طرز تهیه کلوچه برنجی محبوب و خوشمزه در منزل

طرز تهیه کلوچه برنجی بسیار ساده است. شما می توانید، دستور پخت فوق العاده ای از این شیرینی خانگی را مطالعه کنید. داشتن این شیرینی در منزل بسیار ساده است.

طرز تهیه کلوچه برنجی محبوب و خوشمزه در منزل

یکی از انواع کلوچه های سنتی خوشمزه ای که می توانید، طعم فوق العاده آن را تجربه کنید، طرز تهیه کلوچه برنجی بوده که برای وعده عصرانه مناسب است. شما می توانید در این بخش دستور تهیه این شیرینی را مطالعه کنید. 

تهیه انواع شیرینی های خانگی کار بسیار ساده ای است. شما می توانید در آرگا با طرز تهیه شیرینی آردی و شیرینی روح افزا آشنا شوید. این نوع شیرینی ها طعم فوق العاده ای داشته و برای پذیرایی هم مناسب هستند.

 دستور تهیه کلوچه برنجی

مواد اولیه:

  • پودر قند: 125 گرم
  • روغن صاف قنادی: 125 گرم
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • آرد برنج مرغوب: 250 گرم
  • گلاب: یک سوم پیمانه
  • هل ساییده: نصف قاشق چای خوری
  • تخم خرفه: برای تزئین

طرز تهیه کلوچه برنجی:

برای داشتن این کلوچه فوق العاده خوشمزه باید ابتدا کاسه ای برداشته و تخم مرغ ها را درون آن بشکنید. در این مرحله باید هل را سابیده و به مواد خود اصافه نمایید. مواد را مقداری با یکدیگر ترکیب کرده و بعد از اینکه تخم مرغ ها از حالت لختگی خارج شدند، مقداری پودر قند اضافه نمایید.

شیوه تهیه کلوچه برنجی

در این گام باید به مدت 5 دقیقه مواد را با دور تند همزن ترکیب کنید. بعد از اینکه تخم مرغ ها کشدار و کرم رنگ شدند، مقداری روغن به آن اضافه نمایید. مواد را مجدد دو دقیقه با یکدیگر هم بزنید. همزن را کنار گذاشته و کم کم مقداری آرد را به آن اضافه کنید.

با استفاده از یک لیسک مواد را مخلوط کرده و در ظرف جمع نمایید. حالا خمیر جمع شده را با دقیت ورز دهید. در آخرین مرحله نیز مقداری گلاب را به آن اضافه کرده حالا یک خمیر منسجم تر خواهید داشت. این خمیر لیطف را درون یک کیسه فریزر قرار داده و تا 24 ساعت در یخچال استراحت دهید.

در این مرحله از طرز تهیه کلوچه برنجی خمیر که استراحت کرد، از یخچال خارج کرده و سینی فر را کاغذ روغنی قرار دهید. گلوله های کوچکی از خمیر برداشته و با استفاده از مهرهای شیرینی پزی، روی آن را شکل دهید. در نهایت نیز روی خمیرهای شکل گرفته را مقداری تخم خرفه بپاشید.

طرز تهیه کلوچه برنجی

فر را از 10 تا 15 دقیقه قبل در دمای 170 درجه سانتی گراد قرار دهید. بعد از اینکه کلوچه ها پخته شد، سینی را در طبقه میانی فر گذاشته و بعد از پخت و طلایی شد، سینی را از فر خارج کنید. بعد از سرد شدن کلوچه ها را در دیس مورد نظرتان سرو نمایید.

این نوع شیرینی نیازی به تزئینات دیگر ندارد و با همان خرفه زیبایی خود را دارد. تهیه این شیرینی نیز هم ساده بوده و هم لذت بخش است. شما این شیرینی را می توانید برای عید نوروز نیز تهیه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان