طرز تهیه خورش قیمه کنگر با طعم متفاوت

شما می توانید در این بخش با طرز تهیه خورش قیمه کنگر آشنا شوید. این خورش در کنار پلو سرو شده و طعم بی نظیری دارد. برای تهیه این خورش باید کنگر تازه تهیه کنید.

طرز تهیه خورش قیمه کنگر با طعم متفاوت

اگر می خواهید یک خورشت متنوع با طعم و مزه ای فوق العاده تهیه کنید، بهتر است در این بخش با طرز تهیه خورش قیمه کنگر همراه ما باشید. این نوع خورشت را می توانید برای پذیرایی در مهمانی های خود تهیه کنید. این خورشت یک غذای اصیل ایرانی می باشد.

طرز تهیه خورش قیمه کنگر

برای سرو خورش قیمه کنگر یک خورشت خوشمزه خانگی می توانید در این مطلب آموزش لازم را ببینید. ضمن اینکه در لینک های مقابل نیز با پخت قیمه بادمجان و قیمه آلو آشنا شوید. این نوع خورشت ها طعم بی نظیری دارند.

مواد لازم

  • کنگر: 300 گرم
  • لپه: یک پیمانه
  • گوشت گوسفندی: 400 گرم
  • رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  • لیمو عمانی: 4 عدد
  • پیاز: 1 عدد
  • زنجبیل تازه: 1/2 قاشق مرباخوری
  • فلفل، نمک و زردچوبه: به میزان لازم

دستور تهیه قیمه کنگر

طرز تهیه خورش قیمه کنگر  خوشمزه

برای داشتن این خورش خوشمزه خانگی باید ابتدا لپه ها را بشویید و از شب قبل نیز در آب خیس کنید. بهتر است در چند مرتبه آب لپه را عوض کرده تا نفخ آن از بین برود. حالا درون تابه ای مقداری روغن ریخته و لپه ها را آبکش کرده و درون پیاز خوب تفت داده تا بوی خامی آن از بین برود.

درون یک تابه دیگر مقداری پیاز نگینی کرده ریخته و با مقداری روغن تفت دهید. حالا گوشت های تکه شده را درون پیازها تفت داده تا رنگ آن عوض شود. مقداری زنجبیل تازه اضافه کرده و به همراه گوشت خوب تفت دهید. بعد از سرخ شدن گوشت ها فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید.

در ادامه مقداری رب درون مواد ریخته و خوب تفت دهید. در صورتی که می خواهید، گوشت شما زودتر بپزد رب را در آخرین مرحله و بعد از پخت گوشت اضافه نمایید. لپه های تفت داده شده را نیز به مواد گوشت اضافه کرده و مجدد تفت دهید. مقداری آب جوش روی مواد ریخته و روی حرارت بگذارید تا پخته شود.

در این مرحله از طرز تهیه قیمه کنگر بعد از پخت گوشت، باید در تابه ای مقداری روغن ریخته و رب را در آن تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود. مقداری نمک اضافه کرده و کنگرهای خرد شده را نیز در رب کمی تفت دهید.

بعد از اینکه کنگرها به خوبی تفت خورد به قابلمه اضافه نمایید. حالا یک لیمو عمانی که دانه های آن خارج شده است، به مواد اضافه کنید. بعد از پخت می توانید این قیمه را در کنار پلو سرو نمایید.

مواد قیمه کنگر

این نوع خورش برای پذیرایی در مهمانی های شما نیز بسیار مناسب است. اگر می خواهید طعم فوق العاده ای از قیمه را تجربه نمایید، این غذا بسیار مناسب است و همانگونه که مطالعه کردید دستور تهیه نسبتا ساده ای هم دارد.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش 12 کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان