افزایش نگرانی‌ها از موج مرگ‌ سلبریتی‌ها در چین

یورونیوز نوشت: افزایش چشمگیر مرگ و میر چهره‌های شناخته شده چین به نگرانی‌های عمومی در این کشور از تلفات موج شیوع ویروس کرونا در این کشور دامن زده است.

افزایش نگرانی‌ها از موج مرگ‌ سلبریتی‌ها در چین

شماری از سلبریتی‌های چین طی هفته‌های گذشته همزمان با تصمیم دولت مبنی بر پایان سیاست موسوم به «کووید صفر» به طور ناگهانی از دنیا رفته‌اند. چو لانلان، خواننده 39 ساله سوپرانوی اپرا از جمله سلبریتی‌هایی است که طی هفته‌های گذشته خبر مرگش منتشر شده است. 

خانواده این خواننده اپرا توضیحی درباره دلیل مرگ او ارائه نکرده‌اند اما بسیاری از شهروندان چینی و طرفداران او بر این باور هستند که درگذشت وی با موج شیوع ویروس کرونا بی ارتباط نیست. 

وانگ روئوجی، فوتبالیست سابق چند روز پیش از چو لانلان در سن 37 سالگی درگذشت. گونگ جینتانگ، بازیگر سرشناس چینی نیز در اولین روز سال نوی میلادی در سن 83 سالگی جان باخت. دلیل مرگ این هنرپیشه سرشناس اعلام نشده است. 

خبر مرگ گروهی از سلبریتی‌های چین در حالی منتشر می‌شود که بنا به گزارش‌ها بیمارستان‌ها و مرکز سوزاندن اجساد طی روزهای گذشته با مراجعه گسترده بیماران و خانواده‌ها روبرو شده‌اند. 

کمیسیون ملی سلامت چین از چند هفته پیش انتشار داده‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا را متوقف کرده است. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در چین بر این باور هستند که آمار رسمی از مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری همه‌گیر «کووید 19» ربطی به واقعیت ندارد. 

سازمان جهانی بهداشت نیز هشدار داده است که پکن تاثیر موج جدید شیوع کرونا را به ویژه در آمار مرگ و میر ناشی از آن کم‌اهمیت جلوه می‌دهد. 

 چین ماه گذشته به دنبال اعتراض‌های بی‌سابقه از تظاهرات سال 1989 در میدان تیان‌آن‌من پکن مجبور به بازنگری در سیاست «کووید صفر» شد.

4949

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان