طرز تهیه خورش دختر لوس غذای مطبوع گیلانی

طرز تهیه خورش دختر لوس بسیار ساده است. این خورش گیلانی طعمی متنوع داشته و در کنار پلو و با نان سرو می شود. در این بخش مواد اولیه این غذا را مطالعه می کنید.

طرز تهیه خورش دختر لوس غذای مطبوع گیلانی

غذاهای گیلانی متنوع ترین نوع غذاهای ایرانی هستند که شما می توانید در این بخش با طرز تهیه خورش دختر لوس یکی از انواع این خورش ها آشنا شوید. در ادامه دستور تهیه ساده ای از این غذا را مطالعه می کنید.

دستور تهیه خورش دختر لوس

اگر به دنبال تهیه انواعی از خورش های اصیل ایرانی هستید شما می توانید در مطالب آشپزی آرگا با تهیه خورش دختر لوس، خورش انار مسما و خورش نازخاتون آشنا شوید. این نوع خورش ها برای پذیرایی در مجالس هم مناسب هستند.

مواد لازم

  • بادمجان: 5 عدد
  • سیر: 7 حبه
  • گوجه فرنگی: 3 عدد
  • گردو: 100 گرم
  • کره: 20 گرم
  • سبزی معطر: 2 قاشق غذاخوری
  • رب انار ترش: 1 قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم

مواد لازم خورش دختر لوس

طرز تهیه خورش دختر لوس

برای تهیه یک خورش اصلی گیلانی باید ابتدا گوجه ها را کبابی کنید. گوجه ها را می توانید، روی ذغال و یا اجاق گاز کباب نمایید. بعد از اینکه گوجه ها مغز پخت شد و کمی طعم دودی گرفت، باید گوجه ها را کنار بگذارید.

حالا نوبت به کبابی کردن بادمجان ها می رسد. بادمجان ها را به خوبی کبابی کرده و یک سوراخ روی آن ایجاد کنید تا خوب مغز پخت شود. بادمجان را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

بعد از این مرحله باید بادمجان و گوجه ها را از  پوست کنید. بادمجان ها را درون یک قابلمه انداخته به طور یکدست ساطوری کنید. اگر بادمجان های شما دارای تخمه است می توانید آن را جدا کنید. گوجه ها را نیز به همین شیوه پوست کنده و ساطوری نمایید.

گردوها را درون یک آسیاب انداخته و یا با گوشتکوب خرد کنید. چند حبه سیر را له کرده و مقداری کره را درون تابه بریزید تا ذوب شود. بعد از آب شدن کره باید سیر را درون تابه ریخته و کمی تفت دهید. بعد از اینکه بوی سیر بلند شد، مقداری سبزی های معطر ریخته شما می توانید برای این غذا از سبزی خالواش، پونه، گشنیز و نعنا استفاده کنید.

حالا در این مرحله از طرز تهیه خورش دختر لوس باید گردوهای آسیاب شده را اضافه نمایید. بعد از داغ شدن گردوها مقداری رب انار زده و خوب تفت دهید. حالا باقی مواد را هم با کمی تفت داده تا بوی آن بلند شود.

بعد از اینکه همه مواد را با یکدیگر ترکیب کردید و مواد به خورد یکدیگر رفت، مقداری نمک، فلفل سیاه، گلپر اضافه کنید. مواد را مجدد تفت داده و کمی روی حرارت بگذارید.

طرز تهیه خورش دختر لوس

شما در صورت دلخواه می توانید از مقداری رب انار هم در این غذا استفاده کنید. همچنین استفاده از آبغوره در این غذا اختیاری می باشد.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان