تهیه و نوش جان کنید. در این مطلب آموزش طرز تهیه کلوچه شکری قرار گرفته است.

کلوچه شکری همچون شیرینی شکری و کوکی شکری خوشمزه است که برای تزئین آن می توان از پودر قند و کنجد استفاده کرد. البته پودر قند را باید زمانی که کلوچه ها کاملا خنک شدند بریزید تا ذوب نشوند. برای تهیه کلوچه شکری نیاز به مواد اولیه چندان زیادی ندارید و به سادگی تهیه می شود.

کلوچه شکری خوشمزه

مواد لازم

  • شکر: 1 پیمانه
  • شیر: 1 پیمانه
  • روغن: نصف پیمانه
  • زعفران: به مقدار لازم
  • زرده تخم مرغ: 1عدد
  • آرد سفید: 3 و نیم پیمانه
  • خمیر مایع: 1 قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر: 1 قاشق چای خوری
  • زیره: 1 قاشق غذاخوری
  • نمک: 1/4 قاشق چای خوری

طرز تهیه کلوچه شکری خوشمزه

ابتدا تمامی مواد شیرینی را از قبل بیرون بگذارید تا با دمای محیط یکی شوند. سپس نصف شیر، یک قاشق چای خوری شکر و خمیر مایع را در یک کاسه بریزید و مخلوط کنید. 10 الی 15 دقیقه صبر کنید تا خمیر مایع به شکل حبابی شود

آرد، باقی مانده شکر، نمک و زیره خردرا در یک ظرف جداگانه ریخته و مخلوط کنید. سپس مخلوط خمیر مایع را به مخلوط آرد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

در مرحله بعد، روغن و بیکینگ پودر را به مواد اضافه و مخلوط کنید تا حالت چسبندگی نداشته باشد و یا از بین برود. بر روی یک سطح صاف آرد ریخته و خمیر را باز کنید. زمانی که خمیر را بر روی سطح صاف گذاشتید آن را با وردنه پهن کنید.

خمیرها را به دلخواه با قالب های مورد نظر برش و شکل دهید. برای خوش رنگ شدن کلوچه ها بر روی آن ها با برس مخصوص زده تخم مرغ و زعفران مخلوط شده را به مقدار کافی بزنید و فر را در دمای 140 درجه قرار دهید.

زمانی که فر گرم شد در سینی فر که از قبل کاغذ روغنی پهن کرده اید، کلوچه های شکری را بچینید و به مدت 15 الی 20 دقیقه صبر کنید تا کلوچه ها در فر پخته و تغییر رنگ دهند.

طرز تهیه کلوچه شکری خوشمزه

همانطور که می دانید برای تزئین کلوچه شکری از چیزهای زیادی استفاده می شود که ما کنجد و پودر قند را پیشنهاد می کنیم. برای ذوب نشدن پودر قند باید صبر کنید تا کلوچه ها تقریبا خنک شود. برای مشاهده انواع کلوچه بر روی لینک کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان