طرز تهیه خورش نخود آله خوشمزه با دستور پخت اصلی

طرز تهیه خورش نخود آله بسیار ساده است. این خورش با ترکیب گوشت، ادویه های خورشتی، گوجه و مقداری نخود تهیه می شود.

طرز تهیه خورش نخود آله خوشمزه با دستور پخت اصلی

تهیه انواعی از خورشت های سنتی و خانگی با آرگا کار بسیار ساده ای است. شما می توانید در این بخش با طرز تهیه خورش نخود آله آشنا شوید. این خورش طعم بی نظیری داشته و بسیار ساده تهیه می شود.

اگر می خواهید انواعی از خورشت های خوشمزه را تهیه کنید، کافی است در آرگا با طرز تهیه خورش کرفس و خورش آلو شوشتری  آشنا شوید. این خورش ها برای ناهار گزینه مناسبی هستند.

مواد خورشت نخود آله

مواد اولیه:

  • نخود: 1 پیمانه
  • پیاز: 3 عدد
  • مغز ران گوسفند یا گوساله: 400 گرم
  • رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری
  • لیمو عمانی: 4 عدد
  • گوجه فرنگی رنده شده: 5 عدد
  • چوب دارچین: 2 تکه
  • زعفران: 2/1 قاشق سوپ خوری
  • گل محمدی: 2 عدد
  • روغن: به میزان لازم
  • زردچوبه، نمک، ادویه کاری: به میزان لازم

طرز تهیه خورشت نخود آله

طرز تهیه خورش نخود آله:

تهیه این نوع خورش فوق العاده ساده است. شما برای داشتن این غذا باید ابتدا از شب قبل نخودها را خیس کنید. بهتر است در چند مرتبه آب نخود را عوض کرده تا نفخ آن از بین برود. روی یک تخته نخودها را ریخته و با وردنه به آرامی روی آن ها بکشید تا پوست های نخود کنده شود.

در این نوع خورشت بهتر است نخودها به دو نیم تقسیم شوند. لیمو عمانی را با استفاده از چنگال سوراخ کرده و درون  پیمانه آب بریزید. این کار موجب شده تا تلخی لیمو از بین برود. حالا سراغ تهیه مواد خورشت و طبخ آن بروید.

در این بخش باید پیازها را به صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه مقداری روغن ریخته و پیازها را درون آن تفت دهید. بعد از شفاف شدن پیاز می توانید از مقداری ادویه زردچوبه استفاده کنید. حالا گوشت های مکعبی شده را که از قبل شسته اید درون پیازها ریخته و تفت دهید.

تهیه خورشت نخود آله

بعد از اینکه گوشت کمی تغییر رنگ داد، می توانید از مقداری رب گوجه فرنگی استفاده کنید و درون گوشت ها خوب تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود. گوجه فرنگی های رنده شده را به همراه نخودها افزوده و کمی زمان دهید تا به خوبی پخته شود.

در این مرحله از طرز تهیه خورش نخود آله باید 5 پیمانه آب به خورش اضافه کرده و روی حرارت قرار دهید. بعد از جوش آمدن خورشت باید درب قابلمه را بگذارید و زمان دهید تا گوشت ها پخته شوند. برای پخت سریع تر می توانید، رب را نیم ساعت آخر به خورشت خود اضافه کنید که در این صورت باید در مقداری روغن خوب تفت دهید تا بوی آن از بین برود.

مقداری زعفران هم در آخر به خورشت اضافه کرده تا عطر و طعمی بهتر داشته باشد. لیموعمانی ها را نیز باید در نیم ساعت آخر پخت اضافه نمایید. در این بخش خورشت را مزه کرده و در صورت کم بودن نمک مقداری نمک اضافه کرده و دارچین بیافزایید. همچنین می توانید از مقداری گل محمدی در این خورش استفاده کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش 7 کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان